כותרות אחרונות
Search

יום הקפה הבינלאומי – סמל להתחלות טריות ולפרק חדש.

יום הקפה הבינלאומי – צילום:  "Lavazza" 

 

יום הקפה הבינלאומי

עבור אנשים רבים, קפה הוא יותר מסתם משקה. זוהי תשוקה שמחזיקה בתת-תרבות רחבה משלה. קפה מספק רגע להתרווחות, והתבוננות פנימית . לא סתם, באופן מסורתי באיטליה, ומחוצה לה, היום מתחיל בקפה – סמל להתחלות טריות ולפרק חדש.

בהיותו אחד המשקאות הפופולריים ביותר בכל רחבי העולם, קפה בהחלט ראוי ליום ההכרה שלו.

 

לרגל יום הקפה הבינלאומי, Lavazza מומחי הקפה האיטלקי מזה 128 שנים, משתפים בכל מה שאתם צריכים לדעת ולא ידעתם, על המשקה המוערך.

 

* פולי הקפה התגלו לראשונה באתיופי כאשר רועה עיזים מהמאה ה-9 הבחין בהשפעות המעוררות שלהן על העזים שלו והחל להתנסות.

 

* שתיית קפה הפכה במקור לפופולרית בעולם הערבי, רק מהמאה ה-15, ולאחר מכן התפשטה ברחבי אסיה ואז לאיטליה ולרוחב אירופה ולאמריקה –

 

* יום הקפה הבינלאומי הוכר כחגיגה בשנת 2015 על ידי ארגון הקפה הבינלאומי. הוא הושק במילאנו, איטליה כדי לעזור להעלות את המודעות למצוקתם של חקלאי הקפה ולקדם סחר הוגן ושכר מחיה.

 

* מדי יום בכל רחבי העולם שותים מעל 3.25 מיליארד כוסות קפה.

 

יום הקפה הבינלאומי – צילום:  "Lavazza" 

 

* קטגוריית קפסולות הקפה, בפרט לשימוש ביתי היא עדיין הקטגוריה הצומחת ביותר. על פי נתוני האתר סטטיסטה, ההכנסות של שוק הקפה הישראלי צפויות להסתכם ב–37.42 מיליון דולר ב–2024, ולעלות בשיעור שנתי של 12.31% עד 2029.

 

* שוק הקפה העולמי רק הולך וגודל– שוק הקפה העולמי צפוי להגיע ליותר מ-302 מיליארד דולר עד שנת 2025 . זאת בעקבות בסיס צרכנים הולך וגדל של דור המילניום, ודרכים מגוונות להכנת קפה: החל מקפה טחון וקפסולות קפה, ועד לקפה קר אלכוהולי ומוצרי קפה בטעמים .יש שפע של אפשרויות שיתאימו לכל ההעדפות.

 

* כוס הקפה הגדולה ביותר בשיאי גינס הייתה ב- 2012, מ-3,487 ליטר קפה

 

* פינלנד היא בירת הקפה בעולם- למרות שפינלנד אינה מייצרת פולים משלה, אזרחיה צורכים כמות עצומה של קפה – יותר מכל מדינה אחרת בעולם. לפי ה"טלגרף", כל אדם עובר מדי שנה 12 ק"ג מרשימים של קפה! מכון פאוליג בריסטה, שבסיסו בהלסינקי, מדווח כי 80% מהקפה הנצרך בפינלנד הוא קלוי קל ורובו מבושל באמצעות מכונת קפה פילטר.

 

* כל שרשרת אספקת הקפה הופכת לבת קיימא יותר- שינויי אקלים הם אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני תעשיית הקפה. מכיוון שנראה שהביקוש העולמי לקפה צפוי להכפיל את עצמו עד 2050, ענקיות הקפה העולמיות מעריכות כל הזמן מחדש את מאמצי הקיימות שלהן כדי למזער את ההשפעה הסביבתית שלהן וליצור שרשרת אספקה ​​בת קיימא יותר. קרן Lavazza, שנוסדה ב-2004, תומכת בקהילות קטנות של מגדלי קפה ב-15 מדינות באמצעות יותר מ-20 פרויקטים של קיימות חברתית וסביבתית, ומגיעות ליותר מ-90,000 אנשים.

 

* לצרכנים אכפת מהאופן שבו הרכישות שלהם משפיעות על הסביבה- רכישת קפה שמיוצר בצורה אתית ועם השפעה מינימלית על הסביבה חשובה לצרכנים, שרוצים לדעת מה מותגים עושים כדי לעשות את ההבדל. במחקר עולמי של Accenture שבדק 35,000 אנשים ב-35 מדינות, שני שלישים מהצרכנים מקבלים החלטות לגבי מה לקנות על סמך השקיפות של החברה לגבי האופן שבו הם מגנים על הסביבה, מתמודדים עם שינויי אקלים ומביאים שוויון מגדרי.

 

* הרבה יותר מאשר רק חיזוק של קפאין, יתרונות בריאותיים: קפה יכול לעזור לשרוף שומן מכיוון שהוכח שהוא מגביר את קצב חילוף החומרים ב-11 אחוזים. לא רק זה, אלא שהוא גם משקה כמעט ללא קלוריות, לפחות כאשר הוא נצרך שחור, ללא חלב או סוכר. קפה מכיל גם מספר חומרים מזינים חיוניים, כולל ניאצין, מגנזיום (ויטמין B3), אשלגן, מנגן, חומצה פנטותנית (ויטמין B5), וריבופלבין (ויטמין B2). ואם זה לא מספיק, קפה נחשב למקור נוגד החמצון הגדול ביותר בתזונה המערבית.קפה הוכח גם כמשפר את הביצועים הפיזיים באופן דרסטי. מחקר שפורסם על ידי אוניברסיטת הרווארד חשף כי קפה עשוי להיות לסייע במצבי דיכאון ולגרום לאנשים להרגיש מאושרים יותר.

 

* קפה בספורט- אולימפיאדת 1932, ברזיל לא יכלה להרשות לעצמה לשלוח את הספורטאים שלהם ללוס אנג'לס, אז הממשלה העמיסה אותם בספינה מלאה בקפה שנמכר כדי לממן את המשלחת.

 

* Lavazza אייקון איטלקי שהחל בחנות קטנה בלב העיר טורינו ההיסטורית, על ידי ג'וזפה לוואצה בשנת 1895- הפך לסמל של חווית הקפה האיטלקי האותנטי ביותר בעולם.

 

* כיום, למעלה מ-30 מיליארד כוסות הקפה של Lavazza ששותים מדי שנה, הם עדות לסיפור הצלחה יוצא דופן כתוצר של תשוקה, איכות ומומחיות.