כותרות אחרונות
Search

"תנובה" משיקה את "חלב משק" – הראשון בישראל בעל ערכים תזונתיים משופרים באופן טבעי

טוב יותר לפרה, טוב יותר לסביבה, טוב יותר לצרכן !

תנובה יוצאת במהלך חדשני של תזונה בת קיימא לאורך כל שרשרת הייצור ומשיקה את 'חלב משק'- הראשון בישראל בעל ערכים תזונתיים משופרים באופן טבעי

 

תנובה פנתה לממונה על ההגבלים העסקיים וקיבלה אישור לקביעת מחיר מרבי לצרכן, שיעמוד על  6.20 ₪  כדי לוודא שמחיר חלב משק לצרכן יהיה קרוב למוצרי החלב המפוקחים,

 .

ענת גרוס שון, מנכ"לית חטיבת החלב בתנובה: "לאחר 4 שנות מחקר ופיתוח, שנעשו בשיתוף עם רפתות וטכנולוגי המזון של תנובה, זהו צעד ראשון ומשמעותי בהגשמת חזון, שנועד להיטיב עם כל החוליות בשרשרת ייצור החלב"

 .

תנובה משיקה את 'חלב משק', המבוסס על שיפור הזנת פרות בתוסף תזונה ייחודי, המבוסס על זרעי פשתן ומכיל אומגה 3. מדובר במהלך ראשון מסוגו בישראל לקידום תזונה בת קיימא, הן לטובת בריאות הפרה, הן לשיפור איכות הסביבה, בשל הפחתת פליטות גז מתאן ממערכת העיכול של הפרות, והן עבור הצרכן, המקבל חלב בעל ערכים תזונתיים משופרים באופן טבעי, ללא תלות בתוספות והעשרות חיצוניות.

 .

חלב משק יימכר במחיר מרבי לצרכן של 6.20 שקלים, וזאת לאחר פניית תנובה לממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה לקבוע מחיר מרבי לצרכן, כדי לוודא שמחיר חלב משק לצרכן יהיה קרוב למוצרי החלב המפוקחים

 .

בשלב זה שותפות לפרויקט שתי רפתות ישראליות: רפת הרדוף ורפת הבונים, שנרתמו להוספת התוסף למזון הפרות. תקדים מוצלח מאוד של הזנת הפרות בתוסף מבוסס פשתן ויצירת שרשרת ייצור בת קיימא (Sustainable Food System) היה בצרפת, שם למדה תנובה את התחום מקרוב. ממחקר שנערך בארץ על ידי מכון וולקני ברפת דרום שבקיבוץ גת, במשך כשנה וחצי (מחודש ספטמבר 2013 ועד סוף חודש מרץ 2015) עולה, כי הוספת תוסף המזון הובילה באופן ישיר לשיפור בריאות הפרה. היתרון הסביבתי מתקבל כתוצאה מהעובדה שמערכות העיכול של הפרות מפיקות כ-15% פחות גז מתאן בזכות התזונה המשופרת.

 .

ענת גרוס שון, מנכ"לית חטיבת החלב בתנובה: "לאחר ארבע שנות מחקר ופיתוח, שנעשו בשיתוף עם רפתות וטכנולוגי המזון של תנובה, אנו גאים לבשר על צעד ראשון ומשמעותי במהלך שנועד להיטיב עם כל החוליות בשרשרת ייצור החלב: בריאות הפרות, תרומה לאיכות הסביבה והענקת ערך מוסף לצרכן. כחברת המזון המובילה בישראל, לתנובה מחויבות להוביל מהלכים חדשניים ולהתפתח בהתאם למגמות צרכניות בעולם. מהלך זה, כמו תכנית 'המצפן התזונתי' שהשקנו לפני כ 3 שנים, שעיקרה הפחתת מלח וסוכר ממוצרי הליבה של תנובה, משקף את התפיסה שלנו בהובלת מהלכים שמייצרים שינוי אמיתי עבור הצרכן ומצעידים את שוק המזון הישראלי לתפיסת קיימות חדשה ולעתיד בריא וטוב יותר."

tnuva-14

אריזה ירוקה

המהלך משלב נדבך סביבתי נוסף, הכולל מעבר לאריזות שעשויות מחומר גלם ידידותי לסביבה. תנובה קיבלה את תו איכות הסביבה של ארגון היערות העולמי FSC, המוודא כי חומר הגלם לאריזות מגיע מיערות ייחודיים, שמנוהלים תוך שמירה על המערכת האקולוגית שלהם.

