אבי צבי מנכל פרטנר – צילום ינאי יחיאל
קבוצת פרטנר מדווחת על רווח נקי של 115 מיליון ₪ בשנת 2021
* מצבת מנויי הסלולר עומדת על כ-3.02 מיליון נכון לסוף השנה; עלייה של 187 אלף מנויים בשנת 2021.
* מצבת מנויי הסיבים האופטיים של פרטנר עומדת על 225 אלף נכון להיום; עלייה של 73 אלף בשנת 2021.
* מספר משקי הבית המחוברים לתשתית הסיבים האופטיים של פרטנר עומד על 740 אלף נכון להיום; עלייה של 235 אלף בשנת 2021.
* עד לסוף השנה, בכוונת החברה להגיע לכמיליון משקי בית מחוברים לסיבים ולכיסוי דור 5 של למעלה מ-40% מהאוכלוסייה.
עיקרי תוצאות שנת 2021
הרווח הנקי הסתכם ב- 115 מיליון ₪, עלייה של 98 מיליון ₪ בהשוואה ל- 17 מיליון ₪ בשנת 2020.
בניכוי הכנסה חד פעמית, הרווח הנקי הסתכם ב-72 מיליון ₪, עלייה של 55 מיליון ₪ (כ-320%) בהשוואה לשנת 2020.
ב-2021 נרשמה הכנסת מס חד פעמית בסך של 43 מיליון ₪ שהוכרה לאחר סגירת שומות מס לשנים 2016-2019.
ההכנסות הסתכמו ב- 3,363 מיליון ₪, עלייה של 5% לעומת 3,189 מיליון ₪ בשנת 2020.
ההכנסות משירותים הסתכמו ב- 2,635 מיליון ₪, עלייה של 5% מ- 2,508 מיליון ₪ בשנת 2020, הודות לעלייה בהכנסות משירותים הן במגזר הקווי (עלייה של 7%) והן במגזר הסלולר (עלייה של 2%).
ההכנסות ממכירות ציוד הסתכמו ב- 728 מיליון ₪, עלייה של 7% בהשוואה ל- 681 מיליון ₪ בשנת 2020.
ה-Adjusted EBITDA הסתכם ל- 922 מיליון ₪, עלייה של 12% לעומת 822 מיליון ₪ ב- 2020.
היקף החוב נטו הסתכם ב- 744 מיליון ₪, עלייה של 87 מיליון ₪ בהשוואה ל- 657 מיליון ₪ בסוף 2020.
ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) שומרת על יציבות לאורך כל שנת 2021 והסתכמה ב- 48 ₪, שחיקה של 6% מ- 51 ₪ ב- 2020.
שיעור הנטישה השנתי (Churn rate) של מנויי סלולר ב- 2021 ירד ל- 28%, בהשוואה ל- 30% ב- 2020.
בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-3.02 מיליון מנויים, עלייה של 187 אלף מנויים בשנה ושל 4 אלפים מנויים במהלך רבעון רביעי 2021. נתח השוק הסלולרי של החברה מוערך ב-28%.
בסיס מנויי סיבים אופטיים הסתכם ב- 212 אלף מנויים, עלייה של 73 אלף מנויים בשנה ושל 20 אלף מנויים במהלך רבעון רביעי 2021. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 225 אלף מנויי סיבים אופטיים.
משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים (Homes Connected) הסתכמו ב- 700 אלף, עלייה של 235 אלף בשנה ושל 76 אלף במהלך רבעון רביעי 2021. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר740 אלף משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים.
בסיס מנויי אינטרנט מבוסס תשתית הסתכם ב- 374 אלף מנויים, עלייה של 45 אלף מנויים בשנה ושל 9 אלפים מנויים במהלך רבעון רביעי 2021.
בסיס מנויי טלוויזיה הסתכם ב- 226 אלף מנויים, ירידה של 6 אלפים מנויים בשנה וללא שינוי מרבעון שלישי 2021. בנטרול מחיקה של כ-21 אלף מנויי טלוויזיה שהתבצעה ברבעון השני של שנת 2021, בסיס מנויי טלוויזיה עלה ב-15 אלף מנויים בשנת ב-2021.
אבי צבי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "פרטנר סיימה את שנת 2021 עם שיפור במדדים הפיננסיים העיקריים, וזאת חרף השפעות הקורונה המתמשכות ורמת התחרות הגבוהה הנמשכת בשוק התקשורת הישראלי. התוצאות משקפות את חשיבות הלקוח הנמצא במרכז העשייה של החברה. אנו מאמינים בשקיפות, בהוגנות ובהקשבה ללקוחות שלנו. לא בכדי, מגזר הסלולר ממשיך לגדול באופן עקבי במצבת המנויים, לאחר שברבעון הקודם חצה רף של 3 מיליון מנויים.
פרטנר מחזקת את מעמדה כשחקנית תשתיות מובילה וככזו הוחלט על האצת קצב פרישת הסיבים האופטיים במטרה להגיע לכמיליון משקי בית מחוברים עד לסוף השנה, לרבות בפריפריה. בסלולר, בכוונת פרטנר להמשיך בהקמה המואצת של אתרי דור 5 במטרה להגיע לכיסוי של למעלה מ-40% מהאוכלוסייה עד לסוף השנה. גם בטלוויזיה, פרטנר נערכת לכניסתם הצפויה של שירותי סטרימינג בינלאומיים נוספים, עם מודל הסופר אגרגטור הייחודי לה.
פרטנר מצטיינת בהון אנושי מהמעלה הראשונה ובעיקר בגמישות ויכולת להתאים את עצמה לעידן חדש ולתנאים משתנים, גם ברמה האנושית וגם ברמה הטכנולוגית. כחלק מהאסטרטגיה שלנו אנו משקיעים בסביבת העבודה ותגמול לעובדים. פרטנר גאה על חידוש ההסכם הקיבוצי לשלוש שנים נוספות, להירתמות של כלל העובדים חלק ניכר בתוצאות הפיננסיות המרשימות של שנת 2021.
אני רוצה להודות לדירקטוריון של פרטנר בראשות יושבת הראש אסנת רונן על גיבוי מלא למהלכים שהוצאנו לפעול בשנה האחרונה."