כותרות אחרונות
Search

חילופי דורות במפעל "מן" – אבי פקר יכנס לתפקיד המנכ"ל

דור שלישי ממשיך

חילופי דורות במפעל "מן" – אבי פקר יכנס לתפקיד המנכ"ל

מפעל הופלים והעוגיות הוותיק אשר הוקם לפני 62 שנה על ידי מנחם ופנינה רוקח, מעביר את ניהול החברה לדור השלישי ציפי פקר ואלעזר רוקח, אשר שימשו כמנכ"לים משותפים במשך שני עשורים יישארו כחברי דירקטוריון: "אנו נרגשים להעביר את ניהול החברה לדור הבא  וכמובן נישאר משפחה תומכת ומייעצת"

חילופי דורות. חברת "מן", יצרנית מוצרי הוופלים והעוגיות הישראלית הוותיקה, אחד המפעלים הוותיקים והידועים בענף המזון בישראל, הודיעה כי אבי פקר (31),  דור שלישי למייסדי המפעל, ימונה למנכ"ל החברה. אבי פקר יחליף בתפקידו את אימו ודודו, ציפי רוקח ואלעזר רוקח, אשר שימשו כמנכ"לים משותפים משנות ה- 90 ועד היום, במפעל המשפחתי שהוקם על ידי הוריהם בשנות ה-50. ביחד עם אבי, ימונה שגיא רוקח (31) לתפקיד מנהל הבטחת איכות ויישא באחריות הטכנולוגית של החברה.

במכתב ששיגרו לאחרונה ציפי פקר ואלעזר רוקח, שהיוו סלע איתן ויציב בתעשיית היצור הישראלית במשך עשרות שנים, ללקוחות וספקים נכתב כי, "למעלה מ-40 שנה שהיינו בחזית העשייה, בגאווה גדולה של עמל ועבודה קשה, לפיתוח התעשייה הישראלית ושימור הצלחת העסק המשפחתי המתוק. בכוחות משותפים של המשפחה, ביחד אתכם, יכולנו לגדול, להתפתח ולהצליח, תוך הקפדה על הערכים החשובים שהצבנו לעצמנו – מחויבות לאיכות וטריות המוצרים, יחסים אישיים והגונים עם הלקוחות והספקים ושמירה על אופי החברה המשפחתית. כעת, כאשר אנו מסתכלים קדימה, אנו נרגשים להעביר את ניהול החברה לדור הבא (הדור השלישי) – אבי פקר ושגיא רוקח. אבי נכנס לתפקיד המנכ"ל, ולצידו שגיא, אשר יהיה אמון על הפן הטכנולוגי. אנו נשארים בחברה כבעלים, דירקטוריון וכמובן משפחה תומכת ומייעצת לדור הבא".

man-4-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%92%d7%99%d7%90-%d7%99%d7%97%d7%99%d7%90%d7%9c%d7%99

אבי פקר (31), דור שלישי למייסדי המפעל, מנכ"ל החברה – צילום-גיא-יחיאלי

לפני כארבע שנים הצטרף אבי פקר לחברת הופלים והעוגיות המשפחתית, הממוקם בעיר רמלה ומעסיק כ- 50 עובדים. בטרם הצטרף לחברה המשפחתית, היה חלק ממטה השיווק של קבוצת דפי זהב והיה שותף למיתוג מחדש והשינוי ל-zap group. אבי בוגר תואר ראשון ושני בהצטיינות במנהל עסקים מהמסלול האקדמי המכללה למנהל. ההחלטה לעזוב בגיל צעיר את תחום השיווק הדיגיטלי ולוותר על הזדמנויות צמיחה בשוק הפרסום והשיווק למען המפעל התעשייתי של המשפחה, לא הייתה החלטה קלה ומובנית מאליה. "התעשייה הישראלית המסורתית סובלת מקשיים ואתגרים רבים, החל ממחסור בכוח אדם, דרך רגולציה דורסנית ועד תחרות בלתי הוגנת עם תאגידים ומוצרים מיובאים. ראיתי את המשפחה נאבקת לאורך השנים כדי לקדם ולפתח את התעשייה הישראלית, והיה לי ברור שאני נכנס לתחום קשה ומאתגר, אבל יחד עם זאת מדובר על נכס משפחתי היסטורי שאני גאה לקחת על עצמי לשמר ולפתח לדורות הבאים", מספר אבי פקר.

