כותרות אחרונות
Search

פרשת השבוע – פרשת "קורח".

 

פרשת "קורח"!

הפרשה מכילה את הסיפור המדהים אודות האדמה הבוקעת את פיה ובולעת את קורח ועדתו ומתחילה במילים "וייקח קורח".

 

השאלה הטבעית העולה בספר הזוהר היא, מהו וייקח ? כלומר מה הוא לקח? ומשיב לקח עצה רעה לעצמו.

 

בספר הזוהר מסבירים שקורח הלך בדרך של  המחלוקת, כלומר פעל מיתוך גישה ומודעות של מחלוקת שלא לשם שמיים, מחלוקת הקשורה לאגו וכבוד. מכוון שמחלוקת דוחה את הכוח של השלום ודוחה תיקון העולם, התוצאה הייתה שאותו האדם יהיה נאבד מכל העולמות.

 

מהו הלימוד הפרקטי לגבינו?

 

שלא כדאי לנו לפעול בגישה ומודעות של מחלוקת!

 

קורח שהיה לוי ביקש תפקיד שלא היה שייך לו, הוא ביקש תפקיד של כהן. לוי מיצג אנרגיה של שמאל, של רצון לקבל, כהן מיצג אנרגיה של קו ימין, של חסד.  למעשה הרצון של קורח הוא היה להחליף הימין של הכהן באנרגיה של שמאל, דבר שהיה גורם הרס וחורבן, התוצאה הייתה שהוא איבד הכול.

 

כלומר מי שרודף אחר משהו שאינו שלו סופו שמאבד הכול.

 

המשמעות היא שלא כדאי לנו לחמוד מה שיש לאחרים, לא כדאי לנו לרצות את מה שיש להם, כדאי לנו לבקש ולרצות את מה שמתאים לנשמה שלנו, את מה שמיועד לנו מעצם בריאתנו. במידה שלא יודעים מה באמת מתאים לנו, אנו מבקשים שהכוח החיובי הקיים ביקום יעזור לנו למצוא את המסלול הנכון לנו!

 

הדרך בה מתו קורח ועדתו הייתה בלתי שגרתית, באמצעות אסון טבע, הלימוד היוצא מזה הוא שכתוצאה מבחירת האדם יכולים להיווצר בטבע שינויים לטובה או חלילה להיפך, מחלוקת מהווה סיבה הגורמת אסונות, לכן לאורך כל ההיסטוריה גדולי החכמים המליצו להתרחק מכל דבר ומקום בו יש מחלוקת.

 

מכוון שאנו חיים בתקופה בה לצערנו אסונות הטבע בקנה מידה גדול הם דבר שבשגרה, כדאי בשבת הקרובה, שבת פרשת קורח , להתפלל ולבקש על ביטול כל סוג של דין העלול לבוא כאסון טבע, חשוב לבקש עבור העולם כולו!

 

הרב יחזקאל נגר
מרכז מיכאל 09-7404969
 
קורס ריפוי רגשי – לחצו כאן
מכללת ימים ללימודי קבלה – לחצו כאן
לאתר מרכז מיכאל – לחצו כאן

 

הרב חזי נגר – צילום: פרטי