כותרות אחרונות
Search

ארגון בני ברית למען נשים נפגעות אלימות.! – מיזם ראשון מסוגו של הארגון יחד עם עמותות נשים מובילות, למען נשים נפגעות אלימות.

מתנדבות ארגון בני ברית בסיום הקורס לליווי נשים נפגעות אלימות – צילום: ארגון בני ברית

 

 

ארגון בני ברית למען נשים נפגעות אלימות.!

מיזם ראשון מסוגו של הארגון יחד עם עמותות נשים מובילות, למען נשים נפגעות אלימות  קבוצת מתנדבות בני ברית הוכשרו לתפקידי הדרכה ומנטורינג באמצעות אנשי מקצוע וקורסי ליווי.

 

"ארגון בני ברית" במיזם ראשון מסוגו ובמסגרתו קבוצת מתנדבות חברות הארגון אשר נבחרו בקפידה רבה בהתאם לכישוריהן, הוכשרו לתפקידי הדרכה ומנטורינג באמצעות אנשי מקצוע וקורסי ליווי והעשרה של 3 חודשים ותמיכה נוספת בהמשך.

 

קבוצת הנשים שנבחרו והוכשרו לתפקיד, עברו מיונים תוך כדי שמירת יעדי תכנית הליווי, שנקבעו בשיתוף האישה לפי צרכיה ורצונותיה ותוך שמירה על גבולות תפקיד המתנדבת, כל זאת בליווי צוות מקצועי המכיר את הנשים ואת האתגרים הייחודיים הצדדים בהתנדבות מסוג זה.

 

בנוסף, ישנה גם חשיבות קריטית להתאמה בין הצדדים ולמחויבות ארוכת טווח של המתנדבות שכן מדובר בנשים שחוו קשיים, כשלונות, מצוקות ועוד… מתנדבות בני ברית במחזור הנוכחי, החלו בהכשרתן בהרצליה ומתנדבות נוספות תוכשרנה גם באזור הצפון.

 

מדובר במשימות פרקטיות (כמו הכנת ארוחה או בילוי משותף עם הילדים) ולעיתים, יש צורך בתמיכה בהיבטים בירוקרטיים וכספיים, סיוע בקשר עם מערכות כגון המוסד לביטוח לאומי, שירות התעסוקה ומחלקות לשירותים חברתיים ועם בנקים, גופים רלוונטיים בחברה האזרחית ועוד…

 

המיזם הינו בשיתוף פעולה עם "איתך לאורך כל הדרך" מיסודה של נורית לוי שהיא אף נשיאת העמותה, יחד עם העמותה המייסדת "אישה לאישה" עם היו"ר עפרה ג'ינאו ועם עמותת "לא לאלימות" אשר ברשותה מקלטים ברחבי הארץ עבור נשים נפגעות אלימות.  

 

 

מתנדבות ארגון בני ברית בסיום הקורס לליווי נשים נפגעות אלימות – צילום: ארגון בני ברית

 

נעמי שחר, יועצת נשיא בני ברית ישראל בנושא התנדבויות ואחראית הפרויקט מטעם הארגון:  "ישנה חשיבות קריטית להתאמה בין הצדדים ועל כן נבחנו כמובן כישורי גמישות, פתיחות לאורחות חיים מגוונים, יכולת הכלה, קשר אישי ואורך רוח. כמו כן, נבחנו יכולת עמידה באתגרים ובהתמודדות עם תסכולים. היה לנו חשוב מאד שהמתנדבת שנכנסת  לתהליך הליווי תדע שהיא מחויבת להתמיד בו עד סופו. זאת על מנת לתת לאישה אותה היא מלווה כלים להתמודדות עם אתגרי חייה החדשים, אך גם תחושה של בטחון בקשר, אמון והמשכיות".

 

נורית לוי, נשיאה ומייסדת המיזם: "מודה לגב' לינה בלס, חברת ארגון בני ברית, לשכת "אבנך ונבנית", ת"א על זיהוי הצורך בקשר הראשוני בין בני ברית למיזם "איתך לאורך כל הדרך ולגב' נעמי שחר על שיתוף הפעולה המלא המסירות וגיוס הנשים לפעילות הברוכה".

 

ארגון בני ברית ישראל הינו ארגון יהודי חברתי התנדבותי, א-פוליטי ולא מפלגתי המונה בישראל כ- 3,000 חברות וחברים הפועלים במסגרת כ- 100 קבוצות חברתיות ברחבי הארץ הנקראות לשכות. הארגון פועל בארץ משנת 1888 ומהווה חלק מארגון בני ברית העולמי הפעיל ב 60 מדינות בארה"ב, קנדה, דרום אמריקה, אירופה, אוסטרליה ודרום אפריקה. ייעודו של הארגון הינו בלחימה באנטישמיות ותמיכה במדינת ישראל והוא מקיים באופן תדיר פעילויות התנדבותיות וחברתיות עצמאיות… כל חברי בני ברית ללא יוצא מן הכלל הינם בני הגיל השלישי וכל הפעילויות שלהם הם בהתנדבות מלאה וללא שכר.

 

מיזם "איתך לאורך כל הדרך" הושק במטרה לרתום קבוצות ויחידים במרחב הקהילתי בישראל לטובת תמיכה בנשים נפגעות אלימות המתמודדות עם אתגר החיים העצמאיים לאחר הניתוק מהסביבה האלימה. המיזם הוא פרי שיתוף פעולה בין הגב' נורית לוי, רעיית יו"ר הכנסת (לשעבר), מייסדת ונשיאת המיזם, לבין עמותת "אישה לאישה", שהוקמה בשנת 1982 בירושלים והיא אחד הגופים הוותיקים והמובילים בתחום הטיפול בנשים נפגעות אלימות, מכל המגזרים. בנוסף, המיזם פועל כהשלמה לשירותים חברתיים ומקצועיים קיימים ולמודלים מוכחים  הכל במטרה להרחיב את קשת הסיוע היכן שהדבר נחוץ ולהעמיק את המענים הניתנים לנשים נפגעות אלימות וילדיהן.

 

http://www.bnaibrithisrael.org.il/BRPortal/br/P103.jsp?cat=187810