כותרות אחרונות
Search

איך לשמור על בטיחות ובריאות ההורים שלכם בגיל השלישי?

צילום: Pixabay

 

איך לשמור על בטיחות ובריאות ההורים שלכם בגיל השלישי?

רוב הילדים דואגים מאד להורים שלהם כשהם מתבגרים ועושים כל שניתן כדי שהם יחיו חיים מכובדים בריאים ובטיחותיים.

 

מעטפת להורים המבוגרים

הדאגה והסיוע להורים משתנה בהתאם למצבם הבריאותי והפיסי. בשלב הראשון כאשר הם עדיין מתפקדים באופן די עצמאי, כדאי להתקין להם ידיות אחיזה מנירוסטה בכמה מקומות בבית. מטרת הידיות הללו היא לאפשר למבוגרים לאחוז בהם וכך להתרומם ולקום מהשירותים, או להחזיק את הידית כאשר הם מתקלחים וזאת כדי שלא יחליקו או ימעדו, דבר שעלול לגרור לשבר באגן או באחת הגפיים.

 

סיוע להורים בניידות בבית ומחוצה לו

הורים רבים כבר אינם מסוגלים ללכת בכוחות עצמם, עקב בעיות ברגליים ובברכיים או משקל עודף ולכן מחוסר ברירה הם משתמשים באופציה של כיסא גלגלים עבור ניידות בתוך הבית. מעבר לכך המטפל שלהם מוציא אותם מעת לעת לטיול מחוץ לבית, כדי שייהנו מהאוויר הצח ומכל מה שקורה בסביבת המגורים שלהם. לכן הם חייבים לנוע באמצעות כיסא גלגלים.

 

באתר העיקר הבריאות קיים היצע גדול של כיסאות גלגלים אשר מותאמים למטרות ספציפיות ולכן בוחרים לרכוש את הכיסא שיש בו את הפונקציות הייחודיות, אשר נחוצות לכל אחד מההורים.

 

צילום: Pixabay

 

סיוע בנושא ההיגיינה האישית

כאשר ההורים המבוגרים אינם מסוגלים לבצע פעולות יום יומיות אלמנטריות בעצמם, הילדים דואגים לרכוש ציוד המותאם לבני הגיל השלישי. באתר העיקר הבריאות אפשר לרכוש אביזרים בטיב מעולה לכל אחת מהמטרות הנחוצות. אפשר לרכוש מנוף הרמה לנכים אשר באמצעותו מובא ההורה לחדר האמבטיה. כאן הוא מועבר אל כיסא שירותים ורחצה אשר משמש לשתי הפונקציות הללו. המטפל מבצע עבורו את כל פעולות הרחצה, חפיפת השיער וכל פעולה נדרשת נוספת.

 

בתום פעולות הרחצה וההלבשה, ההורה מוחזר לכיסא הגלגלים או למיטתו באמצעות מנוף הרמה לנכים. המכשיר המתקדם פותר בעיה משמעותית לאור משקלם הכבד של האנשים המבוגרים שמקשה על ההובלה שלהם מדי יום לחדר האמבטיה.

 

מעלון לנכים בתוך הבית

אנשים מבוגרים רבים גרים בבית פרטי שהוא בן כמה קומות או בדירת דופלקס של שתי קומות. כאשר הם מתבגרים הם אינם מעוניינים לעבור דירה, כיוון שהם רגילים להיות בבית שכל כך אהוב עליהם ובסביבת המגורים אשר מוכרת להם.

 

כיוון שקשה להם ואפילו בלתי אפשרי עבורם לעלות במדרגות לקומה שבה ממוקמים החדרים וחדרי האמבטיה, הילדים מחפשים פתרונות מעשיים עבורם. אחת האופציות המוצלחות ביותר היא התקנה של מעלונים לנכים. מדובר בכיסא אשר עליו יושב האדם המבוגר ולאחר שהוא חוגר חגורת בטיחות מעלים את המעלון כלפי מעלה בהתאם למסלול של גרם המדרגות, אם הוא ישר או מעוגל.

 

כאשר מגיעים לקומה השנייה הוא עובר לכיסא גלגלים שממתין לו שם. כאשר האדם המבוגר מעוניין לרדת, מבצעים תהליך הפוך.