כותרות אחרונות
Search

צמד חמד: רוז קווארץ (ורוד) וסרניטי (תכלת) נבחרו על ידי חברת "פנטון" כצבעי השנה

בכל דצמבר זה קורה – חברת הצבעים העולמית פנטון מכריזה על "צבע השנה" לשנה החדשה. אך לראשונה בתולדותיה, החליטה החברה להכריז כי בשנת 2016  יהיו שני צבעים מובילים: ורוד בהיר ותכלת, או בשמם המקצועי – רוז קוורץ וסרניטי. קבלו אותם.

כל מי שהחזיק בידו מניפת גווני צבעים יודע בדיוק מיהי פנטון: חברת ייצור הצבעים האמריקאית המקטלגת ומייצרת גוונים בדיוק ובהצלחה מאז הוקמה בשנת 1962 ונחשבת לתנ"ך של עולם הצבע.

מדי שנה בחודש דצמבר, מכריזה החברה על "צבע השנה" שלה שמיד נוטה לכבוש כל חלקה עיצובית פנויה, בעולם האופנה ומחוצה לו. בניגוד למקובל כבר 16 שנים, מאז עוסקת החברה בחלוקת פרסים לצבעים היא  מכריזה  ולראשונה בתולדותיה על שני צבעי השנה. כן, שמעתם נכון, 2016 מקבלת לא אחד, אלא שניים – ורוד ותכלת פסטליים המכונים בפיה: "רוז קווארץ'" ו"סרניטי",  שאת השילוב האולטימטיבי ביניהם ניתן היה כבר לראות השנה לא מעט ובלט במיוחד בתצוגות המסלול של שאנל, רוקסנדה, ג'יל סנדר, דלפוזו וג׳יי וו. אנדרסון.

penton 3 penton 1 penton 2

צמד הפסטליים נבחרו כ"נוגדנים למתחי היומיום המשרים בטחון". "ביחד", כך הוסבר באתר החברה. "הצבעים מציעים ניגודיות של חום וקור" נכתב באתר "הם מדברים על לייפסטייל בריא וחיוביות, ערכים החיוניים לחיינו כיום, בתוך התופת שמתרחשת במקביל. אנו מחפשים משהו מנחם ומרגיע. כשמשתמשים ב"סרניטי ורוז קוורץ, שנמצאים בשני צידי גלגל הצבעים, הם מחזקים את השוני ביניהם ואת הכוח שלהם. כשהם יחד – הרוגע של הכחול רק מתחזק, והעדינות של הוורוד מתחדדת. הם תומכים אחד בשני, ותמיכה היא אחד האלמנטים החשובים ביותר בחיינו כיום. שני הצבעים מדגימים איזון בין חיבוק ורד חמים לכחול קריר ומרגיע". כמו כן, מסבה החברה את תשומת הלב להתייחסות השיוויונית לנבחרי 2016 ומבקשת לקדם תפיסות מתקדמות של שיוויון מגדרי על פני דעות קדומות. "אנו חווים טשטוש מגדרי בעולם האופנה, והבחירה הכפולה אמורה להיות מסונכרנת עם התנועה החברתית ששואפת לשוויון מגדרי ונזילות מגדרית. כיום, לצרכנים קל יותר להשתמש בצבע ככלי לביטוי עצמי. האינפורמציה הדיגיטלית פתחה את עינינו לכך שישנן תפיסות שונות מהמוכר לנו בעולם, והשימוש בצבע כבר אינו חייב להיות על פי האסוציאציות המקובלות".

penton 4

גורו המייקאפ בועז שטיין " קיימת נטיה לחשוב כי צמד הפסטלים הנ"ל מתכתבים עם מראה ילדותי. אולם לא כך הדבר. שני הצבעים אמנם שכיחים מאד באופנת הרכים הנולדים ומסייעת כביכול בחלוקה מגדרית לצבע המותאים לבנים או בנות, אולם בשנים האחרונות קיימת זליגה בין הצבעים לשני המגדרים. גברים רבים לובשים ורוד מבלי שזה יאיים על גבריותם ולהפך – נשים רבות אימצו את התכלת למלתחתן.  חשוב לציין כי שני הגוונים הנבחרים מוגדרים כגוונים פסטלים בשל נוכחות הצבע הלבן בהם.  באיפור החלוקה היא ברורה, צמד הגוונים יהיה שילוב מנצח על בהירות וכהות עור בלבד, אולם לכל הנשים בעלות גווני הביניים ב'ז צהוב המאפיינים מאד את מתאפרות האזור הוא פחות יחמיא –  אז למרות כבודה של פנטון הנחשבת ובצדק לאוטריטה בתחום הצבע ממליץ לנשות ישראל לקחת זאת בחשבון". מרינה גולדברג – מדריכה מקצועית בשיק תמרוקים: "שני הצבעים האמורים אינם חדשים בפלטת גווני הלקים. שניהם בגרסתם הפסטלית מועדפים מאד על הישראלית  בעיקר בעונה החמה אולם בחירתה של 'פנטון' בהחלט מעניקה להם ליגיטמציה חורפית משהו כמי שייסוד הלבן הצונן מהווה רכיב עיקרי בהרכבת הצבעים הנבחרים וככזה שנהם עשויים בהחלט לשמש אפשרות  נאמנה גם כגוונים קרחונים במראה צח ונקי".

penton 5

גם תחום העיצוב לא נשאר מאחור. בגולדשטיין גלרי מוצעים טפטים המשלבים בין שני הצבעים, בא.א מראות מוצעת מראה צבעונית מרגיעה המשלבת בין הגוונים באופן הרמוני וגם קאס אוסטרליה היוקרתי כבר הנפיק סט מצעים לילדים התואם את רוח הטרנד. אך מי שהגדילה ועשתה היא אנקה ואן דר אנדט הבעלים והמעצבת של מותג העיצוב ההולנדי פיפ סטודיו אשר בחרה בשני הצבעים האמורים כצבעי הלוגו הרשמי של מותג, שבמרכזו  פיפ – ילדת כפר דימיונית בצבע תכלת, שעל שמה גם קרוי המותג ומסביב דמותה קונטור ורוד פסטלי.  "היא האלטר-אגו שלי. פיפ נראית כמוני, והיא גם מסייעת לי בהשראה ובתהליך העיצוב. בתחילת כל עונה, כשאנחנו עובדים על קולקציה חדשה, פיפ תורמת לתהליך באמצעות סיפורים שהיא 'מספרת', ובאים לידי ביטוי בפריטי העיצוב.  פיפ אוהבת מאד צבעים רכים, במיוחד את הוורוד והתכלת אשר  משתלבים היטב במוצרים שלי. הם יכולים לספק פנים נוספות להרבה סגנונות. למשל, בבית שעיצוב הפנים שלו מאופיין בסגנון מודרני מינימליסטי, אפשר להשתמש בטפט פסטלי בצבעים האלה כדי להעניק חמימות מכרבלת ואת את המצעים שלנו אני ממליצה להכניס לחדרי שינה עם קירות בצבעים שקטים".

penton 6

 זה מה זה מרהיב, תודו. אגב, המספר הקטלוגי של הצבעים המופלאים, לכל המעוניין: 13-1520 (הוורוד) ו- 15-3919 (התכלת)