 .

סקר TGI 2014 עולמי שנערך בקרב 48 מדינות, מצא כי ישראל מדורגת במקום השלישי בנכונות צרכניה לרכוש מוצרים ידידותיים לסביבה. כמו כן, מחקר טלסקר, מספטמבר 2015 קובע כי 40% מהישראלים מעוניינים לרכוש מוצרי מזון של חברות שמוצריהם ידידותיים יותר לסביבה. השקת 'חלב משק' הינה מענה משמעותי לדרישה זו.

 .

לילך שולומון כהן, מנהלת אגף שיווק בחטיבת החלב, תנובה: "תנובה השקיעה רבות במחקר מעמיק, פיתוח המוצר ומציאת הרכב המזון שיביא לתוצאה האופטימאלית לצרכן ולסביבה, תוך שמירה על מחיר מחירון לקמעונאי הגבוה ב 6.6% בלבד ממחיר חלב מפוקח. פנינו מיוזמתנו לממונה על ההגבלים העסקיים, בכדי להבטיח הגבלת מחיר על המוצר, וכך נקבע מחיר מרבי לצרכן, 6.20 שקלים."

 .

"זאת ועוד, כחלק מהעשייה לאורך שרשרת הערך למען הסביבה, בחרנו לשווק את חלב משק באריזות מחומרי גלם ברי קיימא ולפיכך חברנו לארגון היערות העולמי FSC המנהל יערות תוך שמירה על המערכת האקולוגית. כמו כן, מבדיקה שערכנו עולה, כי משפחה ישראלית ממוצעת שתעבור לצרוך חלב משק תחסוך לסביבה בכל שנה סך שווה ערך של הזיהום שנגרם מנסיעה של יותר מ- 100 ק״מ ברכב. אנו מאמינים שלשם מועדות פני ענף המזון, ונרגשים להיות הראשונים להוביל את השינוי." מוסיפה שולומון כהן.

 .

יותר אומגה 3 באופן טבעי

חלב משק הינו פיתוח ראשוני מסוגו אשר מכיל יותר אומגה 3 באופן טבעי באמצעות הזנה שונה של הפרות. בנוסף, חלב משק מכיל איזון טוב יותר בין אומגה 3 לאומגה 6, לעומת חלב רגיל, המומלץ על ידי רופאים ותזונאים. לחומצות השומן

מסוג אומגה 3 ישנה השפעה חיובית חשובה על פעילותו התקינה של גוף האדם. הן אחראיות לאיזון רמות השומנים בדם, מניעת מחלות לב וכלי דם, מניעת דלקות, הגברת הקשב והריכוז, שמירה על תפקוד תקין של המוח ואף לשיפור מצב הרוח, אך למרות נחיצותן, גוף האדם אינו מסוגל לייצר אותן בעצמו, ולכן דרושה לו אספקה חיצונית.

 .

תקן BBC

בצרפת, תקן ה-Blue Blanc Couer – שמשמעותו שהחקלאי ויצרן המזון דואגים לכל שרשרת הערך, מבעלי החיים,  דרך הסביבה ועד לצלחת הצרכן – קיים למעלה מעשור ומושרש בשיח הציבורי- צרכני. תקן זה אף הוכר על-ידי אחד מארגוני האו"ם העוסק באיכות הסביבה. בישראל, התחום עדיין בחיתוליו, אך מחקרים מוכיחים כי ישנה מודעות, פתיחות ואף ציפייה מצד הצרכנים לקידום תעשיית מזון בת קיימא. "הצרכן הישראלי כיום מבקש מוצרים לא רק בריאים וטעימים, אלא גם בעלי ערך מוסף, כמו אימפקט חיובי על החברה והסביבה". אומרת גרוס שון.