כותרות אחרונות
Search

פשפש המיטה – איך נמנע ממנו להגיע למזרן שלנו?

צילום: 123ref

פשפש המיטה – איך נמנע ממנו להגיע למזרן שלנו?

שינה עמוקה ורציפה היא מרכיב קריטי לחיים טובים. כשאנחנו ישנים בלי הפרעות, הגוף יכול לתקן פגמים קטנים שנוצרו בו כתוצאה מהפעילות האינטנסיבית, המוח זוכה להפסקה חיונית ובאופן כללי אנחנו מתמלאים באנרגיות הנחוצות ליום הבא. כשבמיטה שלנו יש גם פשפשים, התוצאה עלולה להיות שינה לא טובה מספיק, גם אם אנחנו לא מרגישים את העקיצות בזמן אמת. גם כשהשינה עצמה לא הופרעה, אף אחד לא רוצה להתעורר בבוקר ולגלות שלל עקיצות מגרדות ומציקות בפנים ובאזורים שונים בגוף. בהתאם חשוב למנוע את המפגע ששמו פשפש המיטה – ובכתבה זו תמצאו מידע שיעזור לכם להתנהל באופן מושכל.

 

מגן מזרן:

מגן מזרן הוא מוצר שימושי מאוד שמספק למשטח שעליו אנחנו ישנים, ובעצם מבלים 6-8 שעות בכל יממה, הגנה אפקטיבית בפני מפגעים שונים. בין השאר המגן מונע מעבר נוזלים אל המזרון, שומר עליו מפני חלחול זיעה וחדירת תאי עור מתים (כשאנחנו ישנים העור שלנו משיל תאים כחלק בלתי נפרד מתהליכי התחדשות יומיומיים) וכמו כן מושגת הגנה מפני אבק – ובמקרים רבים גם פשפש הבית לא יוכל להתחבא בתוך המזרן אם המגן מסוכך עליו מכל הצדדים.

 

צילום: 123ref

 

ניקיון יסודי של המזרן – כולל בעזרת חברה מקצועית:

הקפדה על ניקיון קבוע של המזרן מצמצמת גם היא את הסיכון לעקיצות מרובות של פשפשי מיטה במידה משמעותית. חשוב להדגיש שהפשפשים אמנם לא נמשכים ללכלוך – בניגוד לחרקים כמו ג'וקים וזבובים שניזונים מהאשפה שלנו, הפשפשים מוצצים דם – אבל כשהמזרן נקי קל יותר להבחין מיד בכל פשפש, ולכן הטיפול יהיה מידי ואפקטיבי. שגרת הניקיון הנכונה כוללת שאיבה קבועה פעם או פעמיים בשבוע, העמדת המזרן בשמש כדי לאוורר אותו אחת לחודש ובתדירות דומה גם החלפת צדדים. בנוסף כדאי להשקיע פעמיים בשנה בניקיון מקצועי שיבוצע ע"י חברה עם ניסיון רב וציוד משוכלל כמו למשל חברת פרופסור לניקיון שמתמחה בניקוי מזרנים.

 

תשומת לב לכל פינה בחדר השינה:

מעבר לשמירה על המזרן – שתורמת לכשעצמה לאיכות השינה גם בלי קשר לפשפשי המיטה – מומלץ לשים לב לכל פרט חריג בכל פינה בחדר השינה. פשפשים אוהבים להיצמד למזרן כדי להיות קרובים ל"ארוחה" שלהם, אבל הם יכולים להתחבא גם בסדקים זעירים במסגרת העץ של המיטה, בווילונות, בחורים בקיר ואפילו בשקעי חשמל. קצב הריבוי המהיר של חרק זה מחייב פעולה מהירה ככל האפשר כשמגלים אותו – הדברת פשפשי מיטה משלבת שימוש בקיטור חם, שאיבה עוצמתית וריסוס עם חומרים מעכבי גדילה וחומרים שקוטלים פשפשים בוגרים.