כותרות אחרונות
Search

במסגרת אירועי שבוע הגסטרונומיה הצרפתית So French so Food קיימה קבוצת מסלמני' סדנת אומן בסניף לגעת באוכל, ראשל"צ בהובלתו של השף הצרפתי Joseph Viola

בתמונה מימין: עמאר מסלמני, מנכ"ל קבוצת מסלמני, שגריר צרפת בישראל, השף הצרפתי Joseph Viola, בעל רשת מסעדות ומעדניות בצרפת, צילום: אבי בר

 

במסגרת אירועי שבוע הגסטרונומיה הצרפתית So French so Food קיימה קבוצת מסלמני' סדנת אומן בסניף לגעת באוכל, ראשל"צ בהובלתו של השף הצרפתי Joseph Viola.  

אירוע שבוע האוכל הצרפתי מתקיימים זו השנה ה- 8 ברציפות בישראל ביוזמתה של שגרירות צרפת בישראל.

שני מתכונים באדיבות שף ז'וזף ויולה ממסעדות Daniel&Denise.

 

 

השף הצרפתי Joseph Viola, בעל רשת מסעדות ומעדניות בצרפת – צילום: אבי בר

 

 

במסגרת פעילות זו ועד סוף חודש פברואר יוצעו מותגי הבישול הצרפתיים: TEFAL, PYREX, LUMINARC, STAUB ברשת לגעת באוכל וברשתות קמעונאיות נבחרות ברחבי הארץ במחירים מיוחדים

 

בסדנת האומן הדגים שף גו'זף, בעל רשת המסעדות והמעדניות Daniel & Denis, בליון שבצרפת, הכנת שתי מנות מהמטבח שלו, הידוע ככזה שמשמר את הטעמים של המטבח הצרפתי של פעם.

 

'קבוצת מסלמני' חברה גם השנה לשבוע הגסטרונומיה הצרפתית בישראל – SO FRENCH SO FOOD, המתקיים זו הפעם השמינית ברציפות במהלך חודש פברואר.

 

פעילות שבוע זה מורחבת על ידי קבוצת מסלמני גם השנה לעולמות של קמעונות, בנוסף על הפעילות הגסטרונומית המתקיימת במסעדות נבחרות ובסדנאות אומן שונות ברחבי הארץ.

 

השף הצרפתי Joseph Viola, בעל רשת מסעדות ומעדניות בצרפת – צילום: אבי בר

 

במסגרת שבוע זה מציעה קבוצת מסלמני, יבואנית מותגי פרמיום צרפתיים בתחום המטבח והבישול, מאות פריטים של מותגי המטבח והבישול הצרפתיים:  TEFAL,  PYREX,  LUMINARC  ו-STAUB במחירים מיוחדים ובהנחות שונות ברשת לגעת באוכל, במשביר לצרכן, בום סנטר, בפורשף ובמבחר חנויות מתמחות. הפעילות תתקיים עד סוף חודש פברואר.

 

המהלך של קבוצת מסלמני נועד להנגיש את איכויות המטבח הצרפתי לכל בשלן, כך שכל אחד יוכל להתנסות בחוויית בישול מקצועית ובטוחה, מנוחות המטבח הפרטי שלו.

 

השנה עמדו אירועי שבוע הגסטרונומיה הצרפתית בסימן חבל הארץ אזור אוברן-רון-אלפ.

 

השף הצרפתי Joseph Viola, בעל רשת מסעדות ומעדניות בצרפת – צילום: אבי בר

 

לארץ הגיעה משלחת של 18 שפים צרפתיים מאזור זה. בראש המשלחת עמד שף ג'וזף ויולה בעל רשת המסעדות והמעדניות Daniel et Denise, נושא עיטור אגודת המצנפות הלבנות של העיר ליון ועיטור "מסעדות בושון המסורתיות של ליון", המייצגות את הקולינריה המסורתית של העיר השלישית בגודלה בצרפת.

