כותרות אחרונות
Search

קולינריה טבעונית – האם יש דבר כזה? ואם כן, מהם היתרונות שלה?

צילום:freepik

 

קולינריה טבעונית –  האם יש דבר כזה?

ואם כן, מהם היתרונות שלה?

 

טרנד או אורח חיים?

הטבעונות תפסה חזק בישראל, ללא ספק! ויש לכך סיבה. כיום יש מטעמים מאלפי סוגים וכולם עשויים ממוצרים טבעוניים. בשוק תמצאו קולינריה טבעונית ענפה כי בסופו של דבר טבעונות היא הרבה מעבר לטרנד. היא אורח חיים של ממש, וכיאה לכך, היא עשירה בסוגים שונים של מזונות משביעים, טעימים ובריאים שאותם ניתן למוצא בכל חנות טבע בתל אביב  או בכל איזור אחר בארץ.   

 

שומרים על החי ועל הסביבה

אם שאלתם את עצמכם אם יש כזה דבר קולינריה טבעונית, התשובה היא – כן, ועוד איך! יששש! לא משנה אם בחרתם בטבעונות מטעמי שמירה על הטבע ועל החי או מטעמי בריאות, היתרונות של קולינריה טבעונית הם רבים לאין שיעור. קודם כל, אתם מצילים בעלי חיים שאינם נצלים על האש רק כדי להגיע לקיבה שלכם. כך אתם שומרים על הסביבה של החי ועל זכויותיו לחיות את חייו בלי להפוך לשניצל מטוגן או לשיפוד על האש.

 

שומרים על הבריאות

יתרון נוסף שיש לקולינריה טבעונית היא היכולת שלה לשמור על הבריאות שלכם. אתם תמיד יודעים מה אתם מכניסים לפה ולא אוכלים מכל הבא ליד. אתם צורכים הרבה ירקות ופירות, ובכך מזינים את גופכם בכל מה שהוא צריך כדי לתפקד בחוסן מיטבי. מוצרים טבעוניים רבים נוצרו במיוחד לאורח החיים הישראלי בדגש על שמירה בריאותית. כל הרעיון הוא צרכנות נבונה ומבינה.

 

צילום:freepik

 

שומרים על הטעם שערב לחך שלכם

"על טעם ועל ריח אין מה להתווכח", אִמְרָה בהחלט נכונה, ובכל זאת, אחד הפחדים של אלו שמהססים לעבור לטבעונות למרות רצונם האידיאולוגי או הבריאותי הוא הפגימה בטעם המוכר להם. ובכן, יש כיום תחליפים רבים ועשירים בטעמים, כך שהמבחר כיום מגוון, לכן אין חשש שלא תמצאו את המוצרים שמתאימים לכם ביותר לפי הטעם המועדף עליכם. תוכלו בקלות לשמור על הטעם שערב לחך שלכם בלי לוותר על ההנאה הצרופה שקיימת באכילה טבעונית בריאה וטעימה.

 

שומרים על המשקל

כל האמת על המשקל היא שאין אמת אחת. אם תאכלו כמות רבה של מזון מכל סוג ללא קשר לטבעונות, תראו את הקילוגרמים על המשקל עולים בהדרגה. אם תאכלו כשאתם לא רעבים, תעלו במשקל בלי שתרגישו. אם תגזימו בבננות או בתפוחים או אפילו בגבינות העשירות בחלבונים, תשמינו בלי שתרצו בכך. אז תמיד נשאלת השאלה – האם טבעונות מאפשרת ירידה במשקל, שמירה על המשקל או עלייה במשקל? התשובה אינה חד משמעית. אפשר לצרוך מן התזונה הטבעונית כי היא טעימה, מזינה ושומרת על הסביבה, ואפשר לעשות זאת בלי להפריז בכמויות, בדיוק כפי שאינכם נכנסים למסעדה בשרית וטוחנים בה כל השבוע את השיפודים והצ'יפס כי גם במקרה כזה הקילוגרמים יחייכו אליכם בהנאה. 😊 אפשר בהחלט לשמור על משקל ואף לרדת במשקל בזכות קולינריה טבעונית, אבל אל לכם לשכוח לשים לב למזונות העשירים גם בקילוגרמים. צריכה נבונה תאפשר לכם קולינריה בריאה ומזינה בלי לוותר על הטעם הנדרש לגוף ולנשמה.