כותרות אחרונות
Search

רכיבה על אופניים

צילום:freepik

 

רכיבה על אופניים

אופניים

השימוש באופניים במדינות רבות מעבר לים הוא דרך חיים. כך אפשר לראות רוכבי אופניים רבים בהולנד, ביפן ובמדינות רבות נוספות. התושבים רוכבים על אופניהם כדי להגיע לכל מקום, למקום העבודה גם אם הם לובשים חליפה מחויטת או חצאית מיני, לקניות, לסידורים, לביקורים משפחתיים ולכל מטרה אחרת. תרבות הרכיבה על אופניים בישראל עדיין לא הגיעה לרמה הזו, אך יחסית לשנים קודמות הכמויות של רוכבי האופניים גדלה באופן משמעותי, אך רובם מנתבים את הרכיבה לספורט המאתגר ולטיולים בשטח שהם מאד אוהבים.

 

קבוצות רבות של רוכבי אופניים בוחרים ליהנות בסופי השבוע ובחגים מרכיבות קבוצתיות בשטח, בכביש ובמקומות רבים נוספים כדי לעסוק בספורט, ליהנות מהחיבורים החברתיים ומהנופים המרהיבים שהם רואים לאורך כל המסלול. חלק מהם רוכבים במהלך השבוע על אופניים חשמליים כדי ליעל את זמני ההגעה שלהם לעבודה, אך הכיף האמיתי הוא ברכיבה על אופניים מקצועיים אשר עם הזמן משפרים אותם, כדי ליצור התאמה מושלמת לאופיים של הטיולים.

 

טיולים על אופניים בארץ ובעולם

האהבה לטיולים על גלגלים מובילה את הרוכבים לטיולים בכל רחבי הארץ וללא נתיבי הרכיבה הם לבטח לא היו מכירים את המדינה באופן רוחבי. ההתרגשות מתחילה מתכנון המסלול המתוכנן לשבת הקרובה, כולם מחכים שהימים יחלפו ויגיע הרגע הקסום של הרכיבה המשותפת.

 

עם הזמן הם נוסעים יחד גם לחו"ל, לאירופה, לארה"ב וליעדים נוספים. בחלק מהמקרים הם אורזים ומטיסים את האופניים שלהם ובמקרים אחרים הם מעדיפים לשכור אופניים מקצועיות במדינת היעד וכך לטייל לאורכו של המסלול שתוכנן מראש. ברוב המקרים מדובר במדינות בעלות נוף מרהיב ויוצא דופן וכך הם מגיעים למרוקו, לספרד, לפורטוגל, חוצים את ארה"ב מחוף לחוף ואף פעם לא נמאס להם לרכב כיוון שהמראות והנופים משתנים כמעט מדי יום.

 

צילום:freepik

 

טיולים משפחתיים

רכיבה על אופניים מתחילה בדרך כלל כאשר אחד מבי הבית נדבק בחיידק הזה, עם הזמן הוא סוחף אחריו את בן או בת הזוג וגם את הילדים. כך הם מתחברים לקבוצות של משפחות כמוהם ומצטרפים לטיולים בסופי השבוע. כאשר כולם נהנים מהקסם הזה, כולם מכירים חברים איכותיים חדשים, נוצרת עם כל המשפחות אווירה משפחתית של יחידה מובחרת ופתאום הילדים לא צמודים לאורך כל סוף השבוע למסכים אלא נהנים מהרכיבה הכיפית.

 

ספורט בתנועה

המטרה הראשונית של רוכבי אופניים הייתה לעסוק בספורט המאתגר של רכיבה על אופניים. אך עם הזמן היתרונות של הטיולים גברו על נושא הספורט. כולם ממשיכים לרכב, אך הם לא מתייחסים לכך כמו אל ספורט מאתגר אלא כחוויה עוצמתית של חייהם.

 

לא אחת המשפחות הללו מדרבנות גם בני משפחה קרובים וחברים שיצטרפו לטיולים וגם לתחרויות כדי שגם הם ייהנו מהאופציה של הטיולים הנפלאים, שהם מהפך אמיתי עבור משפחות שעד עתה הטיולים שלהם הייתה רק ברגל או במכונית.