כותרות אחרונות
Search

שותפות "רציו פטרוליום" הודיעה כי קידוח טנג'ר-1 בגיאנה יוצא לדרך.

 

 

שותפות "רציו פטרוליום" הודיעה כי קידוח טנג'ר-1 בגיאנה יוצא לדרך.

"אקסון מובייל" מפעילת הבלוק צפויה להתחיל בקידוח האקספלורציה המוערך בכ-256 מיליון חביות נפט עם סיכויי הצלחה גיאולוגית של כ-72%.

 

שותפות "פטרוליום" מודיעה על התקדמות משמעותית לביצוע הקידוח בפרוספקט טנג'ר-1 (1-Tanager) הצפוי להתחיל כבר בחודשי הקיץ ולא יאוחר מספטמבר 2020. הפרוספקט שוכן בבלוק קייצ'ור ( KAIETEUR) שבגיאנה, על פי האומדן הטוב ביותר בדוח המשאבים, הפוטנציאל הפרוספקטיבי בו מוערך בכ-256 מיליון חביות נפט עם סיכויי הצלחה גיאולוגית של כ-72%.

 

"אקסון מוביל", מפעילת הבלוק הינה אחת מחברות האנרגיה המובילות בעולם, ומפעילת בלוק "סטאברוק" הסמוך, בו התגלו כבר למעלה מ- 8 מיליארד חביות נפט באחוזי הצלחה גבוהים מאוד של 89%. שותפות נוספות בבלוק הן הס  (Hess)  וקטאליה (Cataleya) .

 

צילום: יח"צ

 

הקידוח צפוי להתבצע בעומק מים של כ- 2,900 מ', לעומק כולל של כ- 8,000 מטר וצפוי לעבור ב- 7 שכבות מטרה גיאולוגיות. הקידוח צפוי להימשך כ- 3 חודשים ותקציבו נאמד בכ- 70 מיליוני דולר (100%). תוצאות הקידוח תספקנה מידע גיאולוגי רב שילמד על  הפוטנציאל הפרוספקטיבי  של כלל הבלוק והמשך הפעילות בו.

 

כיום מוערך הפוטנציאל הפרוספקטיבי בבלוק KAIETEUR בלמעלה מ- 2.1 מיליארד חביות נפט ב- 9 פרוספקטים שונים (כולל פרוספקט טנג'ר) כשמידע זה מתבסס על ניתוח נתונים קיימים המהווים פחות ממחצית משטח הבלוק. בלוק Kaieteur  משתרע על שטח של כ-  13,535 קמ"ר בעומק ים הנע בין 2,800-3,800 מטרים במים הכלכליים של גיאנה.

 

צילום: יח"צ

 

איתן אייזנברג, הגיאולוג של "רציו פטרוליום" וממייסדיה: "התחלתי לעסוק בחיפושי נפט בינואר 1960 ובכל שנות עבודתי לא ראיתי פרוספקט עם סיכויים כל כך טובים עם אפשרות לתגלית של כ- 70%. לפני 8 שנים הערכתי שאגן גיאנה סורינאם הוא אחד מהטובים בעולם לחפש בו נפט,  ועד כה אקסון מוביל הוכיחה שאכן זה המצב"

 

צילום: יח"צ

 

איתי רפאל מנכ"ל רציו פטרוליום: "מלבד העובדה שאנו שמחים לדווח על התקדמות משמעותית זו לעבר הקידוח הצפוי, אני חושב שההחלטה הנחושה של אקסון והס להתקדם עם קידוח טנג'ר-1 עוד השנה ובתקופה מאתגרת לתעשיית הנפט העולמית מדברת בעד עצמה"