כותרות אחרונות
Search

תוצאות מחקר צרכנים עולמי שערכה חברת "מאסטרקארד" בעקבות סגר וירוס הקורונה.

 

 

ממחקר צרכנים עולמי שערכה חברת "מאסטרקארד" בעקבות סגר וירוס הקורונה עולה כי:

  • בחודשים פברואר ומרץ עסקאות ללא מגע גדלו פי 2 בקניות בקטגוריות המזון והתרופות.
  • 80% מהנשאלים ציינו כי הם משתמשים כעת בטכנולוגיית תשלומים ללא מגע.
  •  

 

חברת "מאסטרקארד" ערכה מחקר צרכנים עולמי בקרב 17,000 משיבים ב- 19 מדינות, ממנו עולים נתונים רבים בנוגע לשינויים בהרגלי הקניה והתשלום. המחקר נערך במהלך הסגר בחודשי פברואר ומרץ.

 

כתוצאה מכך שמדינות רבות הטילו מגבלות הכרחיות של ריחוק חברתי, נמצא כי כ-80% מהצרכנים החלו לשלם בטכנולוגיות תשלום ללא מגע בביצוע רכישותיהם כשהם מציינים את הבטיחות והניקיון כשני גורמים משמעותיים לשימוש בטכנולוגיה.

 

המחקר של "מאסטרקארד" מבהיר כי השינוי בהתנהגות הצרכנים בולט במיוחד בשלב הקופות בעת העמידה בתור, שכן אנשים מעוניינים להפחית מגע למינימום האפשרי ומביעים חשש בנוגע לניקיון ובטיחות נקודת המכירה. תשלום ללא מגע מאפשר להשלים את העסקה בזמן קצר וללא העברת הכרטיס לידי המוכר, בכך מקטין את סיכויי החשיפה לנגיף ומשפר את חווית הקניה.

 

הממצאים מראים:

מעבר לתשלום ללא מגע:

הצורך בבטיחות מוגברת ונוחות האיצו את השימוש בטכנולוגיות תשלום ללא מגע.  46% מהנשאלים הפכו את כרטיס האשראי שלהם שמאפשר תשלום ללא מגע להיות הכרטיס העיקרי בארנק. שיעור זה מטפס ל- 52% בקרב בני 35 ומטה. 

 

באופן מסורתי מעבר לתשלום ללא מגע עולה כל רבעון ב- 3%. בחודש אפריל לבד נרשמה צמיחה של 12%.  בעוד שמדינות ברחבי העולם נמצאות בשלבים שונים של אימוץ שיטות התשלום ללא מגע, כמעט  בכולן ראו שימוש גובר בשבועות האחרונים.

 

ארנק דיגיטלי:

בנוסף, רכישות דרך ארנקים דיגיטליים (קירוב מכשיר הסלולר למסופון) ומוצרים לבישים עומדות בחודש אפריל 2020 על 9% מסך כל ההוצאה הכספית לעומת 3%-6% בשנת 2019.

 

היגיינה  ומזומן – השיבוש העולמי הביא לדאגה מוגברת מצד הצרכנים מפני שימוש במזומן לעומת תפיסות חיוביות כלפי תשלום ללא מגע בשל השקט הנפשי שהוא מספק. מרבית הנשאלים, כ- 82%, מאמינים כי  תשלום ללא מגע היא הדרך ההגיינית ביותר לשלם. בנוסף עולה כי תשלום ללא מגע מהיר עד פי 10 משיטות תשלום אחרות מה שמאפשר ללקוחות להיכנס ולצאת מהחנויות מהר יותר.

 

תשלום ללא מגע כאן כדי להישאר – 74% מהנשאלים ציינו כי גם לאחר סיום מגפת הקורונה ימשיכו לשלם ללא מגע.

 

עסקאות קטנות במוזמן יעלמו?

 

בנוסף, נתוני "מאסטרקארד" מגלים מעל 40% צמיחה בעסקאות ללא מגע ברחבי העולם ברבעון הראשון של 2020. יתר על כן, 80% מהעסקאות ללא מגע נמצאו מתחת ל -25 דולר, סכום שבדרך כלל נשלט על ידי מזומנים. "מאסטרקארד" רשמה בחודשים פברואר ומרץ גידול של 100% במספר העסקאות ללא מגע בסופרים ובבתי מרקחת, שתי קטגוריות שבהן נרכשים מוצרים חיוניים רבים על בסיס כמעט יומי.

 

בחודש האחרון הודיעה "מאסטרקארד" על העלאת הסכום המירבי לביצוע עסקה ללא מגע ברחבי העולם. באותה תקופה, יותר מ40  שווקים התחייבו להעלות מגבלות תקרה אלו.

 

בישראל השוק המקומי נמצא בהערכות ליישום המתווה של בנק ישראל בו החל מדצמבר 2020 לא תתאפשר עסקה שאינה בתקן "EMV" בקרב בתי עסק גדולים ובקרב בתי עסק קטנים שהספיקו לשדרג את החומרה והתוכנה של המסוף. התשלום בעסקאות ללא מגע בכרטיסי פלסטיק יתאפשר בעסקאות עד 300 ש"ח ללא הקשת קוד סודי.  בארנקים דיגיטליים תתאפשר עסקה ללא מגע גם בסכום הגבוה מ-300 ₪, שכן היכולת לשחרר את המכשיר ממצב "נעילה"  מהווה תחליף להקשת הקוד הסודי.

 

עוז עזריה, מנהל פיתוח עסקי ב"מאסטרקארד" ישראל מציין כי: "בעוד שרוב מדינות העולם נמצאות בשלב מתקדם של אימוץ טכנולוגיית ה-"EMV" ויכולת התשלום ללא מגע התרחשה בשלבים (תחילה בכרטיסים ואח"כ בארנקים), ישראל עומדת בפני קפיצת מדרגה משמעותית שתהווה קפיצה כפולה. היכולת לשלם ללא מגע בישראל תתרחש בו זמנית בכרטיסים ובארנקים דיגיטליים. בנוסף, רוב כרטיסי "מאסטרקארד" בישראל תומכים בטכנולוגית תשלום ללא מגע ומותאמים לבתי עסק רבים שמקבלים עסקאות "קונטקטלס" ולאלה שמצטרפים מידי יום ובהם ניתן לשלם עם כרטיסים, עם ארנקים דיגיטליים שפעילים בישראל וכאלה שיגיעו בהמשך השנה. המהלך האחרון של בנק ישראל להעלאת תקרת התשלום ל- 300 שקלים בעסקה ללא מגע וללא צורך בהקשת קוד סודי יאיץ את הטמעת  תקן ה "EMV" בבתי העסק."

 

מתודולוגיית המחקר

  • ראיונות מקוונים של 17,000 צרכנים ב -19 מדינות ברחבי העולם.
  • 1,000 משיבים בעלי חשבון בנק מכל מדינה מהמדינות: ארצות הברית ובקנדה (צפון אמריקה); אוסטרליה, סינגפור (אסיה פסיפיק); איחוד האמירויות הערביות, ממלכת ערב הסעודית, דרום אפריקה (מזרח התיכון ואפריקה); בריטניה, איטליה, צרפת, גרמנית, ספרד, פולין, רוסיה, הולנד (אירופה).
  • 1,000 משיבים בעלי חשבון בנק מכל אחת ממדינות: ברזיל, קוסטה ריקה, הרפובליקה הדומיניקנית וקולומביה (אמריקה הלטינית והקריביים).
  • מחקר שנערך ב- 10-12 באפריל, 2020.
  • מדגם מייצג ארצי.