כותרות אחרונות
Search

תוכנית מהפכנית לשלב קפסולות מגורים במגדלי המשרדים כפתרון למהלך שחברות רבות העבירו עובדים לעבודה מהבית.

 צלם יח"צ "CBRE" ישראל 

 

תוכנית מהפכנית לשלב קפסולות מגורים במגדלי המשרדים כפתרון למהלך שחברות רבות העבירו  עובדים  לעבודה מהבית.

בעקבות משבר הקורונה שחברות רבות במיוחד בענף ההייטק העבירו עובדים רבים לעבודה מהבית ומצד שני עשרות אלפי מ"ר של שטחי משרדים פנויים שאין להם לקוחות כיום.

 

ג'קי מוקמל יו"ר "CARE" ישראל מציע תוכנית מהפכנית בענף המשרדים בישראל להפוך את בניני המשרדים לרב שימושיים , ולשלב בהם קפסולות מגורים לעובדים ובכך לאפשר לעובדים "לעבוד מהבית" בתוך סביבת מקום העבודה.

 

ג'קי מוקמל: "תוך כ- 6 חודשים באישור משרד הפנים והרשויות המקומיות , ניתן יהיה להקים בכל מגדל משרדים כ- 10% מהשטח קפסולות למגורים  בשטח של כ- 12 מ"ר לקפסולה. תכנית זו היא גם צו השעה להצלת שוכרי המשרדים הקטנים שלא יכולים לשלם את דמי  שכירות , ולפתור את המצוקה של יזמי הנדל"ן שנשארו אם עשרות אלפי מ"ר פנויים,  בשל מצב כלכלי אין להם קיום לקוחות."

 

בעקבות משבר הקורונה שרויים חברות רבות במשק במיוחד חברות הייטק, מוסדות פיננסים, משרדי עו"ד מאפשרים לעובדים לעבוד מהבית ומצד שני עשרות אלפי מ"ר של שטחי משרדים פנויים שעקב המצב אין כיום לקוחות שיחתמו על עסקאות לשכירות.

 

צלם יח"צ "CBRE" ישראל

 

ג'קי מוקמל  יו"ר CBRE" ישראל" מציע תכנית מהפכנית ופריצת דרך מחוץ לקופסא בענף המשרדים: הפיכת בנייני משרדים למגדלי משרדים לרב שימושיים ולשלב בהם קפסולות מגורים לעובדים צעירים ובכך לאפשר לעובדים "לעבוד מהבית" אך בתוך סביבת מקום העבודה, ליהנות מכל השירותים שמקום העבודה מספק ולקרב את העובד למקום עבודתו מבלי צורך לעבוד בצפיפות עם עובדים נוספים.

 

ג'קי מוקמל מציין שבחלק גדול מערי המטרופולין בעולם במיוחד בענף ההייטק הקימו בעלי החברות קפסולות מגורים עבור חלק מהעובדים והפכו את בנייני המשרדים לרב שימושיים ולחסוך לעובדים הצעירים את העלות הגבוהה של דמי השכירות הגבוהים בערי המטרופולין, לחסוך לעובדים זמן נסיעות ומציאת מקום חניה ומצד שני להקל על העומסים בכבישים.

 

מוקמל:  "ניתן תוך כ-6 חודשים להקים בכ-10% משטחי מגדלי המשרדים קפסולות מגורים של כ-12 מ"ר כל אחת. הקפסולות ינוהלו ע"י החברה או חברת הניהול של הבניין.זה הזמן לשלב ידיים בעלי חברות, יזמי נדל"ן משרד הפנים והרשויות המקומיות ולאמץ תכנית זו שמצרכיה גם אומץ לב של הרשויות לוותר על חלק מארנונה שהם גובים על משרדים ולשנות את מפת  התנהלות ענף המשרדים בישראל."

 

בחו"ל חברות רבות אף ביצעו צעד נוסף וסביב מתחמי המשרדים הקימו סביבת בילוי לדור הצעיר של מסעדות, פאבים וברים, מועדוני הופעות כדי לאפשר לעובדים חיים מלאים סביב מקום העבודה.

 

ניתן יהיה להקים תוך שנתיים-שלוש למעלה מ-5,000 קפסולות מגורים במגדלי המשרדים והתופעה תתפשט לכל רחבי הארץ ותוך כעשור יהיו עשרות אלפי קפסולות מגורים במתמחי המשרדים.

 

מוקמל מציין עוד שזהו גם פתרון למצוקתם של יזמי הנדל"ן שנשארו עם עשרות אלפי מ"ר פנויים שבשל המצב הכלכלי אין כיום לקוחות וגם לבעלי משרדים קטנים שלא יכולים לעמוד בתשלום שכ"ד.