כותרות אחרונות
Search

"מוניציפל בנק" הפך בנק מרכנתיל לבנק מוביל במימון הרשויות המקומיות.

 

"מוניציפל בנק" הפך בנק מרכנתיל לבנק מוביל במימון הרשויות המקומיות.

שאול קוברינסקי יו"ר קבוצת "דיסקונט", שוקי בורשטיין מנכ"ל בנק מרכנתיל ובכירים נוספים מבנק "מרכנתיל" שרכש לאחרונה את "מוניציפל בנק" לקחו חלק פעיל בכנס ה"מוני  – אקספו" שהתקיים במרכז הירידים.

בעקבות הרכישה של  "מוניציפל בנק" הפך בנק מרכנתיל לבנק מוביל במימון הרשויות המקומיות.

 

נציגי בכירים של בנק מרכנתיל אשר מיזג לתוכו בסוף שנת הכספים החולפת את "מוניציפל בנק" השתתף בכנס ה"מוני-אקספו" שהתקיים בסוף השבוע במרכז הירידים.

 

את הבנק ייצגו בכנס : שאול קוברינסקי – יו"ר קבוצת דיסקונט, שוקי בורשטיין – מנכ"ל בנק מרכנתיל, אמיר קליבנוב – סמנכ"ל וראש החטיבה המסחרית, ציון בקר – סמנכ"ל וראש החטיבה  הפיננסית, גיא טורנובסקי – מנהל אגף רשויות מקומיות בבנק מרכנתיל וירמי מילגרם מאגף רשויות מקומיות. בכנס השתתפו מנהלים רבים מהמטה, מנהלי האזורים בבנק ומנהלי סניפים.

 

שאול קוברינסקי יו"ר קבוצת "דיסקונט"  התייחס בדבריו לחשיבותן של הרשויות המקומיות ובהמשך, למיזוגו של "מוניציפל בנק" לבנק מרכנתיל מקבוצת דיסקונט ולגב האיתן ומגוון השירותים העומדים לרשות הלקוחות בבנק המאוחד: "כל אחד מהיושבים כאן באולם, אנשי השלטון המקומי על כל גווניו, אחראי לאיכות החיים של אזרחים רבים וזו אחריות כבדה וחשובה. גם אנחנו, הבנקאים, רואים עצמנו כבעלי אחריות דומה, וכאן קבוצת דיסקונט ובנק מרכנתיל נכנסים לתמונה. שנת 2020 נפתחה עם בשורה חשובה עבורנו עם השלמת המהלך של מיזוג מוניציפל בנק למרכנתיל ואני מבקש לנצל הזדמנות זו ולהודות לכל מי שעמל להוצאת המהלך לפועל ולהצלחתו, על האמון והאפשרות להשלמת המהלך. החיבור שיצרנו בין בנק מרכנתיל שחגג לאחרונה 100 שנים עם מוניציפל, יאפשר לכם לקבל מעטפת שירותים ומוצרים מלאה, תוך ניצול פריסתו של הבנק עם 76 סניפיו בכל רחבי הארץ. למרכנתיל יש כלים ויכולת מצוינים למתן שירותי בנקאות פרונטליים מקצועיים במקביל לערוצים הדיגיטליים מתקדמים עם תפיסת שירות גבוהה – כל אלה הופכות את מרכנתיל לבנק הנכון לסקטור המוניציפלי. יחדיו נוכל להניע את גלגלי המשק ולעשות זאת בשותפות ומתוך הבנת האחריות הרבה המונחת על כתפינו".

 

ציון בקר, סמנכ"ל בנק מרכנתיל ציין בפנל בנושא חוסן כלכלי אישי ויציבות עירונית כי:   "משקי הבית בארץ במצב טוב יחסית, האבטלה נמוכה, השכר במגמת עליה וכל אלה – על רקע שוק של ריביות נמוכות. משקי הבית נהנו מהמצב הנתון ולאלה ניתן להוסיף רפורמות ממשלתיות וביניהן: העלאת שכר המינימום, רפורמה בחשמל, מים, תחבורה והפחתה של עלויות של שירותים בסיסיים אשר תרמו יחדיו להתחזקותם של משקי הבית".

