כותרות אחרונות
Search

קבלת פנים למתן בן-כנען בביתה של ליאורה תורן-היבלר, יו"ר מועדון העסקים בלונדון

עו"ד ליאורה תורן-היבלר יו"ר מועדון העסקים הישראלי בלונדון וחברה באגודת הנאמנים של אוניברסיטת חיפה באנגליה, ערכה השבוע קבלת פנים לכבוד מתן בן-כנען, הצייר הישראלי, שזכה לאחרונה במקום הראשון בתחרות הציור העולמית של ה-   National Portrait Gallery.

בקבלת הפנים נכחו אנשי עסקים ישראלים, שמתגוררים בלונדון, חברים בחוג הידידים של אוניברסיטת חיפה, בכירים בקהילה היהודית בלונדון, שרבים מהם תורמים באופן קבוע לישראל.

מתן בן-כנען, בעל תואר שני לאמנות מאוניברסיטת חיפה, ובוגר החוג לאמנות ממכללת אורנים, ריתק את הנוכחים בסיפור המיוחד שלו, על הדרך מצייר אנונימי, שמצייר בסטודיו הקטן שלו ברמת ישי, ועד לזכייה בפרס הראשון, בתחרות העולמית, על הציור "אנאבל וגיא".

עו"ד ליאורה תורן-היבלר: "בימים, שבהם דעת הקהל היא כל-כך אנטי-ישראלית, הזכייה של מתן בפרס כל-כך יוקרתי, ועוד בתחום האמנות, מהווה חידוש מרענן. באשר למדיניות השופטים, שלא לדעת דבר על הציירים, אלא לשפוט על-פי איכות הציור בלבד, מעידה על יושרה, והתייחסות נקייה לאמנות, ללא משוא פנים".

רבים מציוריו של בן-כנען הם בהשראת התנ"ך. תהליך העבודה שלו מתחיל בציור סקיצות מתוך התבוננות, כאשר הוא מצלם את הסצנה כגיבוי בלבד. הוא נוהג לחזור שוב ושוב ללוקיישן שבו מתרחשת הסצנה, שם הוא חוזר ובוחן את האור, הנוף ומרכיבים נוספים, שניכרים בתוצאה הסופית. תהליך הציור עשוי להימשך גם שנתיים. הציור "אנאבל וגיא" נמשך קרוב לשנה.

עו"ד ליאורה תורן-היבלר פעילה במועדון מאז הקמתו לפני 19 שנה ובשנים האחרונות היא מכהנת כיו"ר  שלו, בהתנדבות. מועדון המביא מרצים מהשורה הראשונה מישראל, מחזק את הזיקה לישראל ומעודד נטוורקינג עיסקי בין החברים.

matan 1

רבים ממנהלי עמותות חברתיות בישראל מכירים אותה, ככתובת לעזרה ועיצה בארגון אירועי גאלה ועריכת פעילויות נחוצות לגיוס תרומות בלונדון.  בפעילותה הרחבה כיהנה כעו"ד במחלקה המשפטית של ה- JMF (הקק"ל באנגליה) והיתה יו"ר הפורום הישראלי  של ה- JMF בהתנדבות מלאה, שנוסד לבנות גשר בין הקהילה היהודית והישראלית בלונדון.

תורן-היבלר היא עורכת דין מומחית לעריכה, מימוש צוואות וניהול עזבונות של אנשים שחיים בבריטניה או בישראל (עם נכסים בבריטניה), במשרד הלונדוני המוביל ברלד-גראם.