כותרות אחרונות
Search

"תדיראן" השלימה אספקת מערכות אגירת אנרגיה לשני פרויקטים גדולים בקיבוצים נאות סמדר וניר יצחק.

מערכות אגירה נאות סמדר – צילום: תדיראן

 

"תדיראן" השלימה אספקת מערכות אגירת אנרגיה לשני פרויקטים גדולים בקיבוצים נאות סמדר וניר יצחק.

* הפרויקטים הינם חלק מעסקה כוללת שנערכה בין "תדיראן אנרגיה חדשה" לחברת "סולגרין", בהיקף כולל של עד כ- 130 מיליון דולר וכ-600 מגה-וואט שעה.

* במסגרת הפרויקטים סופקו מערכות אגירה מתקדמות הכוללות פתרון אינטגרטיבי המשולב בשדות סולאריים בהספקים של עד 90 מגה – וואט שעה.

 

"תדיראן אנרגיה חדשה" השלימה אספקת מערכות אגירת אנרגיה לשני פרויקטים גדולים לאגירת אנרגיה בשדות סולאריים בקיבוצים נאות סמדר וניר יצחק, זאת כחלק מעסקה כוללת בין "תדיראן" לבין "סולגרין" במסגרתה תספק "תדיראן" מערכות אגירת אנרגיה לכלל הפרויקטים בהם זכתה "סולגרין" מכוח הליך תחרותי מס' 2 של רשות החשמל (ייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בשילוב קיבולת אגירה). המערכות שסופקו על ידי תדיראן הן מערכות אגירת אנרגיה מתקדמות שיאגרו את החשמל שייוצר על ידי המערכת הסולארית ויזרימו אותו לרשת החשמל הארצית בצורה מבוקרת.

 

מערכות אגירה נאות סמדר – צילום: תדיראן

 

במסגרת הפרויקטים סיפקה "תדיראן" ל"סולגרין" לפרוייקט אשר ממוקם על שטח של נאות סמדר מערכת אגירת אנרגיה בהספק של 30.46 מגה וואט שעה עם גודל חיבור לחברת חשמל של 6 מגה וואט,  ולפרוייקט אשר ממוקם על שטח של קיבוץ ניר יצחק סיפקה "תדיראן" מערכות אגירת אנרגיה בהספק של 57.53 מגה וואט שעה עם גודל חיבור לחברת חשמל של 12 מגה וואט, כאשר כל שדה יאפשר פריקת חשמל למשך כ- 4 שעות וזאת בהתאם לחיבור המקסימלי של הרשת באותו האתר ועל פי האסדרה של רשות החשמל. פרוייקטי האגירה של "סולגרין" מבוססי מערכות תדיראן בנאות סמדר ובניר יצחק יאפשרו לחברת החשמל לנהל את הולכת החשמל לצרכנים על פי צריכתם לתקופה של לפחות 23 שנים קדימה, כאשר בתכנון מערכות האגירה "תדיראן" לקחה בחשבון את כלל השינויים אשר צפויים להתרחש במערכות האגירה במהלך שנים אלו.

 

מערכות אגירה נאות סמדר – צילום: תדיראן

 

לאור הגידול בצריכת האנרגיה בישראל, קיים צורך בשימור ואגירת האנרגיה המופקת מהשמש.  מערכות אגירת אנרגיה מאפשרות, בין היתר, להשתמש באנרגיה שיוצרה מהשמש במהלך שעות היום גם בשעות הערב, בהן נמצא ביקוש החשמל בשיאו. אגירת האנרגיה המופקת והזרמתה לרשת החשמל, תאפשר חיבור מערכות פוטו-וולטאיות נוספות באתרים בהם מערכת החשמל עמוסה, וכן הזרמה של החשמל לאורך שעות רבות יותר ביממה ובשעות שבהן תעריפי החשמל גבוהים יותר ללא תלות בתשתית קיבולת הולכת החשמל. מאחר ותשתיות ההולכה הקיימות אינן מסוגלות עדיין להכיל את כלל האנרגיה המוזרמת בזמן אמת, מתקני האגירה משחקים תפקיד מרכזי בכל הנוגע לניצול המקסימלי של האנרגיה המתחדשת והשימוש בה.

 

רן עבודי מנכ"ל "תדיראן פתרונות אנרגיה" – צילום: תדיראן

 

רן עבודי, מנכ"ל "תדיראן פתרונות אנרגיה": "המומחיות שלנו מתחום מערכות האל פסק אשר נצברה במשך 50 שנים באה לידי ביטוי ועושה  טרנספורמציה בשנים האחרונות לתחום אגירת האנרגיה לאור הצורך הגובר באנרגיה מתחדשת. לאחר תהליך תכנון מוקפד בו לקחו חלק מיטב המומחים שלנו, פרסנו את מערכות אגירת האנרגיה המתקדמות בשוק. עם קבלת אישור חברת החשמל, "סולגרין" תוכל לחבר ולהפעיל את המערכות באופן שיאפשר ניצול מיטבי של האנרגיה המופקת משדות אלו. הפרויקטים בנאות סמדר וניר יצחק הינם רק סנונית ראשונה עבורנו בדרך להיות השחקן המוביל והמשמעותי בתחום האנרגיה המתחדשת."

 

המידע האמור לעיל ביחס לאופן ביצוע ההתקשרות עם "סולגרין" בתחום אגירת האנרגיה ובכלל זאת, היקף הפעילות שתבוצע בפועל במסגרת ההתקשרויות האמורות, הינו מידע צופה פני עתיד כהגדרתו בחוק ניירות ערך, תשכ"ח-1968 ומבוסס על המידע המצוי בידי החברה ועל הערכות החברה נכון למועד זה. המידע וההערכות כאמור עשויים שלא להתממש ו/או להתממש באופן שונה, בין היתר, בשל גורמים אשר אינם ידועים לחברה נכון למועד זה וכן אינם בשליטתה או התממשות אילו מגורמי הסיכון שהחברה חשופה להם.