 

לדברי עמאר מסלמני, מנכ"ל קבוצת מסלמני: "החיבור שלנו לאירועי שבוע הגסטרונומיה הצרפתית So French so Food הוא טבעי והפך למסורת שנתית, שלה אנו שותפים מזה מספר שנים. מדובר בחיבור עסקי שהפך עם השנים בר מזמן הפך לחיבור של ידידים והוא רק מוכיח את עצמו מיום ליום כבחירה הנכונה, כי בסופו של דבר  כולנו רוצים ליהנות ממטבח איכותי, טעים, בריא ובטוח. אני שמח על היוזמה של שגרירות צרפת שבחרה לקדם את עולם הבישול הצרפתי בצורה כה מהנה עבור כולנו".

 

עמאר מסלמני, מנכ"ל קבוצת מסלמני, השף הצרפתי Joseph Viola, בעל רשת מסעדות ומעדניות בצרפת, מר אריק דנון שגריר צרפת בישראל ולצדו רעייתו צילום: אבי בר

 

על מותגי חברה  מסלמני גרופ:

 

לגעת באוכל:

לגעת באוכל הינה רשת חנויות המובילה את התרבות הקולינרית בישראל.  הרשת מרכזת בתוכה כלי בישול ומטבח, חומרי גלם מסוגים שונים וידע מקצועי המעניקים כולם יחד חוויית קנייה ייחודית ועוצמתית.  הרשת מונה חמישה שלושה סניפי קונספט קולינריים בראשון לציון, בקניון הגדול בפתח תקווה ובגרנד קניון בחיפה.

 

הסניפים השונים פרוסים על שטחי ענק שבין 700-1000 מ"ר כל אחד, בעיצוב חלל ייחודי ומיתוג מעורר תיאבון עם תמהיל רב גוני הכולל: כלי מטבח מסוגים שונים ובהם כלי בישול, אפיה, גאדג'טים וכלי הגשה, חומרי גלם, מתנות ועוד…

 
בכל סניף תוכלו ליהנות ולספוג ריחות וטעמים העולים מדוכני תבלינים, חליטות, פירות יבשים ועוד. בנוסף, חגיגה צבעונית המעוררת את כל החושים, טעימות והדגמות לעיני הקהל במחלקות הקפה, הבשר, הגבינות, האפייה והכלים. עוד ברשת מחלקת חומרי גלם לאפייה המציעה את המבחר הגדול ביותר בתחום האפייה עם מגוון שוקולדים, אבקות, תמציות טעם איכותיות, בצק סוכר וקישוטים ייחודיים לעוגות, עוגיות ומאפים. 

 

השף הצרפתי Joseph Viola, בעל רשת מסעדות ומעדניות בצרפת – צילום: אבי בר

 

TEFAL:

TEFAL, הוא מותג כלי בישול ומטבח צרפתי, מס' 1 בתחומו בעולם, המוביל את החדשנות בעולם כלי הבישול והמטבח מזה למעלה מ- 60 שנה. המותג חותר כל העת לחדשנות ולהפיכת מלאכת הבישול והאפייה למהנה וקלה, כך שכל הזדמנות אכילה ואירוח הופכת לחגיגה שלמה.

 

הודות לטכנולוגיה חדשנית ובלעדית מציגים הסירים, המחבתות וכלי המטבח השונים של Tefal מצוינות הן מבחינת מבחן העמידות והן מבחינת מבחן תוצאת הטעם.

 

עמאר מסלמני, מנכ"ל קבוצת מסלמני, , מר אריק דנון שגריר צרפת בישראל ולצדו רעייתו, השף הצרפתי Joseph Viola, בעל רשת מסעדות ומעדניות בצרפת צילום: רפי דלויה

 

לאורך השנים בידל המותג את עצמו ב-3 נקודות התייחסויות עיקריות:

  • ה- Thermo-spot: סימן ההיכר של מוצרי Tefal, הנקודה האדומה במרכז המחבת משנה את צבעה כשהכלי מגיע לטמפרטורה האידיאלית  לבישול ( 180 מעלות)  שינוי הצבע של הטרמוספוט לאדום אחיד מורה על הטמפ' האידיאלית לבישול בריא  כך שמקסימום הויטמינים והערכים התזונתיים נשמרים בתהליך הבישול. עם הגעת המחבת לטמפ' האידיאלית ניתן להוריד את גובה הלהבה למחצית וכך גם לבשל בריא וגם לחסוך באנרגייה לבישול.

