כותרות אחרונות
Search

"Winter Lights" האירוע המרכזי של החורף בירושלים.

ווינטר לייט בגן הבוטני – צילום: תום עמית

 

"Winter Lights" האירוע המרכזי של החורף בירושלים.

חגיגת אורות, טבע ואוכל בגן הבוטני בירושלים.

פתוח  עד 31 בדצמבר 2021  ימים א-ה בשעות 17:00-21:30 מוצ"ש 18:00-21:30 בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים.

 

חגיגת האורות שמתקיימת בעולם לקראת חג המולד הייתה ההשראה לפסטיבל האורות Winter Lights  שמתקיים בגן הבוטני בירושלים עד סוף דצמבר 2021.

 

הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים הופך בעונת החורף למופע שמזכיר את ארצות הקור. העצים שענפיהם נותרו עירומים אחרי השלכת, האגם עם פרחי הלוטוס הקדוש וצמחי האגם שמסיימים מחזור פריחה וממתינים לסבב הבא. האוויר הצונן ובמיוחד בימים גשומים ואפורים הם סט מתאים להפוך את האתר למיצג אורות ואכן, הגן לבש תאורה חדשה והפך לשוק אירופאי מלא אורות, ניחוחות, טעמים וחוויות שיהיה פתוח עד 31/12/2021.

 

ווינטר לייט בגן הבוטני – צילום: תום עמית

 

מדי ערב, עם רדת החשיכה מתחילים האורות להידלק בזה אחר זה בשלל צבעים. בשעה 17:00 הוא נפתח למבקרים שמגיעים לצפות במיצג המנצנץ. חברת ההפקות של גיל טייכמן שמתמחה במיצגי תאורה השתמשה בכמיליון נוריות קטנות שתלויות לאורך עשרה קילומטרים ברחבי הגן. הנורות הן אקולוגיות מסוג "לד" וחסכוניות בחשמל.

 

הגן הבוטני, הגדול במזרח התיכון, פתח מסלול מיוחד לרגל הפסטיבל באורך של כ- 700 מטר, המתפרש על שטח של 14 דונם, בו נהנים המבקרים מתאורה עוצרת נשימה שמוצגת על העצים, השיחים והאגם, בסגנונות ובגוונים שונים. שרשרות של אורות קטנים, דמויות של איילים בין הצמחייה, להבות אש מרצדות ליד האגם, סככה שכולה מוארת בנוריות צהובות משמשת כבית קפה קטן. חלק מן הנוריות יציבות ואחרות מהבהבות. זרקורי תאורה שהוצבו על הקרקע כלפי העצים מוסיפים אפקט מחזק למשחק האורות. העצים המוארים משתקפים במימי האגם ומכפילים את ממד הצבעוניות. לכל זה מתווספת מוסיקת רקע של התזמורת הסימפונית ירושלים, שחקנים לבושים בתלבושות מוארות בדמות מלאכים עם כנפיים עצומות או ציפורים. ודמויות מעולם האגדות ביניהן מלכת השלג, מרי פופינס ומנקה הארובות.

 

במקום גם דוכני אוכל ופוד טראקס עם מזון ברוח התקופה ביניהם ערמונים קלויים, תפוחי אדמה ברטבים, קרפ צרפתי, נקניקיות, שתיה חמה, סנגריה, סופגניות ועוד…

 

ווינטר לייט בגן הבוטני – צילום: תום עמית

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי, גנני ומחקרי ובו אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הוא מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות ואומנות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-7000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות פריחות מרהיבות לאורך כל השנה.

 

שעות הפעילות:  ימים א-ה בשעות 17:00-21:30 ומוצ"ש  18:00-21:30. כניסה אחרונה בשעה 21:00

מחיר כניסה:

למבוגר – 40 ₪.

לילד ( מגיל 5 – 12) 25 ₪.

חייל- 25 ₪.

ילדים עד גיל 5 – חינם.

מנויי הגן הבוטני: חינם.

הכניסה בתשלום בקופות הגן או באתר איוונטים ובטלפון 6226*

 

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012  באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן