כותרות אחרונות
Search

קרן השקעות פרטית אמריקאית תשקיע 62.5 מיליון דולר בתמורה לזכויות ב- GPM , הנמצאת בשליטת ארקו החזקות בע"מ

 קרן השקעות פרטית אמריקאית תשקיע 62.5 מיליון דולר בתמורה לזכויות ב- GPM , הנמצאת בשליטת ארקו החזקות בע"מ

העיסקה צפויה להתבצע עפ"י שווי ל-GPM של כ-630 מיליון דולר (כ-2.4 מיליארד ש"ח)

ארקו החזקות הודיעה היום כי  Arko Convenience Stores, LLC, תאגיד הנמצא בעקיפין בבעלות ובשליטה מלאה של החברה, המחזיק במישרין בזכויות המקנות את השליטה ב-GPM Investments LLC ("GPM"), והתאגיד הקשור לקרן Davidson Kempner ("DK"), המחזיק ביתרת הזכויות ב-GPM, חתמו על מכתב כוונות לא מחייב עם קרן השקעות פרטית אמריקאית, המנהלת נכסים בהיקף של כ- 3.7 מיליארד דולר,  לרכישת יחידות השתתפות של GPM

קרן ההשקעות האמריקאית תרכוש את מלוא יחידות הבכורה הנמצאות בבעלות ארקו ו-DK בחלקים שווים תמורת כ-47.5 מיליון דולר

בנוסף תרכוש קרן ההשקעות כ- 2.5% מיחידות ההשתתפות הרגילות ב-GPM מידי DK בתמורה לסך של כ- 15 מיליון דולר

לאחר השלמת העיסקה תחזיק הקרן במלוא יחידות הבכורה שייצגו כ-7.5%ֵ מהשווי של מלוא הזכויות בהון GPM וב-2.5% מהיחידות הרגילות ב-GPM.

ארקו תמשיך להחזיק בשליטה באמצעות החזקת כ-75% מהיחידות הרגילות ב-GPM וDK- תחזיק בכ-22.5% מהיחידות הרגילות ב- GPM.

בהמשך לאמור, ביום 27 באוקטובר 2016 הודיעה DK כי לאור הירידה בהחזקתה ב-GPM, ככל שעסקת הרכישה המתוארת לעיל תושלם, קרנות הקשורות ב- DKבוחנות לאחר השלמת עסקת הרכישה לפרסם הצעת רכש למניות של ארקו בהיקף כולל של כ-10 מיליון דולר. בהתאם להודעה המחיר למניה בהצעת רכש כאמור טרם נקבע ויושפע ממחיר עסקת הרכישה, היקף החוב של ארקו ושיקולים נוספים. בהתאם להודעה אין בה משום התחייבות לרכישת ניירות ערך כלשהם של החברה או לפרסום הצעת רכש.

 

arik-1

אריק קוטלר, יו"ר ומנכ"ל ארקו החזקות ומנכ"ל GPM – צילום: יח"צ

אריק קוטלר, יו"ר ומנכ"ל ארקו החזקות ומנכ"ל GPM אמר היום: " כניסת הקרן לפי שווי חברה של כ- 630 מיליון דולר (כ-2.4 מיליארד ש"ח) ל- GPM מעיד על הישגיה של החברה בשנים האחרונות ותוצאות ישום התוכנית האסטרטגית ב-GPM אשר בבסיסה הרחבת פעילותה של GPM והפיכתה שלGPM  לחברה מובילה בתחום הדלקים והחנויות נוחות ברחבי ארה"ב". יצויין כי רכישת השליטה ב-GPM על ידי החברה בשנת 2011 נעשתה עפ"י שווי של כ-30 מיליון דולר ל-GPM. קוטלר הוסיף וציין כי הודעת DK בנוגע למניות של החברה מצביעה על האמון הרב של הקרן בארקו וב- GPM.