כותרות אחרונות
Search

רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור הרחב לסיור ייחודי וראשון מסוגו בגן הפסלים של תומרקין, בגן הלאומי כוכב הירדן

 

רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור הרחב לסיור ייחודי וראשון מסוגו בגן הפסלים של תומרקין, בגן הלאומי כוכב הירדן

את הסיור, הצפוי להתקיים ביום שבת ה-23 בפברואר, ידריך זאב מרגלית, אדריכל ומנהל אגף שימור ופיתוח של רשות הטבע והגנים

 

רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור הרחב לסיור ייחודי וראשון מסוגו בגן הפסלים של תומרקין, בגן הלאומי כוכב הירדן. את הסיור בין 50 הפסלים, המתקיים ביום שבת ה-23בפברואר, ידריך זאב מרגלית, אדריכל ומנהל אגף שימור ופיתוח של רשות הטבע והגנים.

 

מאז הקמתו של גן הפסלים ב-1994 והצבתו מול העתיקות של הגן הלאומי כוכב הירדן, הוא מסמל את הניגודיות והקשר בין התקופה המודרנית לתקופת הצלבנית ובעיקר מדגיש את הנוף המרהיב של עמק הירדן. בגן ניצבים 50 פסלים מתקופות שונות של האמן, כשאת אחת היצירות יצר תומרקין במיוחד עבור גן הפסלים, "בלוואר (5)", שמו של המבצר הצלבני בצרפתית ("יפה נוף"), מולו הוקם גן הפסלים. ביצירת הפסל השתמש תומרקין באלמנט של קשת, והוא עשוי מברזל ואבן אחת עתיקה וזהה לאבנים במבצר. בנוסף, הפסל כולל קיר שקוף ובו השתקפות של "יפה נוף" תוך אמירה אמנותית שהמבצר הינו חלק מהגן והגן חלק מנוף המבצר.

 

 

כוכב הירדן. צילום: שיר אוחנה, רשות הטבע והגנים

 

את חודש פברואר מציינים בגן הלאומי כוכב הירדן בסימן  האמנות ומזמינים את הקהל הרחב להשתתף במגוון פעילויות בתחומי הצילום, הפיסול והאדריכלות. את הפעילות של יום שבת הקרובה, ה-16 בפברואר יקדישו בכוכב הירדן לסיור ייחודיי וראשון מסוגו בגן הפסלים, תוך התמקדות בהיסטוריה של יגאל תומרקין, הקמת הגן ודו שיח פתוח עם זאב מרגלית, אשר ליווה את הקמת הגן ועם בני משפחתו של תומרקין.

 

אבי דוד, מנהל הגן הלאומי כוכב הירדן, ציין כי " גן הפסלים הוא חלק בלתי נפרד מהגן הלאומי, מזה שנה אנחנו עומלים על החידוש והשימור של גן הפסלים ועכשיו לאחר שהמלאכה הסתימה אנחנו רוצים להזמין את המטיילים והקהל הרחב להגיע וליהנות מאמנות לצד היסטוריה וטבע. החיבור והשילוב בין אמנות מודרנית לבין ההיסטוריה והטבע של עמק הירדן הוא מה שמייחד את הגן הלאומי כוכב הירדן."

 

 

גן לאומי כוכב הירדן. צילום יובל מורן, רשות הטבע והגנים

 

זאב מרגלית, אדריכל ומנהל אגף שימור ופיתוח ברשות הטבע והגנים, הוסיף ואמר כי "גן הפסלים בכוכב הירדן- שדה של אמנות מודרנית ללא הסברים ואישית מאוד, כשמולו ניצב הנוף המרהיב של עמק הירדן.  המבצר הצלבני- ארכיטקטורה מסורתית, מדויקת, פונקציונלית, עם הסבר וסיבה לכל חלל, לכל פרט, אבן והשורשים העמוקים בקרקע היסטוריה. שני חלקי הגן הלאומי כוכב הירדן מייצגים אצלי מקצועיות, מימוש ברמה הגבוהה ביותר של רעיון כלשהו באשר הוא".

 

השתתפות בסיור בהרשמה מראש בטלפון 04-6581766 ואינה כרוכה בתשלום נוסף על דמי הכניסה לגן הלאומי כוכב הירדן והינה חינם למנויים.