כותרות אחרונות
Search

תערוכת "סיפורי המכשפה הירוקה" תציג ב 24.12.23 – 6.1.24 ב"גלריה על האגם" ברעננה.

 

גלריה על הים – צילום: יח"צ

 

תערוכת "סיפורי המכשפה הירוקה" תציג ב 24.12.23 – 6.1.24  ב"גלריה על האגם" ברעננה.

 הפתיחה הרשמית תיערך  ב -28.12 בנוכחות ראש עיריית רעננה, מר חיים ברוידא.

אוצרת התערוכה אלונה שלייפאק.

 

גלריה על הים – צילום: יח"צ

 

תערוכת "סיפורי המכשפה הירוקה" תתקיים בדצמבר 2023 ב"גלריה על האגם" ברעננה החל מ-  24.12.23   והיא תמשך כשבועיים עד ה – 6.1.23 בזמנים הבאים: בימים א'-ה': 12:00-19:00 , יום שישי: 11:00-16:00 , שבת: 11:00-18:00. כתובת הגלריה: דרך הפארק 10, רעננה.

 

הפתיחה הרשמית תתקיים ביום ה' ה-  28.12. בשעה 19:00 בנוכחות ראש עיריית רעננה, מר חיים ברוידא.

 

בתוכנית האומנותית תופיע להקת "לה דאנסה מורסקה", של הכוריאוגרפית ילנה מלניק, שתרקוד בסגנון תקופת האבירים באירופה של ימי הביניים. עיצוב תלבושות הלהקה: טטאינה שולמן.

 

את התערוכה הקימה המפיקה ואוצרת התערוכות, אלונה שלייפק.

 

הכניסה לתערוכה הינה ללא עלות והיא מתאימה לכל המשפחה בכל הגילאים-  כולם מוזמנים.

 

תערוכת "סיפורי המכשפה הירוקה" היתה אמורה להתקיים באמצע חודש אוקטובר. אבל לצערנו, לנוכח האירועים הקשים של השבת השחורה ורצף האירועים המצערים שבאו לאחר מכן, התערוכה נדחתה לסוף דצמבר. אוצרת התערוכה, אלונה שלייפק והאמנים המציגים בה, הרגישו שזו מחובתם להקים בתערוכה, פינת הנצחה לזכר נרצחי השבת השחורה. 

 

גלריה על האגם אווה סואיל- בתי מכשפות – צילום: יח"צ

 

אלונה שלייפק, אוצרת התערוכה: "זה בא מתוך הצורך שלי ושל האמנים לבטא את עצמם בנושא כל כך כאוב ועצוב.  בתוך זמן קצר הם יצרו ציורים היוצאים מדם ליבם. הם ממש יצקו לתוך היצירות האלו את הנשמה שלהם ונתנו ביטוי לכאב העמוק היושב בליבם. הציורים שלהם חודרים ללב ולנשמה של כולנו".

 

בתערוכה יציגו כ- 30 אומנים בתחומים הבאים: עיצוב זכוכית, עיצוב  דמויות מבד, בובנאים, ציור דיגיטלי, ציור שמן ואקרליק, ציור צבעי מים, ציור בקפה, רישום בעט, בעיפרון, עיצוב תכשיטים באבני חן.

 

אז מי היא המכשפה הירוקה?

"קודם כל, זאת אישה שגילתה את הכוח והחוכמה של האדמה,. היא קשובה לקולו של הטבע ולא משנה איפה והיכן היא מתגוררת.  בין אם זה בקרחת היער או בעיר הגדולה, בין אם היא בעלת נחלה גדולה עם חצר ועצים או מתגוררת בדירה קטנה עם עציץ גרניום על אדן החלון. בין אם היא מלקטת עשבים באחו או מזמינה מוצרים באינטרנט. מה שמאפיין אותה זה היחס לעולם החיצון והקשר שלה עם הטבע שפשוט הופך לחלק ממנה. או שבעצם להיפך, היא זאת שהופכת להיות חלק מהטבע, מתמזגת איתו ומכוונת את האנרגיות שלו בהתאם לצרכיה. היא יודעת באילו חומרים עדיף להשתמש בעונות השונות. היא משתמשת במתכונים של סבתא, מכינה מאכלים ומשקאות עונתיים מדהימים ומחוללת קסם.

