כותרות אחרונות
Search

אטרקציות ובמקומות מעניינים ומרתקים באזור צפון ים המלח !

צילום: יחצ. מאי קיסר

 אטרקציות ובמקומות מעניינים ומרתקים באזור צפון ים המלח.

הנקודות וכפר הנופש  "ביאנקיני" יוצרים חופשת חורף קסומה ושמשית בארץ ישראל שלא הרבה אנשים מכירים ויודעים על האפשרות לטייל ולהתארח. אז הגיע הזמן תכירו !

 

כפר הנופש "ביאנקיני"

צילום: יחצ. מאי קיסר

 

כפר הנופש "ביאנקיני" – הוקם לפני כ-18 שנה. בהתחלה כמסעדה לאוכל מרוקאי ולימים המשיך להתפתח. דינה דגן מבעלי המקום, התחילה מאפס, מתנאי השטח ומצב ביטחוני בעייתי שהכתיבו את הצמיחה הראשונית של החוף אבל אלא לא  עצרו אותה והמקום צמח לכפר נופש שלם עם 70 חדרי אירוח, וילה מרוקאית, חאן אירוח לקבוצות, מתחם קמפינג, פעילויות, בריכה, אולמות האירועים, גני אירועים ואולם הכנסים ובכלל פיתוח החוף. הכל נבנה מתוך חזון להשתלב בסביבה המדהימה הזאת- צפון ים המלח. ים המלח האמיתי. בעתיד הקרוב יפתחו גם המבנים האקולוגיים הספינקס והפירמידות.

 

סיפורה האישי המיוחד והלא פשוט של דינה שנלחמה בטרור תקופת האינתיפאדה השנייה בירושלים וסיכלה פיגוע אצלה במסעדה. הוא זה שהביא אותה להגיע לצפון ים המלח ולפתוח  את "ביאנקיני" שהיה שם הרחוב בו הייתה המסעדה שלה בירושלים. אנג'לו – לוי ביאנקיני היה קצין איטלקי יהודי ששירת מטעם צבא איטליה בארץ ישראל ונרצח על גבול ירדן סוריה ב1920.

 

אתר האינטרנט של כפר הנופש ובו עוד מידע. https://www.biankini.co.il/

 

כפר הנופש הוא לא רק אתר תיירותי אלא גם מקום לקיום כנסים ומפגשים עם משתתפים ישראלים, פלסטינים, ירדנים ועוד. שכן הוא ממוקם בנקודה הנותנת את האפשרות לכל אותם אנשים להגיע.

 

מפעל המלח של ג'ורג חאלד 

צילום: יחצ. מאי קיסר

 

מפעל המלח של ג'ורג חאלד – מפעל המייצר מלח שולחן לישראל, לרשות הפלסטינית, לגדה ולמדינות אחרות בעולם כמו רוסיה, אלבניה, ירדן ועוד…

 

 

 

קאסר אל-יהוד

צילום: יחצ. מאי קיסר

 

קאסר אל-יהוד – (בעברית: "ארמון היהודים"), אתר טבילה בגבול עם ירדן המשמש מקום מיוחד ומקודש לנצרות. וגם זו הנקודה בה היסטוריונים מאמינים שבני ישראל נכנסו לארץ ישראל אחרי הנדודים במדבר. בקאסר אל יהוד נהוג לחגוג את חג האפיפניה – טבילה המונית וגדולה של נוצרים בירדן בדיוק כפי שיוחנן הטביל את ישוע לפי המסורת לפני כאלפיים שנים. שייך לרשות הטבע והגנים.

 

 

מנזר דיר חג'לה

צילום: יחצ. מאי קיסר

 

מנזר דיר חג'לה – השוכן בחורשה ירוקה ומטופחת, ובה פינות אירוח מוצלות, כשני קילומטר וחצי מצומת בית הערבה. הוא בנוי לגובה שתי קומות סביב חצר קְטוּרה (לא מקורה), המרוצפת לוחות אבן ובמרכזה בור מים. יש במקום גם מפעל לפסיפס. הכניסה חופשית.

 

חוות האפרסמון של גיא ארליך.

צילום: יחצ. מאי קיסר

 

חוות האפרסמון של גיא ארליך – קמה במטרה להחזיר את גידול עץ האפרסמון המקראי (לא העץ עם הפרי הכתום) ואת התעשיות הנובעות ממנו לצפון ים המלח כמו גם לפתח תיירות חינוכית/ערכית. חוות האפרסמון משמשת כחממה לפיתוח חקלאות מקומית של צמחי תבלין, בושם ומרפא. גיא מייצר בחווה שמנים אתריים שיחזור של השמנים שהיו משתמשים בהם בבית המקדש.  והוא מחפש משקיעים לפיתוח.