 

רם סידיס , חיים ביבס בני ביטון , שוקי בורשטיין – צילום: מורג ביטן

 

גיא טורנובסקי, מנהל אגף רשויות מקומיות בבנק מרכנתיל אשר השתתף בפאנל בנושא ניהול כלכלה מקומית בתנאי אי ודאות שלטונית, אמר כי: "במהלך שנת 2019, לאור תקופת אי-הוודאות השלטונית, נרתם הבנק לטובת הרשויות המקומיות והעמיד מימוני ביניים בעת הצורך". "במקרים כאלה" אמר טורנובסקי, "הבנק יכול להציע פתרונות במספר מישורים כמו: הגדלת היקפי המימון לרשויות – מימון ביניים או אשראי לז"א – בהתאם לצרכי הרשות, מימון ספקי הרשויות – לבנק מרכנתיל מומחיות גבוהה בתחום מימון העסקים הקטנים והבינוניים עם נתח שוק של כ 10% בפעילות זו. הבנק יכול להציע אשראי ספקים ופקטורינג המהווים פתרונות בעיתות בהן חלים עיכובים בקבלת כספים ממשרדי הממשלה ועוד. כמוכן, הבנק מציע כלים ניהוליים כמו CASH MANAGEMENT  המסייע בניהול הנזילות השוטפת של הרשות."

 

בפאנל נוסף שהתקיים במהלך הכנס ודן בנושא האמצעים להרחבת מקורות המימון לסקטור המוניציפלי ייצג את מרכנתיל ירמי מילגרם מאגף רשויות מקומיות. בדבריו ציין גם הוא את היתרונות שמביא עמו המיזוג ללקוחות:  "בעקבות מיזוג הבנק, בסיס ההון של הבנק המוביל במימון הרשויות המקומיות גדל מ- 500 מיליוני ₪ ל- 3 מיליארד ₪, כלומר, פי 6. המשמעות של ההון הגבוה יותר היא יכולת לממן צרכי אשראי ופרוייקטים מוניציפליים גדולים הרבה מבעבר. רמת הניהול  הפיננסי של הרשויות המקומיות טובה ובאה לידי ביטוי בתקציבים המאוזנים של הסקטור ברמה המצרפית. לכן, לטובת הפיתוח העירוני, יש אפשרות להגדיל את האשראי המוניציפלי ובבנק מרכנתיל קיימת היכולת לתת מענה לכלל צרכי הרשויות".

 

שוקי בורשטיין, מנכ"ל בנק מרכנתיל, התייחס למיזוג "מוניציפל בנק" לבנק מרכנתיל וליתרונות הרבים שיש ללקוחות המוניציפליים במרכנתיל: "מיזגנו לתוכנו את ותק הפעילות, ההיכרות וההתמחות רבות השנים של מוניציפל עם הלקוחות. בפועל, אנו ממשיכים את הפעילות הקיימת ומשדרגים עבור הלקוחות את מגוון המוצרים והאפשרויות הבנקאיות שאנו מציעים לרשויות ולתאגידים שלצידן, לספקים שלהן ולעובדיהם. אנו מעניקים מעטפת מלאה של שירותים ומוצרים ובכך מציעים, למעשה, מענה מלא לכל הצרכים הפיננסיים – מגוון פתרונות מימון הרבה יותר מאלו שמוניציפל יכול היה להציע."

 

בתצלום מימין לשמאל: רם סידיס  המשנה למנכ"ל מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי ו- ראש עיריית מודיעין – מכבים – רעות, בני ביטון – ראש עיריית דימונה, שוקי בורשטיין – מנכ"ל בנק מרכנתיל.

 

קרדיט צילום_ מורג ביטן