כותרות אחרונות
Search

תערוכת צילום של דליה קולדהם במשכן לאומנויות הבמה – 23.8-1.10.16

"הנשף"
לראשונה תערוכת צילום של דליה קולדהם  במשכן לאומנויות הבמה, ת"א,  23.8-1.10.16

"הנשף" הוא שם הנושא של תערוכת הצילום הראשונה של דליה קולדהם, המתעדת נשף שהתקיים במלון FAENA המפואר שעיצב האדריכל פיליפ סטארק בבואנוס איירס, ארגנטינה, לציון 10 שנים להיווסדו. התערוכה תוצג בין התאריכים 23.8-1.10.16 במשכן לאומנויות הבמה בת"א.

קולדהם, תושבת מכבים, ידועה כגורו הספורט של העיר מודיעין, מכבים, רעות והיותה צלמת, הינו טפח חדש שנחשף זה עתה. ״אני צלמת בת צלם תל-אביבי (אביה הוא צבי מרדר, הבעלים של "פוטו ארגנטינה" מיושבי "כסית") , נולדתי בין מצלמות, סרטוני צילום, מעבדה ביתית, מוקפת בתמונות. נולדתי עם התשוקה להנציח כל רגע, להחזיק בזמן שלא יחלוף, ליצור עולם שלא ישתנה.״  קולדהם היא גם מורה ליוגה, המאמינה בלחיות את הרגע, כאן ועכשיו, בנוכחות מלאה, בתוך עולם משתנה ולא יציב. היא קוראת לעצמה ׳צלמת יוגית׳ החיה בתוך הקונפליקט של שתי הפילוסופיות ויוצרת תמונות שמייצגות את הניגוד שביניהן.

מלון FAENA מעוצב בחזון של שילוב אמנויות וסביבה: ארכיטקטורה וטכנולוגיה הממוקמים בפוארטו מדרה, הנמל הישן של בואנוס איירס.  קולדהם מתעדת את הרקדנים המקצועיים המופיעים/מחליקים על רולרבליידס למוסיקת דיסקו נוסטלגית של שנות ה-70, את המלצרים עטויים במסכות ליצירת אווירה מכושפת, את שולחנות האירוח העמוסים במעדנים, הגברים בחליפות ערב והנשים בשמלות נשף כשהם מסובים סביב השולחן המואר בנברשות קריסטל המפיצות אור נגוהות עליהם.

dalia 1

כשקולדהם מחליטה להעמיס את מצלמתה על כתפיה היא מתחילה לראות את העולם דרך העדשה: הכל מקבל זווית חדשה, חדה, העולם כאילו נכנס למיקרוסקופ כשהיא רואה כל פרט ופרט, מחפשת את הזווית והתאורה הנכונים וחשה באינטואיציה הפנימית שלה, מתי התמונה הנקלטת מתאימה לתחושתה. לעיתים היא מופתעת מתצלומים שקלטה המצלמה שמתגלים לה רק בדיעבד.

אוצר: אודי רוזנויין