כותרות אחרונות
Search

"רטרוספקטיבה של סדרות" – תערוכה חדשה לאמנית ליאת פולוצקי, המסכמת 20 שנות יצירה של סדרות.

תוצאה ראשונה של הזלזול בכדור הארץ, השרפות באמזונס, 2022  –  צילום: יאיר חובב

 

תערוכה חדשה לאמנית ליאת פולוצקי, המסכמת 20 שנות יצירה של סדרות: "רטרוספקטיבה של סדרות".
בתערוכה, שתיפתח בבית האמנים בת"א ב-11.8.22 , תציג האמנית ליאת פולוצקי סדרות של ציורים ביניהן סדרות שעוסקות בהתחממות כדור הארץ. העבודות מצוירות בסגנונות שונים, אך החוט המקשר ביניהן בולט לעין. לעיתים היצירות משתלבות לתמונה אחת גדולה, במקרים אחרים הן ממשיכות זו את זו, ועם זאת רבים מהציורים יכולים גם לעמוד בפני עצמם.

אוצר: אריה ברקוביץ

התערוכה "רטרוספקטיבה של סדרות", שתוצג החל מה-11 באוגוסט ב"בית האמנים" בתל אביב, מסכמת 20 שנות יצירה בפן אחד של עבודתה האמנותית של ליאת פולוצקי – סדרות. הרעיון לתערוכה עלה בדעתה מתוך התבוננות בתערוכתה האחרונה ב"מוזיאון הטבע" בירושלים,  שבה בלט מגוון של סדרות ציורים בצבעי מים ובצבעי שמן – חלקם ציורים בודדים בגודל אחיד אשר חוברו לסדרה, ואחרים  צוירו מלכתחילה כסדרה על דף נייר אחד או  הוצמדו יחד במתכוון לתמונה פנורמית רציפה.

 

עבודותיה של ליאת פולוצקי היוצרת זה למעלה מ-50  שנה, מאופיינות בניסיון לתפוס את מהות הנוף והעולם הסובב אותה דרך המופשט. יצירותיה עברו גלגולים רבים במשך השנים, אך בכולן סגנונה המופשט למחצה מאלץ את הצופה לבחון אותן לעומק כדי לגלות מה מסתתר מאחורי הנגלה לעין.

 

שלבי התחממות כדור הארץ, 2022 – צילום: יאיר חובב

 

התערוכה "רטרוספקטיבה של סדרות" נולדה מתוך רצון לסכם פן אחד של יצירתה האמנותית ולאחר שהבחינה שרבות מעבודותיה לאורך השנים של פולוצקי הן למעשה סדרות – אף כי לא כולן נוצרו מראש ככאלה. פורמט הסדרות ניכר בכל תחומי האמנות שבהם יצרה: בעבודות צבעי מים על נייר, שאפיינו אותה משחר פעילותה, בעבודות צבעי השמן על בד, שהיא מציירת מאז סוף המאה שעברה, במיניאטורות, שבהן היא מתמחה למעלה משני עשורים, וכן בפרויקטים מיוחדים כדוגמת סדרות הקוביות שובות העין מהשנים האחרונות.

 

בתערוכה יוצגו סדרות שחלקן הוצגו בתערוכות בעבר, וחלקן נוצרו ממש בעת האחרונה ולשם תערוכה זו. הן מצוירות בסגנונות שונים, אך החוט המקשר ביניהן בולט לעין. לעיתים היצירות משתלבות לתמונה אחת גדולה; במקרים אחרים הן ממשיכות זו את זו, משלימות זו את זו או מתמזגות זו בזו; בסדרות אחדות הנושא והסגנון הם המכנה המשותף. עם כל זאת, רבים מהציורים יכולים גם לעמוד בפני עצמם. בשנה האחרונה יצרה פולוצקי סדרות בנושא התחממות כדור הארץ בצבעי מים ושמן על בד, ואף הן יוצגו בתערוכה. המסר בצבעי המים בוטה וברור לעין, ואילו הסדרה בצבעי השמן היא אמורפית ומעודנת יותר.

 

תוצאה ראשונה של הזלזול בכדור הארץ, השרפות באמזונס, 2022  – צילום: יאיר חובב 

 

ליאת פולוצקי חברה משנת 1980 באגודת הציירים והפסלים בירושלים וחברה באיגוד אמני ישראל, הציגה עד היום עשרות תערוכות יחיד והשתתפה בעשרות תערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם. בין היתר הוצגו ציוריה בתערוכה קבוצתית במוזיאון קלוז' ברומניה ובתערוכת יחיד במרכז הבינלאומי לאמנות בפריז. כמו כן משתתפת פולוצקי כבר שנים בתערוכות של ציורים מיניאטורים ברחבי העולם.

 

"רטרוספקטיבה של סדרות"  תוצג בבית האמנים בתל אביב, בין התאריכים 11.8 ל-3.9.22. אירוע פתיחה חגיגי יתקיים ב-11.8 בשעה 19:30 ופתוח לקהל.

 

כתובת: בית האמנים תל אביב, אלחריזי 9.
שעות פתיחה: ב'-ה' 10:00-13:00 ומשעה 17:00-19:00, ו' 10:00 עד 13:00
שבת 11:00 עד 14:00.