 

  • ציפוי ה non stick: היתרון האיכותי והבידול של מוצרי  Tefal. ציפוי המאפשר בישול בריא ללא שמן ושמירה על הערכים התזונתיים של המזון  המונע את הדבקות המזון לדפנות  הכלי. כלי הבישול החדשים מצוידים ב- Titanium Excellence ,  דור חדש ומהפכני של ציפוי  non-stick – בעל חמש שכבות, עמיד בפני שריטות ושחיקה  לאורך זמן. פטנט חדשני זה של בסיס מינראלי קשיח המשלב את השימוש במינרלים קשיחים המצפים את כל שטח הבישול של הכלי ופועלים כשכבת מגן המונעת מכל פעולות הבישול פגיעה בבסיס הכלי.

 

  1. תחתית הכלי- היתרון האיכותי השלישי של מוצרי TEFAL נמצא בבסיס הכלי- הסיר או המחבת. תחתיות הכלים של הסדרה מחוזקות בדיסק נירוסטה בעובי של 7 מ"מ למניעת עיוות או פיתול כתוצאה מהפרשי טמפ' , ומבוססות על שכבת אלומיניום עבה תוך ניצול אופטימאלי של יתרונות החומר להולכת חום מהירה ופיזור הומוגני של החום לבישול אחיד.
  2.  

מימין: מר אריק דנון שגריר צרפת בישראל, עמאר מסלמני, מנכ"ל קבוצת מסלמני, השף הצרפתי Joseph Viola, בעל רשת מסעדות ומעדניות בצרפת צילום: רפי דלויה

PYREX:

מזה למעלה מ- 100 שנה זוכה Pyrex , מותג גלי הבישול והמטבח הצרפתי המוביל בתחומו בעולם, לאמונם של מיליוני בשלנים ברחבי תבל.  חדשנות היא מילת המפתח המובילה את היצירה  של המותג,  לצד מוצרי המורשת והאייקונים החזקים שלו, כדי  להבטיח  שרגעי הבישול בבית יישארו גדולים ומהנים. 

כבר בשנותיו הראשונות פיתח המותג מוצרי זכוכית בורוסיליקט, זכוכית איכותית ועמידה בפני חום קיצוני ובפני זעזועים תרמיים, על מנת לתת פתרון לצרכים משותפים של מטבחים במשקי בית רבים.

חברת  Pyrex ממשיכה להרחיב את האוסף הנרחב של המוצרים שלה על מנת להבטיח שכולם,  החל ממטבחים משפחתיים ועד לשפים מקצועיים, יוכלו לסמוך על המוצרים באיכות הגבוהה של  Pyrex ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר האפשריות במטבח.

מהאוסף הקלאסי של מוצרי הכנת המזון העשויים  זכוכית בורוסיליקט  דרך מוצרי הקרמיקה "מהתנור לשולחן" ועד כלי המתכת וכלי המדידה לשיפור רמת הדיוק במטבח – כל מוצר נחקר ופותח תוך חשיבה מדוקדקת על דרישות הצרכן.

תחת אסטרטגיית 'לא רק זכוכית', ממשיכה החברה להתרחב ובמסגרת זו משוקות סדרות חדשות של כלי בישול ואפיה לתנור ומעל הכיריים המציגות חדשנות טכנולוגית ועיצובית ועשויות מחומרים חדשים המרחיבים את תחום פעילותו של המותג ומחזקים את אחיזתו בשוק כלי הבישול והאפhיה ברחבי העולם.

 

LUMINARC:

Luminarc הוא מותג צרפתי של כלי הגשה, נוי ואיחסון  טרנדי, עכשווי, שמח, ידידותי לכל התרבויות ונגיש לכל בית ולכל גיל.

הבית של  Luminarc הוא בית מכניס אורחים, שיושביו תרים כל העת אחר חידושים ועיצובים בהשראת תרבויות שונות ברחבי תבל. חדשנות היא הערך המרכזי של פעילות מעצבי הבית. המוטו המנחה הוא "הכל מותר ואפשרי סביב השולחן". תולדה ישירה של תפיסה יצירתית זו היא היצע עשיר ביותר של קולקציות העומדות כל אחת בזכות עצמה, שעם זאת מאפשרות לנועזים משחקי mix & match  ביניהן.

