כותרות אחרונות
Search

שיא עולמי – שני בקבוקי יין של יקב "פסגות" נמכרו במחיר של 20 אלף דולר

רוכשי הבקבוקים עם יעקב ברג במיאמי

בימים בהם מתגברות פעולות וקריאות לחרם כלכלי על ישראל וסימון מוצרים מההתנחלויות, נמכר יין של יקב פסגות במחיר של עשרת אלפים $.

בסוף השבוע האחרון התקיים במיאמי, ארה"ב, 'פסטיבל האוכל והיין הכשר השלישי' במהלך הפסטיבל נרשם שיא ישראלי ועולמי חדש למחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם על יין ישראלי. 2 בקבוקי יין תוצרת יקב "פסגות" נמכרו במחיר של 20 אלף דולר

יקב פסגות הציג בפסטיבל יין שגרף תגובות נלהבות ומחמאות רבות.

הכנסות הפסטיבל, הם קודש לפעילות נשות ויצ"ו בתחומים שונים. לפסטיבל הגיעו כאלפיים איש, רובם אנשי הקהילה היהודית במיאמי.

אירוע הפתיחה כלל ארוחת גאלה אקסקלוסיבית לכ-100 מוזמנים בלבד.  על האוכל ניצח השף מרכוס גרשקוביץ (שף ובעלים של מסעדת הגורמה אנג'ליקה, קפה ד'פריז וגראנד קפה בירושלים,) שהגיע במיוחד לאירוע עם צוות מקצועי. גרשקוביץ יחד עם יעקב ברג, בעלי יקב פסגות, הרכיבו תפריט בו הותאם היין   ל- 7 מנות השף.

כרטיס הכניסה לארוחת הגאל ה עמד על כ-1000$, שנתרמו לפעילות נשות ויצ"ו מיאמי.

בשיאו של הערב, לאחר סקירה של יעקב ברג על עולם היין הישראלי, נערכה מכירה פומבית של יינות מובחרים מיקב פסגות, ובראשם בקבוק 3 ליטר (דאבל מגנום) קברנה סוביניון סינגל ויניארד משנת 2009 המגיע במארז עץ ייחודי בתוך אדן רכבת עתיק בעבודת יד שהוכן במיוחד לכל בקבוק- שנמכר במחיר שיא ליין ישראלי אי פעם: 10,000$ !

שניים התחרו על רכישת הבקבוק, ובסופו של דבר הוחלט להעניק בקבוקים לשניהם, כל אחד רכש בקבוק במחיר שיא עולמי של  10,000$ לבקבוק. את הבקבוקים רכשו מר וגב'  Mercedes and Manny  Ivcher ו Lawrence Friedman אישים ידועים בקהילת יהודי מיאמי כאנשי עסקים ואוהבי ישראל.

יעקב ברג, הבעלים של יקב פסגות מציין כי למרות פעילות החרם שתופסת כותרות, יקב פסגות נמצא בתנופה ופונה לשווקים חדשים בחו"ל. הנסיעה למיאמי היתה נסיעה עם ערכים – סיוע לנשות ויצו, ויחד עם זאת נסיעת עסקים שפתחה דלתות רבות לקהילה היהודית בארה"ב שמשוועת ליין טוב.

psagot 2

יין פסגות נמכר ב-10,000 דולר לבקבוק במיאמי

יקב פסגות הינו היקב היחיד בארץ המשלב ערכים, תנ"ך, נוף ויין. במקום מרכז מבקרים מרשים ומעניין המשלב הסבר על דרך ייצור היין מלפני 3000 שנה ועד היום, חוויה ייחודית לכל המשפחה, כולל משחק טריויה מעניין, הסבר על אזור מטה בנימין וכמובן גם טעימות יין וגבינות.

יקב פסגות הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. בבציר 2012 הגיע ייצור הבקבוקים לכ-200,000 בקבוקים בשנה, כאשר למעלה מ- 60% מהם מיוצא לעשרות מדינות בעולם. כרמי היקב נטועים על טרסות גיר ציוריות בגובה 900 מטר מעל פני הים בישוב פסגות שבבנימין, תנאים המייצרים טרואר המצמיח פרי מרוכז ואיכותי.

כיום, מייצר יקב פסגות תשעה סוגיי יינות שונים: קברנה סובניון מכרם יחידני, קברנה סובניון פרת, שיראז, קבנורנה פראנק, מרלו, שארדונה ופסגות אדום 2011- יין הדגל של היקב. פסגות אדום הינו יין המורכב משילוב ייחודי של ענבי קברנה סוביניון, ענבי מרלו, ענבי קברנה פראנק וענבי פטיט וורדו. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות במשך 14 חודשים ומתאפיין בגוף מלא ועשיר עם תיבול עדין וניחוחות וניל המשתלבים עם טעמי פירות יער וצימוקים.

בשנת 2010 הקימה המועצה האזורית מטה בנימין את מרכז המבקרים נחלת בנימין – יקב פסגות. המרכז חושף בפני מבקריו את דרך ייצור היין ומעביר את מבקריו מסע בארץ התנ"ך וההיסטוריה של עם ישראל. היקב ומרכז המבקרים נמצאים בפסגת גבעה המשקיפה על נוף מרהיב של יישובי בנימין והרי אדום. במקום ניתן לערוך אירועים באווירה הקסומה מול הנוף הבראשיתי, כגון בר/בת מצווה, בריתות וחתונות. בקיץ המקום מכיל עד כ400 מקומות ובאירועי חורף עד ל200.