כותרות אחרונות
Search

30,000 איש פקדו ביום הפתיחה את תערוכת אגריטך הנחשבת ברחבי העולם המציגה טכנולוגיות חקלאיות חדשניות !

נפתחה תערוכת אגריטך 2018

30,000 איש פקדו הבוקר את תערוכת אגריטך הנחשבת ברחבי העולם. המבקרים עברו בין טכנולוגיות חקלאיות חדשניות שהציגו כ-200 חברות בשטח של מעל 10,000 מ"ר


"ההייטק הישראלי החדש הוא קידום טכנולוגיות חקלאיות כחול לבן שאותם ניתן לייצא" אמרו באופן כזה או אחר הנואמים בפתיחת תערוכת אגריטך ה-20 שנפתחה הבוקר במרכז הירידים שבגני התערוכה בתל-אביב.

 

בין המברכים: שר החקלאות, אורי אריאל שדיבר על פתרונות ישראלים חדשניים לפיתוח חיים במדבר: "בארץ המדברית הקטנה שלנו, פיתחנו חקלאות מתקדמת, ידע וטכנולוגיות רבות, שאותם אנחנו רוצים לחלוק. בעזרת אגריטך, אנחנו יכולים להמשיך לתרום מהידע הרב שהצטבר בישראל לכדי מאמץ גלובלי ליצירת מזון איכותי ובריא".

מושל אינדיאנה, אריק הולקומב, התייחס בדבריו לנאומו הצפוי של טראמפ הערב ובירך על שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומים רבים ובתחום החקלאות בפרט: "אני גאה להיות כאן בישראל, במיוחד סביב חגיגות ה-70 של המדינה ובמיוחד ביום כזה בו המחויבות של המדינות שלנו אחת כלפי השנייה, תעשה היסטוריה. החקלאות היא אחד מהענפים המשמעותיים ביותר באינדיאנה, ואני שמח על שיתוף הפעולה עם ישראל בתחום הזה. אנחנו נרגשים לשתף ולחלוק את הסיפור שלנו ולשמוע וללמוד את שלכם."

 

ארוע הפתיחה אגריטך 2018 – צילום -אלון תלמי

שר הכלכלה, אלי כהן הדגיש בדבריו את החדשנות והיצירתיות הישראלית: "ישראל נוסדה על חדשנות חקלאית. כבר בראשיתה קבע בן-גוריון את המטרה "להפריח את השממה". המשאבים הטבעיים המעטים שיש לנו כאן, דחפו אותנו לפתח את הטכנולוגיות המובילות בעולם בתחום חקלאות בתנאי מדבר ולשתפם במטרה להפוך את העולם למקום טוב יותר".

יו"ר ומנכ"ל מכון הייצוא, אדיר ברוך: "העולם עומד בפני אתגרים אקולוגיים רבים, ישראל לקחה על עצמה את האחריות למצוא פתרונות לאתגרים אלו ולייצר עתיד טוב יותר לאנושות".

מנהל מכון וולקני, פרופ' אלי פיימן: "כשאנו מתבוננים בעולם אנחנו רואים רעב, עוני ותחלואה. זוהי קריאת השכמה לכולנו. הכנס הוא הזדמנות ללמוד זה מזה ולייצר שיתופי פעולה חדשים שישנו את המצב הזה".

מנכ"ל הרשות לחדשנות, אהרון אהרון: "ישראל תומכת במחקרים רבים שמשפרים את התעשייה והחקלאות. אנחנו כאן בכדי לפתח ולחדש את החקלאות לטובת עתיד העולם".

49  שרי חקלאות, כ- 30,000  מבקרים מ- 100 מדינות שונות ומאות משלחות הגיעו הבוקר למרכז הירידים בתל-אביב, לתערוכת אגריטך והכנס הנלווה שיימשכו עד חמישי ה-10/5.

האירוע מתקיים על-ידי עמותת אגריטך וחברת כנס תערוכות ובשיתוף משרד החקלאות, משרד הכלכלה, מכון היצוא, משרד החוץ ואיגוד התעשייה הקיבוצית.

תערוכת אגריטך נחשבת לאירוע המרכזי של מדינת ישראל בתחום החקלאות ולאחת מתערוכות הטכנולוגיה החקלאיות החשובות בעולם.

אגריטך 2018, היא תערוכת החקלאות הגדולה ביותר שנערכה מעולם בישראל.