בין המוצרים המוצעים על ידי המותג: כוסות שתיה במגוון עיצובים ולמגוון שימושים: החל מכוסות שתיה קלה, דרך ספלי זכוכית למשקאות חמים, כוסות למשקאות אלכוהולhים, כוסות יין ושמפניה ועוד דרך מערכות הגשה ובהן צלחות, קערות, קעריות במגוון עיצובים וצבעים ועד קופסאות אחסון מזכוכית, שהפכו בשנים האחרון למוצר חובה בכל מטבח.

 

מימין: עמאר מסלמני, מנכ"ל קבוצת מסלמני, השף הצרפתי Joseph Viola, בעל רשת מסעדות ומעדניות בצרפת צילום: רפי דלויה

 

STAUB:

מותג כלי בשול יצוקים מאזור אלזס שבצרפת. המותג ידוע בכליו העשויים מתכת יצוקה וגם כלים קרמיים איכותיים. כלי הבישול של STAUB  משלבים בין עבודת אומנות ידנית וטכנולוגיה מתקדמת. מסעדות מפורסמות בעולם כולו מעריכות ומשתמשות במוצריו האיכותיים של המותג. אולם לא רק שפים מקצועיים כרוכים אחר כלי מותג זה, גם בשלנים חובבים נהנים מיתרונותיהם של שלבי הכנת המנות ומהקלות של העברת הכלים היפהפיים מהתנור לשולחן.

 

 

שני מתכונים באדיבות שף ז'וזף ויולה ממסעדות Daniel&Denise

במסגרת סדנת אומן בלגעת באוכל – שבוע גסטרונומיה צרפתית 2020

 

ויניגרט כרישה וירקות כבושים בעשבי תיבול:

 

השף הצרפתי Joseph Viola, בעל רשת מסעדות ומעדניות בצרפת – צילום: אבי בר

מרכיבים ל 8 אנשים:

16 יח' כרישה 

¼ ליטר מרק עוף  

2 ביצים קשות

1 כף חרדל

200 מ"ל שמם זרעי ענבים

50 מ"ל חומץ יין

1 כף פטרוזיליה קצוצה

1 כפית טרגון

1 כף עירית

100 מל וינגרט אלכוהול

100 מל יין לבן

1 גזר

½ בצל אדום

מלח

פלפל לבן

בישול הכרישה:

לבשל הכרישה במרק העוף למצב שבו הן עשויות היטב.

הכנת הוינגרט:

מערבבים את החרדל עם הביצים הקשות הכתושות, מוסיפים את שמן זרעי הענבים וחומץ היין, מתבלים במלח ופלפל, מוסיפים את כל עשבי התיבול, מניחים בצד.

הכנת הירקות:

חותכים את הגזר לפרוסות של 2 מ"מ כל אחת ואת הבצל לקוביות קטנות.

להעביר לקלחת שבה היין הלבן וחומץ האלכוהול ולהוסיף מלח ופלפל.

לבשל למשך 2 דקות, ולקרר.

הגשה:

לחתוך את הכרישה לאורך

להוסיף מעל את הירקות הכבושים ואת הויניגרט.

 

 

קרפצ'יו אננס ואבוקדו בטעמי הדר:

 

צילום: רפי דלויה

 

מרכיבים ל- 6 אנשים:

1 יחידת אננס טרי

2 יחידות אבוקדו

2 יחידות לימון

100 מ"ל שמן זית

150 גרם לחם דאפיס

סירופ לימון חם –( 30 מעלות)

גרעיני אניס (כוכב)

1 יחידה קליפת תפוז יבשה

אופן ההכנה:

מרסקים את תוכן האבוקדו, מוסיפים את מיץ הלימון החם ואת שמן הזית.

התערובת חייבת להיות סמיכה וחלקה.

מייבשים את עוגת הדבש בתנור.

מעבירים אותו למיקסר לקבלת פירורי לחם עדינים.

חותכים את האננס לפרוסות דקות וטובלים בסירופ החם לכמה דקות.

מניחים את הפרוסות על צלחת, עם קרם האבוקדו ופירורי הלחם מעל.