 

גלריה על האגם יפעת פורת  – צילום: יח"צ

 

מדוע בחרת דווקא בקסם ירוק?

"בימינו מעט מאוד אנשים הצליחו לשמור על קשר אמתי עם הטבע. בעבר הרחוק אבות אבותינו שמרו על הטבע  והתמלאו באנרגיות שלו, סגדו לו ותקשרו עם רוחות היער. הם ניצלו את כוחם של הצמחים שתכונות הקסם שלהם הן בלתי נדלות ושלטו בכוחות הטבע ודרך זה הם קיבלו מתנות מאמא-אדמה והשתמשו בהם לטובתם.

 

עונות השנה מחליפות אחת את השנייה. אחרי החורף הקר והקשה, מגיע האביב הקליל והמלא בניחוחות כשהכל מלבלב. בקיץ קוצרים את החיטה ותבואה ובסתיו אוספים את הפירות והירקות וזורעים זרעים באדמה לקראת החורף הבא.

 

זהו בערך אחד היסודות של הקסם הירוק. קשר הדוק, של התמזגות עם הטבע, עם אמא אדמה. להכיר ולקבל את הכללים שלה, את המתנות שלה ולהשתמש בהם בכל תחום של חיי היום יום.

 

גלריה על האגם – גלינה סאיטוב – צילום: יח"צ

 

ומה זה קסם?

"הקסם הוא חיי היומיום שלנו והיכולת לא רק ליהנות מהם אלא גם לשלוט בהם. משום שהתערוכה שלנו תתקיים בחודש דצמבר  היא תתייחס לקיצו של הסתיו היפהפה ותחילתו של החורף:

 

  • עלי שלכת צבעוניים ופרחי סתיו נועזים שניתן לשלב יחד לזרים מופלאים
  • פירות עסיסיים
  • גוונים של זהב, צהוב וכתום
  • פטריות האמניטה המאפיינות את התקופה הזו של השנה
  • צבעים עשירים שניתן להוסיף אליהם גוון קל של עצב בגלל הקיץ שחלף
  • האישה עצמה שחייה מחולקים לארבע עונות השנה. הזרעים נזרעו באביב, בקיץ הם נובטים ומבשילים ובסתיו אוספים את היבול. היא קוסמת ומכשפה ירוקה שמחוללת קסמים בכל מה שהיא עושה.

 

גלריה על האגם –  דנה גור זאב – צילום: יח"צ

 

בין האומנים שיציגו בתערוכה

מעצבת זכוכית –  אוקסנה פרשטיין

מעצבת פיסול דמויות – שלי גור

בובנאים – גלינה סאיטוב ודנה גור זאב – תושבות רעננה

ציירת דיגיטלית – יפעת פורת 

צייר רישומים בעיפרון ועט   – מרק קונין
צייר קפה – בוריס ביליס ז"ל 
מעצבת תכשיטים עם אבני חן  – גלינה צ’רפס

ציירת המציירת בתים של פיות – אווה סואיל 

ציורי מים – הציירת אלה זק

 

אודות המפיקה ואוצרת התערוכה אלונה שלייפק, Alona Magic Art:

אוצרת ומפיקת התערוכות בהיכל התרבות פ"ת 

חברה בדירקטוריון   ARSWI

מנהלת אמנותית ואוצרת תערוכות  ARSWI ART

אלונה שלייפק הפיקה ואצרה תערוכות שזכו לתהודה רבה בישראל ובעולם: 

תערוכה  "בין שמש לירח. עולם אקלקטי. פסיכדלי" מרכז עמיעד, יפו,  פברואר 2023

תערוכה "דבר אלי בפרחים" גלריה על האגם רעננה נובמבר 2022

תערוכה  "זאת היא אהבה"  גלריה על האגם רעננה מאי 2022

 

אודות האומנים

 

גלריה על האגם – ילנה חוחלוב – צילוםף יח"צ

 

הציירת-  ילנה חוחלוב, ציורי שמן

החלה לצייר בקורונה,  לאחר שהחליטה להגשים את חלומה הגדול  שהתעכב בגלל אילוצי פרנסה וחוסר זמן. "אני מבטאת בציורים שלי את כל נשמתי כל החלומות וכל הרגשות שלי. מהפלאות שחוויתי בזכות האמנות החלטתי ללמוד אמנות משקמת בשביל לעזור לאנשים להרגיש את מה שאני מרגישה. עכשיו אני מדריכה של אומנות משקמת ומאושרת בזכות האמנות לתת לאנשים להרגיש יותר טוב בעולם הזה".

