כותרות אחרונות
Search

פרס ירושלים לשנת 2019 יחולק השנה לארגונים וגופים שפעלו למען אחדות ישראל !

פרס ירושלים לשנת 2019 יחולק השנה לארגונים וגופים שפעלו למען אחדות ישראל ! 
הזוכים בפרס: זיקה גן-יבנה, מרכז הינם, פלוגתא ומוישה האוס.

פרס ירושלים למען אחדות יוצא לדרך זו השנה החמישית ומפרסם את זוכי הפרס לשנת 2019. הפרס הוא יוזמה של המשפחות יפרח, שער ופרנקל וח"כ ניר ברקת ראש עיריית ירושלים לשעבר, המשרד לשוויון חברתי, משרד החינוך, בית הנשיא והקרן לירושלים. הוא מחולק לשלוש קטגוריות – מקומי, ארצי ובינ"ל. בכל קטגוריה יכולים להתמודד אישיות, ארגון או מיזם חברתי. הפרס על סך 88,000 ₪ יחולק בין הזוכים.

 

פרס ירושלים לאחדות ישראל נועד להעלות על נס ארגונים בארץ ובחו"ל התורמים לאחדותה של החברה בישראל ולעורר יוזמה לפעולות כאלו בקרב נוספים.

 

הפרסים יוענקו בבית הנשיא לארבעה ארגונים הפועלים למען אחדותה של החברה הישראלית:
בקטגוריה מקומית נבחרה "זיקה גן יבנה" – ברוח המבוססת על ערכי המוסר היהודי והיחסים שבין אדם לחברו, ב 2009 יזמה קבוצת תושבים בגן (המונה 26,000 תושבים)  את זיקה – זהות יהודית-ישראלית קהילתית, אשר נמנית עם רשת ניצנים המקדמת סדר יום יהודי-ישראלי ברשויות מקומיות ברחבי הארץ. זיקה היא תוכנית יישובית הרואה ברבגוניות מקור לעוצמה ולהעצמה חברתית ולא סיבה למחלוקת.

 

בקטגוריה ארצית נבחר מרכז "הינם" – הוקם ב-2016 ופועל לקידום חברה סובלנית באמצעות עידוד היכרות משמעותית בין שונים, והציב לעצמו מטרה לשנות את דפוסי החשיבה בחברה הישראלית, לפיהם פועלים אנשים לרוב עם קבוצת הדומים להם. המרכז הוקם כחלק מהניסיון להתמודד עם הקיטוב החברתי בחברה הישראלית, והוא מציע גישה חדשנית, הגורסת כי רק היכרות משמעותית בין שונים, יכולה לתרום להפלת מחיצות של בורות, פחד ואיבה, ולקדם חברה סובלנית ומשותפת.

 

בקטגוריה ארצית נוספת נבחר מרכז "פלוגתא" – מיזם חברתי הקורא להחזרת האחריות של אזרחי המדינה על השיח הציבורי ועל ניהול המחלוקות במדינה. עוסק בהצמחת מנהיגות צעירה רב-מגזרית המעודדת תהליכי דיאלוג סביב סוגיות שבמחלוקת בין הקבוצות השונות בעם ישראל. לב המיזם עוסק בהצמחת מנהיגות צעירה משולבת ממגזרים שונים הפועלים יחדיו ליצירת מרחבים משותפים המעודדים תהליכי דיאלוג, לימוד ועשייה משותפים ומתמשכים סביב סוגיות שבמחלוקת בין הקבוצות השונות בעם ישראל. המיזם מייצר את השותפות המרוכבת והמיוחדת ומלווה את האתגרים שעולים בקשר, מצייד בהכשרות וכלים בנושאים של מיומנויות הנחיה, גישור וניהול מחלוקות, חוויית משתמש למשתתפים, חיבור לקהילות נוספות ומעניק תקציב התנעה וליווי לאורך כל הדרך.

 

בקטגוריה בינלאומית נבחר מוישה האוס  – (Moishe House)מוישה האוס הוקם בשנת 2006 על מנת להתמודד עם הצורך הגדל של מציאת דרכים חדשות לרתום יהודים צעירים בני 20+, להתחבר לזהות וערכים יהודיים, ולשלב יהדות רלוונטית ומשמעותית לחייהם היום-יומיים. החזון הינו העצמת הדור הבא של מנהיגים יהודים, ויצירת קהילה צעירה יהודית תוססת, דרך מפגשים ביתיים ואירוח קהילתי בבתים של מוישה האוס באזור מגוריהם של הצעירים ובהובלתם. הארגון מפעיל רשת של 110 בתים ב-27 מדינות בעולם. המודל נבנה על גישה משולבת, המדגישה את חשיבותם של חינוך וחדשנות: חינוך – מוישה האוס הינו הארגון המוביל בפעילות יהודית חווייתית, ותומך ב-100+ ימי עיון וסדנאות בשנה לצעירים בנושאי זהות יהודית פלורליסטית, חגים יהודיים, מסורת, וישראל; חדשנות – הסביבה בבתי מוישה האוס מעוררת השראה לעשייה ופיתוח רעיונות חדשים לצעירים בתחומים שונים ומגוונים, כגון מחנה קיץ לצעירים, קידום נושאים של מגדר ונשים בשיח.

 

בחירת הזוכים נעשתה ע"י ועדה ציבורית מיוחדת הכוללת ביו היתר את את ניר ברקת, יו"ר ועדת הפרס, קובי אוז, תא"ל (במיל') אמל אסעד, רות קלדרון, נועם לאוטמן, דוד מנחם, מיכל שלם, שי דורון, הרב הלורד יונתן זקס, יצחק (בוז'י) הרצוג, נתן שרנסקי ומשפחות יפרח, שער ופרנקל.   

 

ח״כ ניר ברקת, ראש העיר ירושלים לשעבר ויוזם פרס ירושלים לאחדות ישראל: ״אני מברך על הבחירה בזוכים השנה שמהווים יחד תמהיל מגוון ומאחד של החברה הישראלית ויהדות התפוצות. הרוח של שלושת הנערים ובני משפחותיהם מעניקה לנו השראה ומציבה לנגד עינינו את הצורך והחשיבות  בחיפוש אחר המכנה המשותף והמאחד בעם ישראל גם כאשר ישנם חילוקי דעות והבדלי תפיסות."