חברת מן הוקמה בשנת 1954 על ידי מנחם רוקח ז"ל. עם עלייתו ארצה בשנת 1938 עם הוריו מאוסטריה, הקים מנחם רוקח את מחלקת הופלים של מפעל "ליבר" ההיסטורי (לימים חלק מעלית), שם גם הכיר מנחם את פנינה אשתו. בשנת 1954 החליט לפתוח, יחד עם שלושה שותפים, את מפעל הופלים "מן" בבני ברק, אשר עבד כקואופרטיב בשנותיו הראשונות. לאחר כ-3 שנים נקלע המפעל לקשיים, השותפים פרשו ומנחם, יחד עם פנינה שהצטרפה אליו, לקח הלוואות רבות בכדי לשרוד ולהחזיק במפעל. ביחד בנו לאט ובנחישות את מערך הייצור שעבד כולו ידנית עם מוצרים ארוזים בקופסאות פח, הפצה מחנות לחנות עם סוסתיא קטנה ושיווק בסיסי ללא פרסום. המפעל הקטן בבני ברק הפך לשם דבר ברחובות העיר ובכל רחבי המדינה, ואף היה לאחד מהטעמים המזוהים עם חיילי צה"ל במשך שנים ארוכות.

עפ"י נתוני נילסן, שוק הופלים המקומי בישראל עומד על 209.2 מיליון ₪ לשנת 2014, עלייה של 2.3% מתקופה מקבילה אשתקד. שוק העוגיות הבסיסיות המקומי בישראל עומד על 12.4 מיליון ₪ בשנה. עפ"י הדו"ח, ופלים ועוגיות "מן" הינו מותג הופלים והעוגיות השני בגודלו בישראל, כשבקרב הקהל החרדי, ופלים ועוגיות "מן" הינו המותג הראשון והמוביל. עפ"י נתוני הדו"ח, מדורגת "מן" במקום השני, עם נתח שוק של 13%, בדירוג ופלים כמותי בכלל השוק, אחרי חברת "עלית" המחזיקה בנתח שוק של 35%.

man-3

צילום: יח"צ

על פי דירוג ופלים כספי של מותגי הופלים בקהל חרדי, מדורגת "מן" במקום הראשון, עם נתח שוק של 22%, כש"עלית" אחריה עם נתח שוק של 19%, עדין 16%, יש 12% ומנעמים עם 10%. בשוק העוגיות הביתיות מחזיקה "מן" בנתח שוק שבין 12 ל- 14 אחוזים בדירוג הכמותי והכספי, מקום שני אחרי חברת "שקד" המחזיקה בכ- 20% בממוצע, כשמתחתן חברות אסם, אחוה, אנג'ל, ברמן ואחרים. חברת "מן" בצמיחה מתמדת, בעשור האחרון הכפילה החברה המשפחתית את הכנסותיה ממכירות. פילוח מכירות מוצרי החברה הינו 60% ופלים, 23% עוגיות, 8% מאגדות, 7% מצופים וכ- 2% מוצרים ללא סוכר.

לדברי אלעזר רוקח וציפי פקר, בעלים ומנכ"לים משותפים של מן: "ניהול מפעל משפחתי הינו עסק מורכב לכל הדעות, בוודאי בשוק המזון שדורש התמודדויות רבות עם תכתיבים ולחצים. אנו שמחים שהיום, גם אחרי 60 שנה, המותג שצמח כעסק משפחתי בזיעת אפם של הורינו, הינו רלוונטי ומצליח להתמודד מול כל התאגידים הגדולים מהארץ ומחו"ל. רבות מאחורינו, פעילות ענפה עליה אנחנו גאים מאוד ופנינו לעתיד, לטיפוח דור חדש וצעיר, של ניהול ולקוחות, שיאמץ אף הוא את מותג הופלים והעוגיות הוותיק. אנו בטוחים בהצלחתו של אבי ובטוחים בהישארותו של המותג המשפחתי שלנו לאורך הדור הבא".