 

צ

גלריה על האגם –  דנה גור זאב – צילום: יח"צ

 

הבובנאית – דנה גור-זאב

"יצירת הבובות מרתקת אותי יותר מכל אמנות אחרת בה עסקתי במשך השנים כיוון שבילדותי ביליתי הרבה מאוד שעות במשחק איתן וגם בגלל שהיא משלבת בשלבי העשייה השונים טכניקות רבות : פיסול, ציור, עיצוב אופנה שכולל בתוכו בחירת בדים, אבזרים, תכנון הגזרות והתפירה עצמה".

 

האומנות שלי החלה מאיסוף בובות שהתפתח ליצירת בובות לשם ההנאה. במשך הזמן רכשתי את המיומנויות הנדרשות של פיסול וציור ובזמן שעבדתי בסטודיו בית ספר לאומנות ברעננה, למדתי עיצוב בגדים. כשיצאתי לגמלאות (לאחר שהתפנתי ממשימות החיים של עבודה וגידול ילדים) התחלתי לעסוק באומנות יצירת הבובות- בובנאות. חברה של ביתי, אידית פישר- כץ, בובנאית נפלאה פתחה סטודיו ברעננה ובו היא לימדה כיצד ליצור בובות.

 

היא אמרה לי פעם: "קיימת בתוכנו התשוקה ליצירה – בריאת יש מאין. גולת הכותרת של היצירה היא בריאת האדם, אז אולי גם אמני הבובות משתעשעים בפנטזיה הזו"  כך הבנתי שאני לא לבד שמקום קטנטן בי מיחס להן רוח חיים. אנחנו, אמני הבובות אולי משתוקקים להיות כמו ג'פטו, פיגמליון או המהר"ל  שיצרו את פינוקיו, גליתאה והגולם מפראג. להם התגשמה הפנטזיה והיצירות שלהם התעוררו לחיים. הבובות שאני יוצרת עשויות מחמר פולימרי עבור חלקי הגוף הגלויים, חוטי ברזל לייצוב השלד, טקסטיל ליצירת הגוף והבגדים. גודלן הוא בין 42 ל 66 ס"מ. מקורות ההשראה שלי שונים ומגוונים. החל מזיכרון של דמות מאגדות ילדים שהכרתי בילדותי ועד לחפץ בשוק פשפשים או בד מסוים בחלון ראווה. לעיתים נדמה לי שהדמויות הן אלה שמבקשות להיווצר, כך שאין לי הסבר הגיוני לשאלה איך הגעתי לרעיון ליצור בובה מסוימת.

 

גלריה על האגם – אוקסנה פירשטיין – צילום: יח"צ

 

יוצרת אומנות בזכוכית- אוקסנה פירשטיין

אני עובדת על עיצוב מיוחד ובחירת צבע. מעולם לא חיפשתי ייצור המוני, אני מעריכה אינדיבידואליות, ביטוי, נשיות, על כל גילוייו הטובים ביותר. עבורי, יצירת מוצרים מתוך להבות אש, היא הביטוי הטוב ביותר של רגשות והטרנספורמציה של האנרגיה שלי המשתקפת בזכוכית המותכת. בתהליך איטי של עבודת יד, אני מחליפה אנרגיה עם העולם שסביבי והרגשות שממלאים אותי עוזרים לי לבחור את הזכוכית שאני צריכה עם הצבעים והגוונים המדהימים שלהם. העיצובים שלי לעולם לא יהיו דומים אחד לשני ועל כך אני מאושרת. כל זכוכית היא סגסוגת מיוחדת שנשמרת בסוד ובכל פעם שאני מכינה יצירה, אני מערבבת את הזכוכיות השונות כדי לתת לה מראה ייחודי לחלוטין.