צילום: יח"צ "תנובה"
"תנובה" מעמיקה את אחיזתה בתחום תזונת הספורט תחת המותג "GO", יוצאת לראשונה ממקרר החלב אל מדף היבשים ומשיקה אבקות חלבון וחטיפי חלבון המיועדים לעוסקים בספורט.
סדרת האבקות פותחה בליווי תזונאי הספורט המובילים בישראל. בכל אבקה ישנו הרכב חלבונים המתאים לצרכים הפיזיולוגיים המשתנים של המתאמנים לאורך היום.
בעולם, שוק תוספי התזונה לספורטאים נאמד ב-17.55 מיליארד דולר ב 2019 , כאשר אבקות חלבון מהוות 64% ממנו; בישראל השוק נמצא בצמיחה ומוערך בכ-330 מיליון שקל בשנה.
"תנובה", חברת המזון המובילה בישראל, מעמיקה את פעילותה בפתרונות תזונה לספורטאים ומשיקה סדרת אבקות חלבון וחטיפי חלבון תחת מותג "GO". זוהי הפעם הראשונה שתנובה יוצאת ממקרר החלב אל מדף היבשים.
שיווק המוצרים יתבצע במספר ערוצים: מכירה ישירה לצרכן באתר ייעודי של "GO", קמעונאות רשתות מזון, ברשתות פארמה, בחנויות מתמחות לתוספי תזונה ובחדרי כושר. המוצרים יעלו למדפים במהלך החודשים פברואר-מרץ 2021. בכך "תנובה" גם מרחיבה את פעילותה בתחום ה-D2C.
הייחודיות של סדרת האבקות של "GO" הוא המיקוד בצרכיהם המשתנים של המתאמנים לאורך היום, ובעיתוי צריכת החלבון. במסגרת פיתוח המוצרים, אותו ליוו תזונאי הספורט המובילים בישראל, שקדו רבות על התאמת הרכב החלבון לצרכי המתאמן ולסיטואציית הצריכה וזאת בעקבות מחקרים רבים אשר מראים כי חלבונים שונים נבדלים בזמינות הביולוגית ובקצב עיכולם. מתוך הבנה זו, בחרה החברה להשיק שני סוגי מוצרים בסדרת אבקות החלבון:
- סדרת המבוססת על חלבון WHEY – הסדרה פותחה במטרה לספק ספיגת חלבון מהירה (לצריכה בתזמון צמוד לאימון- כשעה לפני או אחרי האימון) . כדי לאפשר זאת הסדרה מכילה hydrolysed whey – חלבון מי גבינה שעבר פירוק מה שמקנה לו זמינות וספיגה מהירה. בסדרה גם אבקה unflavored ללא תוספת טעם מה שמאפשרת גמישות בשימוש וכן התאמה להוספה לבישול ואפיה.
- סדרה המבוססת בעיקר על חלבון Casein- הסדרה פותחה במטרה לספק ספיגת חלבון איטית (לצריכה בימים ללא אימון או לפני השינה).
האבקות ייוצרו בקו ייעודי שהוקם במפעל "בעמק " של תנובה, בצפון.
חטיפי החלבון ייוצרו עבור "תנובה" על-ידי יצרן אמריקאי מהמובילים בעולם. חטיף במשקל 60 גרם יכיל 20 גרם חלבון (עם WHEY), פחות מ-2 גרם סוכר וכמות גבוהה של חומצות אמינו חיוניות (BCAA).
שוק תוספי התזונה לספורטאים הוא שוק צומח וגדל בעולם וזאת בשל תודעת הבריאות והכושר בקרב הצרכנים. לפי מחקר של Grand view research, שוק תוספי התזונה לספורטאים נאמד בשנת 2019 ב-17.55 מיליארד דולר, וצפוי לצמוח בכ-8% מדי שנה. שוק אבקות החלבון מחזיק בכ-64% משוק תוספי החלבון בשנת 2019. בישראל, לפי בדיקה שערכה חברת תנובה, שוק אבקות החלבון וחטיפי החלבון מוערך בישראל כ-330 מיליון שקלים בשנה, כאשר רוב המכר מגיע בעיקר ממותגי יבוא.
"תנובה" השיקה ב- 2016 את מותג "GO", המציע מוצרי חלב, בעיקרם יוגורטים ומשקאות, מועשרים בחלבון לטובת העוסקים בפעילות גופנית. לאורך השנים "GO" הציג מספר חידושים פורצי דרך הן ברמה של השוק הישראלי והן ברמה בינלאומית. בין היתר, "GO" היה הראשון להציע יוגורטים, ומשקאות חלב המכילים 20 גרם חלבון למנה. בנוסף, "GO" השיק לראשונה בעולם מעדן ללא חלב ועל בסיס סויה, עם 20 גרם חלבון למנה.
מיכל בצר, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב, תנובה: "הכניסה לתחום הינה שלב נוסף בביסוסה של "תנובה" כשחקנית מרכזית בתחום תזונת הספורטאים, ומגלמת בתוכה מהלכים אסטרטגיים נוספים מעבר למקרר החלב ולשרשרת הקיימת. בראייה קדימה, "GO" ירחיב את סל הפתרונות שלו לקהל המתאמנים. המכירה הישירה לצרכן – תחום שהתחלנו לפעול בו לפני כשנה והוא הולך ומתרחב, היא תוספת טבעית מול קהל זה, ותאפשר נקודת מגע ישירה עם הצרכנים והמשך למידה של צורכיהם. אנו גאים בחדשנות המוצרית וביכולתנו לייצר את אבקות החלבון בייצור מקומי כחול לבן, תוך הישענות על הטכנולוגיה וחומרי גלם האיכותיים ביותר שמיוצרים גם הם אצלנו״.