כותרות אחרונות
Search

רשות המיסים ממשיכה בפעילות יזומה לתפיסת משתמטי מס ומבריחים

רשות המיסים ממשיכה בפעילות יזומה לתפיסת משתמטי מס ומבריחים.

מחקירה של רשות המסים עולה כי בעלים של  שתי חברות, לשיווק אלכוהול ומוצרי ניקיון, עסק על פי החשד בייבוא אלכוהול לייצור משקאות אלכוהוליים, תחת הסוואה של ייצור תכשירי בישום אוויר

 

בית משפט השלום בראשון לציון, נעתר לבקשת מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והורה אתמול על שחרורו בתנאים מגבילים של חשוד בהברחת אלכוהול לייצור משקאות  אלכוהוליים, תוך הצהרה כוזבת למכס כי מדובר בנוזל לבישום אוויר.

 

על פי המתואר בבקשת המעצר, החקירה החלה לאחר במכס אשדוד עיכבו מכולה לבדיקה פיזית, ממנה עלה כי במכולה היו למעשה חביות אלכוהול המשמש לייצור משקאות אלכוהוליים בניגוד להצהרתו של החשוד כי מדובר בנוזל לבישום אוויר.  עוד נכתב בבקשת המעצר שמי שעמד מאחורי ייבוא זה הוא החשוד המכהן גם כבעלים של חברה העוסקת בשיווק ומכירה של משקאות אלכוהוליים.

 

כידוע, אלכוהול הוא מוצר עתיר מס בניגוד למבשם אוויר הפטור ממסים. כפי שמצוין בבקשת המעצר, החשוד נחשד בכך שהוא ייבא לישראל אלכוהול העל מנת לייצר משקאות אלכוהוליים, תחת מסווה כי מדובר בתכשירים לבישום אוויר, כל זאת במטרה להתחמק מתשלום מס אמת, שעומד במקרה זה על כ- 1.5 מיליון ₪, שנגרעו מקופת המדינה.

 

בתום דיון בבית המשפט הורתה שופטת בית משפט השלום בין השאר, על התחייבות עצמית בסך 150,000 ש"ח, שתי ערבויות צד ג' בסכום של 5,000 ש"ח כל אחת, הפקדת מזומן בסכום של 50,000 ₪ וצו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום.