כותרות אחרונות
Search

שיש דקטון – הבחירה האולטימטיבית לעיצוב חללים לשנת 2023.

שיש דקטון – צילום: FREEPIX

 

שיש דקטון – הבחירה האולטימטיבית לעיצוב חללים לשנת 2023.

 דקטון הוא חומר חיפוי חדשני מתוצרת ספרד. הוא מורכב מתערובת מורכבת של חומרי גלם חזקים הנדחסים יחד. שיש דקטון מיוצר בצורה כזו שבזכות ההשפעה המשולבת של טמפרטורה ודחיסה חזקה במיוחד, נוצרת גרסה מואצת של שינויים טבעיים. מסתבר שהאבן המלאכותית הזו עוברת את אותן טרנספורמציות כמו מינרלים טבעיים. פשוט תהליך זה לא מצריך כל כך הרבה זמן. רק אבן שנוצרה באופן מלאכותי, בעלת חוזק ויופי של אבן טבעית, תהיה נטולת חסרונות כמו נקבוביות באבן. לכן, שיש הדקטון מתעלה על כל סוגי האבן הטבעית במאפייני הביצועים שלהם.

 

טכנולוגיית ייצור אבן הדקטון

מבלי להתעמק בפיזיקה המורכבת של התהליך, המהות של ייצור שיש דקטון היא:

גבישי זירקון, תחמוצות סיליקון, אלומיניום סיליקט ופיגמנטים צביעה נטחנים לאבקה ונתונים להשפעה משולבת של טמפרטורה ודחיסה חזקה במיוחד של כל החומרים ביחד. כתוצאה מכך, הרכיבים יוצרים חומר חדש ועמיד במיוחד בעל תכונותיו יוצאות דופן. בפועל, היצרנים מצאו דרך להאיץ את תהליכי המטמורפוזה המתרחשים באבנים טבעיות, דבר שבא לידי ביטוי במאפייני האיכות, כמו גם במראה. כדי לתת מגוון של צבעים וגוונים, משתמשים בשילובים של פיגמנטים אנאורגניים. כתוצאה מכך, לוחות דקטון זמינים ללקוחות במגוון עיצובים, שיאפשרו להם להשתלב בצורה הרמונית בכל סגנון של חלל פנים. דקטון מיוצר באריחים בפורמט של 320X144 ס"מ בעובי של 0.8, 1.2 ו-2.0 ס"מ.

 

מאפייני שיש דקטון:

שיש דקטון למטבח עמיד בפני כל סוגי ההשפעות החיצוניות. האבן אינה מושפעת מהשפעות של חומרי אלקליים, חומצות, ממיסים וחומרים שוחקים. במהלך ייצור אבן הדקטון אין שרף פוליאסטר המושפע מקרינה אולטרה סגולה, טמפרטורה והבדלים שלה. כל זה אומר שהשיש מאבן מלאכותית של דקטון ישמרו על המראה המקורי במשך עשרות שנים.

 

חוסר ספיגת מים. ספיגת המים של דקטון היא פחות מ-0.03%, כתוצאה מכך אין עליו כתמים.

 

בטיחות אש. בניגוד לפריטי עיצוב פנים מפולימר ועץ, אבן דקטון אינה מסוגלת לקיים בעירה ואינה פולטת חומרים רעילים בעת חימום.

 

מגוון רחב של צבעים. נכון לעכשיו, ישנן מספר קולקציות של שיש דקטון בצבעים חלקים וטקסטורות שונות, כולל דימוי לחומרים טבעיים.

 

שיש דקטון – צילום: FREEPIX

 

כל היתרונות של שיש הדקטון:

חוסר בנקבוביות – נקבוביות הן פתחים מיקרוסקופיים שלכלוך ולחות יכולים להיכנס אליהם לאורך זמן. בגלל זה, החומר משנה בהדרגה את מראהו ומאבד את איכויותיו. אז בדקטון לא תראו נקבוביות כלל. חומר זה מוצק לחלוטין. לכן, מים ולכלוך אינם מחלחלים עליו.

 

עמיד בפני UV וטמפרטורה – דקטון מתפקד היטב גם בחוץ וגם בפנים. הוא לא דוהה בשמש. הוא גם לא מפחד משינויי טמפרטורה. לכן, ניתן להשתמש בו כמעט בכל מקום בעולם.

 

עמיד בלחץ מכני ממושך – רבים בוחרים במשטח העמיד במיוחד של שיש דקטון מכיוון שהוא לא מצריך תחזוקה בעתיד. אפשר לחתוך עליו ירקות, לקצוץ בשר או לנקות דגים- ולא יישאר זכר. מאותה סיבה ניתן להשתמש בו גם בתור ריצוף.

 

היגיינה, ידידותיות לסביבה, בטיחות – דקטון הוא חומר לא אלרגני, חסר ריח ואינו פולט כימיקלים רעילים או מסוכנים בעת השימוש. לכן, הוא בטוח לילדים ובעלי חיים.

 

אם אתם מחפשים שיש בנגב, ויודעים מה הוא שיש דקטון, אז בהחלט יש לכם טעם טוב בעיצוב פנים. בחברת אבן שיש אלי ונתי תוכלו להזמין משטחי עבודה ואריחים לעיצוב החללים שלכם בבית מהחומר הייחודי דקטון.