ראשי חדשות בעסקים מחקר חדש של "אורקל" קובע: יש לתקן את הסדקים בארגון ולהתחיל לשתף פעולה….
מחקר חדש של "אורקל" קובע: יש לתקן את הסדקים בארגון ולהתחיל לשתף פעולה….
אבי בר כתב ב: "חדשות ישראל בעסקים"10/11/2016חדשות בעסקים
מחקר חדש של אורקל: לתקן את הסדקים ולהתחיל לשתף פעולה בארגון
62% מהמשיבים טענו שהמחלקות העסקיות בארגון וה-IT חייבים לשתף פעולה ביניהם כדי שמודל הענן הארגוני יצליח
אם ארגונים מעוניינים למצות את המיטב מהענן ולהישאר רלוונטיים בעידן הדיגיטלי, הם חייבים ללמוד לשתף פעולה ביתר יעילות. עם זאת, על פי דוח של מחקר אורקל בנושא: "IaaS (תשתית כשירות): לבנות עסק היודע לחדש", נמצא כי ארגונים רבים פועלים באופן שנוגד שיתוף פעולה יעיל.
המחקר בחן כיצד חברות ברחבי העולם ניגשות למחשוב בענן, ומהן הסוגיות הארגוניות המשפיעות על היכולת שלהן להשיג שינוי עסקי משמעותי וחדשנות.
מהסקר, בו השתתפו 1200 מקבלי החלטות בתחום הטכנולוגיה בארגונים בגודל בינוני עד גדול, עלה בבירור שיש צורך בשיפור נושא שיתוף הפעולה :
-
62% מהמשיבים אמרו שצוותי המחלקות העסקיות השונות וצוות ה-IT חייבים לשתף פעולה כדי שמודל הענן הארגוני יצליח
-
34% אמרו שניהול 'IT צללים' (מצב שבו המחלקות הארגוניות רוכשות טכנולוגיה ללא ידיעת ה-IT) הוא חסם משמעותי לאימוץ גישה משולבת לענן.
-
41% אמרו שהיעדר הבנה מצד המחלקות העסקיות לצורך במשאבי ענן משולבים היא אחד האתגרים הנוכחיים של תשתית ה-ITבנוגע לפיתוח הענן.
אין ספק שעל ארגונים לשנות את דרך העבודה שלהם אם הם רוצים להצליח להשיג חדשנות בעזרת הענן, אולם יש לתת את הדעת גם על הטכנולוגיה עצמה.
אורקל מצאה כי התחומים שבהם התגלה חוסר היעילות הרב ביותר במודל הפלטפורמה הנוכחי המשמש חברות, הם: אינטגרציה של השירותים שבשימוש (50% ), משך הקמת הפרוייקט (49%) ואינטגרציית יישומים גרועה (47%) – כולם תחומים מכריעים להשגת חדשנות יעילה ומהירה.
בין החסמים המונעים אימוץ גישה משולבת לענן, שהיתה משפרת את שיתוף הפעולה, צויינו בסקר, בנוסף לניהול 'IT צללים' (34% ), גם החסמים הבאים: אי התאמה בין תשתיות (34%), סיכון אבטחה מוגבר (34%) עלות גבוהה יותר (32%) ותשואה מוכחת על השקעה (31%).
לדברי פסקל ז'ירו, מנהל בכיר בחטיבת IaaS Foundation & Cloud Platform Oracle EMEA: "לפחות חלק מהאשמה בבעיות אלה מוטלת על התשתית שהפכה יותר מדי נוקשה, מבלבלת ומורכבת, דבר שהוביל לארגון מקוטע ולא רספונסיבי, ולכך שהזדמנויות וחדשנות נופלות בין הכיסאות בין המחלקות העסקיות השונות ובין מערכות שאינן משולבות כהלכה".
"באמצעות מעבר ל-IaaS (תשתית כשירות), עסקים יכולים להחליק את הסדקים וליצור ארגון שבאמת ובתמים משתף פעולה. תשתית כשירות מספקת בסיס משותף לחדשנות וליישום, מסירה את המגבלות סביב משאבים ומסייעת למנוע איי נתונים (silos)".
מתוך הבנה של האיזון המורכב בין חדשנות ושליטה, אורקל בנתה את הצעת ה-IaaS שלה כדי לספק למפתחים של תחומים עסקיים שוניםגישה לאספקה מהירה, מקורות/משאבים עם ביצועים גבוהים לצד הבקרה על מדיניות ועלויות שה-IT דורש.
פלטפורמת הענן של אורקל מתוכננת תוך דאגה לביטחון, אמינות ועמידה ברגולציות, ועם יכולות כמו בידוד משאבים ו- API logging (תיעוד לוגים של API). מודל השירות הגמיש של תשתית כשירות המציע תשלום בשיטת pay-as-you-go , מאפשר למחלקות ה-IT להפסיק לדאוג מנושאים של קיבולת, עלות כוללת נמוכה יותר של ownership, ולהתחיל להפנות את תשומת הלב לעבודה האסטרטגית של תמיכה בעסק. עם בקרות נכונות על הגישה, IT יכול לספק true just-in-time, משאבי IaaS בשירות עצמי לקשת שלמה של עומסי עבודה.
Additional Resources
אודות Oracle
חברת Oracle מציעה חבילה מקיפה ומשולבת במלואה של יישומי ענן ושירותי פלטפורמה. למידע נוסף על Oracle (בורסת ניו יורק: ORCL), בקרו באתר oracle.com.
סימני מסחר
השמות Oracle ו-Javaהם סימני מסחר רשומים של חברת Oracle ו/או החברות המסונפות אליה. שמות אחרים עשויים להיות סימני המסחר של בעליהם בהתאמה.