כותרות אחרונות
Search

תושב מרכז הארץ נעצר בחשד שהבריח לישראל כ-23 ק"ג תכשיטי זהב בשווי של כ-1,300,000 דולר.

צילום: רשות מיסים

 

תושב מרכז הארץ נעצר בחשד  שהבריח לישראל כ-23 ק"ג תכשיטי זהב בשווי של כ-1,300,000 דולר.

החשוד "לא למד" – בעבר התנהלה נגדו חקירה בשל הברחת זהב וביולי האחרון אף נערך לו שימוע לפני הגשת כתב אישום.

 

בית משפט השלום בירושלים האריך אמש את מעצרו של תושב מרכז הארץ בשל ניסיון להבריח כ-23 ק"ג תכשיטי זהב. מעצרו של החשוד הוארך עד ליום רביעי 4.9.2019. אין זו הפעם הראשונה בה החשוד נחקר בחשד להברחת תכשיטי זהב, לדברי רשות המיסים  הוא נחקר גם במסגרת פרשה אחרת.

 

כמצוין בבקשה להארכת מעצר שהוגשה ע"י מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, החשוד חזר ארצה  ועבר במסלול הירוק בנתב"ג. בודק מכס נתב"ג ביקש מהחשוד להניח את מזוודותיו במכשיר השיקוף והתברר כי באחת המזוודות יש 22.8 ק"ג תכשיטי זהב 21 קרט, שלא הוצהר לגביהם. עוד נמצאו במזוודות מסמכים אודות מקור הזהב. החשוד מסר לבודקי המכס כי שווי התכשיטים שנתפסו הוא 800,000 דולר, ללא עבודה ו-1,300,000 דולר כולל עבודה.

 

צילום: דוברות רשות המיסים

 

החשוד נחקר, לא שיתף פעולה ושמר על זכות השתיקה. בסיום חקירתו הוא נעצר ל-24 שעות ע"י קצין משטרה. החוקרים מציינים בבקשת המעצר כי מהחומר שנאסף הצטברו ראיות הקושרות את החשוד לעבירות המיוחסות לו.

 

הפרשה האחרת שעסקה בהברחת תכשיטי זהב בסכומים של מאות מיליוני שקלים, שהשלב הגלוי שלה החלה בנובמבר האחרון, נוהלה ע"י ימ"ר ש"י במשטרת ישראל, מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המסים. בהתבסס על חומרי החקירה, נערך לחשוד שימוע בחודש יולי האחרון.

 

כאמור, שופטת בית משפט השלום בירושלים הורתה אמש על הארכת מעצרו של החשוד עד ליום רביעי 4.9.2019 בשעה 12:00.