כותרות אחרונות
Search

5 מיתוסים באשר לביטוח החובה לרכב בשנת 2019 שכדאי ללמוד עליהם !

5 מיתוסים באשר לביטוח החובה לרכב בשנת 2019

⇐ בעידן של ריבוי ביטוחי רכב שונים, ופריחת עידן הביטוחים בכלל, נהגים רבים עלולים לחשוב שהם "מרפדים" את עצמם עם ביטוחים ושבשל כך "יהיה בסדר" גם אם לא יהיה להם ביטוח חובה.

⇐ אך לא כך הדבר. עו"ד יוליה חזוט ממשרד עורכי הדין "חזוט-בר" מאשדוד העוסק בנזיקין (תאונות דרכים), מנפצת מיתוסים באשר לביטוח החובה לרכב, נכון להיום, תחילת שנת 2019. כדאי לקרוא טוב טוב, בעיקר הנהגים החדשים. סעו בזהירות ! 

 

  1. לא נורא שאין ביטוח חובה אם יש ביטוחים נוספים לרכב כגון ביטוח מקיף, וצד ג'– טעות חמורה.

כלומר: בניגוד לביטוחים כגון מקיף או צד ג' שהינם ביטוח רשות הרי שביטוח חובה, כשמו כן הוא – חובה. נהג שלא יחזיק עליו ביטוח חובה בעובר על החוק. בתוקף כך יקנס הנהג שלא מחזיק בביטוח חובה בסכומים גבוהים וסנקציות נוספות. אך הנקודה היותר משמעותית היא העובדה שביטוח חובה הוא הביטוח היחיד אשר מכסה נזקי גוף. הן של הנהג והן של הנוסעים ברכב והיה והוא הרכב הפוגע בעת תאונה.

 

  1. אם לא מחזיקים ביטוח מקסימום משלמים קנס למדינה – לא ממש מדוייק.

כלומר: אי נשיאה של ביטוח חובה בתוקף לא רק יגרור קנס ועבירה על החוק אליהם יהיה חשוף הנהג. מדובר באחד המצבים הפחות מומלצים לכל נהג כאשר הוא מעורב בתאונת דרכים  כרכב הפוגע. ברגע שאין ביטוח חובה לפוגע הרי שהתביעה על פגיעה בגוף תופנה לנהג עצמו ואז הסכומים גבוהים מאד ועשויים להגיע למיליונים בוודאי אם יש פגיעות גופניות משמעותיות או פגיעות בנפש רחמנא ליצלן. הנפגעים בגוף יכולים להיות מי שהנהג פגע בו, ואף הנהג עצמו או הנוסעים שאיתו ברכב.

 

  1. ביטוח חובה הינו אחיד לכל הנהגים – לא נכון

כלומר: המדינה קבעה כי מי שמוגדר "נהג צעיר" עלות הביטוח החובה עבורו תהיה גבוהה יותר. הסיבות טמונות לפי הנתונים הסטטיסטים אשר מראים כי ישנה מעורבות גבוהה יותר של תאונות דרכים בקרב צעירים. החוק קובע כי נהג צעיר הינו נהג עד גיל 24 וותק נהיגה עד שנתיים ימים. בכך מתמודדת המדינה עם החזר הוצאות גבוהה במקרם של תאונות דרכים עם נזקי גוף כאשר יותר נהגים צעירים מעורבים בתאונות דרכים. ככל שהגיל של הנהג עולה עד שלב מסויים, הרי שעלות ביטוח החובה יורד בהתאם.

 

  1. ספקי הביטוח מוכרים ביטוח חובה במחירים שונים – לא מדוייק 

כלומר: מומלץ וכדאי לעשות סקר שוק בקרב חברות אשר מציעות ביטוחי רכב שונים וגם באשר לעלות ביטוח החובה. מאידך, בניגוד להבדלים משמעותיים במחירי הביטוחים הפרטיים – מקיף, צד ג', שמשות, וגרירה, ובוודאי כאשר מעורבים בכך נהגים צעירים אשר אז התעריפים מרקיעי שחקים, הרי יש הבדלי מחירים משמעותיים במיוחד בקרב נהגים צעירים, אך בענין ביטוח החובה הדין הוא אחר. חברות הביטוח אומנם קובעות את גובה ביטוח החובה אך היות ומדובר בביטוח מתוקף חוק הם מוגבלים לתעריף המרבי שקובע המפקח על הביטוח.. קיימים קרטריונים קבועים שלפיהם נקבע גובה הביטוח כגון גיל הנהג, עבר ביטוחי, ותק, סוג הרכב וכד׳. ולכן גם אם יש הבדלים בין ביטוחי החובה כאן הפערים אם בכלל קטנים מאד.

 

  1. ביטוח חובה לרכב מבטח כל אחד במקרה של תאונה – בהחלט לא

כלומר:  טעות חמורה היא לחשוב שברגע שלרכב יש ביטוח חובה כל נהג עם רישיון שנוהג בו מבוטח. היום ביטוחי חובה מגדירים את הכיסוי לעיתים לפי שם, גיל (לכל נהג מעל 30), סוג רישיון וכד׳. ולכן, גם אם יש ביטוח חובה לרכב, הוא לא בהכרח מכסה את נהג הרכב, או נכון יותר לאמר –שהוא לא יכסה את מי שלא מוגדר בביטוח החובה. מומלץ לזכור זאת ולוודא היטב שאתם עומדים בתנאי ביטוח החובה, אחרת אתם עלולים לזאת במקרה של תאונה עלויות בסכומים גבוהים מאד.

 

צילום: יוליה טורצ'נינוב