כותרות אחרונות
Search

קניון רמת אביב מציג בגלריית האמנים בקניון רמת אביב שתי תערוכות חדשות של היוצרות קרני הוכשטטר ואסתי פודור

בתמונה: קניון רמת אביב מציג תערוכת אמנים לחודש מרץ. איור של האמנית קרני הוכשטטר

קניון רמת אביב גאה להציג בגלריית האמנים בקניון רמת אביב שתי תערוכות חדשות של היוצרות קרני הוכשטטר ואסתי פודור

אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן

 

לקראת חג הפסח והאביב, קניון רמת אביב גאה להציג בגלריית האמנים, שתי תערוכות חדשות.  התערוכות החודש הן של שתי אמניות נפלאות: קרני הוכשטטר ואסתי פודור. השתיים מציגות מבחר של ציורי שמן על בד, נופים פתוחים ונופים אנושיים, מלאי צבע ויופי, ציורים שחוגגים את מראות האביב בארץ וברחבי העולם.

קניון רמת אביב מציג תערוכת אמנים לחודש מרץ. איור של האמנית קרני הוכשטטר – צילום: יח"צ

קרני הוכשטטר: ילידת ישראל ב- 1956. מתגוררת ויוצרת בישוב קדימה שבשרון. פסיכולוגית קלינית, יועצת ארגונית,  אמנית, ספורטאית ואם לשניים. מציגה בתערוכה זו ציורי נוף  עשירים במרקם ובצבע , דמויות שפגשה במסעותיה ונגעו בנפשה, פיסות חיים ורגעים בני חלוף שהפכו תחת מכחולה לנצחיים. על אהבתה לציור אומרת: "כבר בגיל צעיר הייתה לי משיכה לציור, אך ידעתי שזה יקרה רק בעוד שנים רבות. בגיל צעיר הייתי ספורטאית, התאמנתי יום יום והציור היה חלום רחוק שיום אחד בעתיד יתממש. אולם, כבר בשנת 1977 חשבתי ציורים. ראיתי מקומות ורגעים שחשבתי שהייתי רוצה לצייר. וכך בטיול שאחרי הצבא צילמתי תמונות כדי לציירן יום אחד, שמרתי אותן. לקח 36 שנים עד שציירתי על פיהן את ציוריי הראשונים. כל השנים היו ברשותי צבעי שמן, צבעי גיר, פסטל ופחם שהיו שייכים לסבי. צבעים מוינה של תחילת המאה הקודמת. שמרתי אותם בקנאות כשעברתי מקומות מגורים. כמו בטחון לכך שיום אחד אצייר בהם, שהם יהיו הבסיס לתחילת דרכי בציור. ואכן, התחלתי לצייר עם הצבעים שהיו שייכים לסבי. ציירתי מעת לעת, לא באופן רציף עד לפני כעשר שנים. לפני שלוש  בניתי סטודיו מאחורי הבית שלי ומאז אני  מציירת באינטנסיביות רבה מאוד. תחילה עסקתי באמנות רק מעת לעת, בטפטוף  ועם הזמן בשיטפון גדול. עכשיו כבר אי אפשר להפסיק את זה. אמנם אני עדיין מטפלת, אבל בשעות מוגבלות. רוב הימים והלילות אני מציירת וכל הזמן אני חושבת ציורים….וגם חולמת ציורים.

קניון רמת אביב מציג תערוכת אמנים לחודש מרץ. איור של האמנית אסתי פודור – צילום: יח"צ

קרני מציירת בצבעי שמן על בד את חוויותיה ורשמיה. את היופי ,העומק השלווה וההשלמה של הפשוט והיום יומי. הציגה בעבר בתערוכת "פשוט" תערוכת יחיד בגלריה "הקומה העליונה", בית יד לבנים, בטבעון, בתערוכה קבוצתית בנמל יפו, ב"הבימה" ועוד.

אסתי פודור: אסתי פודור ,נולדה ב 1959 בפתח תיקווה ,ישראל. דור עשירי למשפחה ירושלמית. עבדה עד לפני חמש שנים כמזכירה רפואית בבית חולים. נאלצה לפרוש מסיבות רפואיות ומאז מצאה עצמה נמשכת בעצמה רבה לתחום האמנות שתמיד מיגנט אותה. אסתי, ציירת ,מדריכה לאמנות ואמנית רב תחומית. בתיק עבודותיה עבודות זכוכית ,ויטראז' פיוזינג, פסיפס וקרמיקה. מציגה בתערוכה זו מגוון מציוריה בסגנון הראליסטי והמופשט. ההשראה לציורים הן מראות וחוויות היומיום מסביבתה הקרובה וממסעותיה בעולם, רגעים ומראות אשר נגעו בנפשה, נחקקו על לוח ליבה והפכו לבני אל-מוות תחת מכחולה . בציורים של בני המשפחה הקרובים וגם של ציורי דמויות שחלפו בדרכה באופן חד פעמי ניכר התבוננותה החודרת לפנימיותו של נפש האדם , הרצון להראות את היופי, ההרמוניה והאהבה שלה לאדם ולעולם כולו. הציגה במסגרת מיזם גלריית האמנות : "בלה", בארץ, בדנמרק ובסין.

קניון רמת אביב מציג תערוכת אמנים לחודש מרץ. איור של האמנית אסתי פודור – צילום: יח"צ

 התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית האמנים,  על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"גרנד קפה", איינשטיין 40 רמת אביב. בין התאריכים 16.3-14.4.2017

אודות גלריית האמנים של קניון רמת אביב

על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אימהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.

הוויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מקצב אחיד אשר ביניהם ניתן לראות את הוויטרינות ולצפות באמנות.