כותרות אחרונות
Search

כיצד עמותות שונות מסייעות לנזקקים לשרוד את החורף?

צילום:  Pixabay

 

כיצד עמותות שונות מסייעות לנזקקים לשרוד את החורף?

החורף קרב בצעדי ענק ויש משפחות ואנשים בודדים בכל הארץ, אשר זקוקים למוצרים האלמנטריים כדי להתחמם ולחמם את ביתם.

 

מוצרי חורף לנזקקים

בכל שנה עמותת פתחון לב מקבלת מידע על אנשים אשר אין בביתם שמיכות חמות, כדי לחמם את גופם ולכן קיים חשש שגופם לא יעמוד בקור הכבד לאור הטמפרטורות הנמוכות. לא אחת מצאו אנשים מבוגרים שגופם קרס עקב הקור הזה ולכן חשוב להעביר להם שמיכות חמות מוקדם ככל האפשר.

 

תנורים לחימום הבית

בנוסף לכך, בבתים רבים אין תנור חימום שיחמם את החלל. מדובר בצורך אלמנטרי של משפחות אשר עקב הקור יושבים תמיד עם שמיכות ובמקרים רבים זה לא מספיק כיוון שהקור הוא עז, הוא חודר לעצמות וקשה מאד לחיות כך במקומות שרמת הטמפרטורה בהם היא נמוכה מאד בימים מסוימים כמו בצפון או בירושלים כאשר יורד שלג.

 

מעבר לכך יש אנשים מבוגרים אשר חיים בבתים ישנים שהקירות שלהם אינם מבודדים ועקב כך הקור הוא ברמה גבוהה וגופם אינו מסוגל לעמוד בכך. לכן קיימת חשיבות רבה להעביר להם גם תנורי חימום. הדגש של עמותת פתחון לב הוא לספק להם תנורים בטיחותיים, כדי שלא יהיו אסונות כמו שריפה של הדירה עקב תפעול לא נכון ולא בטיחותי של תנורי החימום.

 

צילום:  Pixabay

 

גיוס כספים של פתחון לב  

כדי לקנות את כל המוצרים האיכותיים הללו, העמותה מגייסת כספים באופן ייעודי למטרה זו, אנשי עסקים ואנשים פרטיים רבים אשר מודעים לחשיבותו של מהלך זה, תורמים ביד רחבה. בהתאם לסכום שאותו הם תרמו, מקבלים התורמים קבלה על פי סעיף 46 לחוק וכך הם נהנים גם מזיכוי מס בגין תרומה זו.

 

רכישה של פריטים לחורף

לאור העובדה שיש אזרחים רבים הזקוקים לתמיכה מקיפה זו לקראת החורף, העמותה פונה לספקים שלה ומזמינה כמויות גדולות של שמיכות, תנורי חימום, מפזרי חום ומוצרים נוספים במחירים מוזלים כדי שיוכלו להוציא על מטרה זו תקציב נמוך ככל האפשר, אך לרכוש כמות גדולה של מוצרים בטיב מעולה שיחממו את כל הנזקקים.

 

לוגיסטיקה של פריטי החורף

כיוון שהרשימה של המשפחות הללו היא רשימה ארוכה וכוללת יישובים רבים בארץ מדן ועד אילת, מתבצע תכנון לוגיסטי בהתאם לאפשרויות של רכבי העמותה והזמינות של הנהגים באזורים השונים וכך מתאמים עם המשפחות את מועדי ההגעה.

 

קשה לתאר במילים את השמחה הגדולה של בני המשפחה, כאשר הם מקבלים עד פתח הבית שלהם ארגזים שמכילים תנורי חימום מעולים, שמיכות ומוצרים נלווים כמו כפפות חמות, גרביים, כובעי צמר ועוד…

 

בני הבית משתמשים מידית במוצרים הללו וברור להם שמרגע זה ועד תום החורף הם ייהנו מסביבה חמימה, בזכות הפריטים הרבים שהם קיבלו במתנה מעמותת פתחון לב.