נהג המירוצים ירין שטרן השיג את המקום השני במירוץ טיפוס הגבעה – צילום: Bman Media
"MG4 X-POWER" נהוגה בידי נהג המירוצים ירין שטרן השיגו את המקום השני במירוץ טיפוס הגבעה ועלו על הפודיום.
בסוף השבוע האחרון (14-15 נובמבר), MG4 X-POWER נהוגה בידי נהג המירוצים ירין שטרן השיגו את המקום השני במירוץ טיפוס הגבעה (Hill Climb) שהתקיים בכביש ערד-מצדה, של התאחדות ספארקו ומיכאל חן מירוצים. שטרן וה-X-POWER במצב מקורי לחלוטין, השיגו את המקום השני, בפער של שתי עשיריות השניה בלבד מהמקום הראשון (שברולט קורבט משודרגת).
* לטובת אירוע זה, גויס נהג המירוצים ירין שטרן כדי שינהג בגרסה הספורטיבית של MG4 החדשה, ה-X-POWER.
* לובינסקי, יבואנית MG לישראל אשר ציינה בשבוע החולף 100 שנים לתחילת ייצור מותג MG, השתתפה במירוץ טיפוס הגבעה (Hill Climb) שנערך בכביש ערד-מצדה ב-14-15 נובמבר והופק על ידי התאחדות ספארקו ומיכאל חן מירוצים.
* למרות העובדה כי מדובר ברכב מקורי לגמרי, הצליח ירין שטרן להשיג תוצאה שדירגה אותו במקום השני במירוץ זה (במקום ה-6 הכללי), כאשר בינו לבין המקום הראשון (שברולט קורבט משודרגת), מפרידות שתי עשיריות שניה בלבד.
* ה-MG4 X-POWER מצוידת בשני מנועים חשמליים אשר מעניקים הספק גבוה במיוחד של 435 כ"ס ו-61.1 קג"מ ובזכות העברת הכוח לכל הגלגלים, מאיצה גרסה זו למאה קמ"ש תוך 3.8 שניות בלבד. כדי להמחיש את יכולותיה הגבוהות, ירין שטרן נהג בכרב מקורי לגמרי, אשר מלבד החלפה לצמיגים חדשים, לא עבר כל שינוי או שדרוג.
ירין שטרן, נהג המירוצים: "להתחרות עם רכב סטנדרטי מול שורה של מפלצות משודרגות ובנויות למסלול כמו קורבט ואחרות הרגיש כמו להביא רוגטקה לקרב אקדחים. אבל גיליתי שהרוגטקה הזאת יורה ופוגעת".
קבוצת לובינסקי, אחת מקבוצות הרכב המובילות בארץ, נוסדה בשנת 1936 ומייצגת את מותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG בישראל, אשר חגגה בשבוע החולף מאה שנה לתחילת הייצור של מותג הרכב MG, לקחה חלק בליגת טיפוס גבעה (Hill Climb) שנערך על ידי התאחדות ספארקו וההפקה של מיכאל חן מירוצים, עם MG4 X-POWER, הנהוגה בידי נהג המירוצים ירין שטרן. יחד הצליחו שטרן וה-X-POWER להעפיל לפסגת המתחרים ולהשיג את הזמן השני בטיבו, מרחק שתי עשיריות שניה בלבד מהמקום הראשון (שברולט קורבט משודרגת נהוגה בידי אדיר סרור).
ההחלטה להצטרף ולהשתתף במירוץ טיפוס הגבעה התקבלה בלובינסקי, יבואנית MG, מתוך הזדהות עם הדגש שהמותג שם על הענקת חווית נהיגה לנהג ובמטרה להבליט את יכולותיה הגבוהות של גרסת ה-X-POWER של MG4. גרסה זו, אשר הושקה בשנת 2024 בישראל, מספקת ביצועים מסחררים והתנהגות כביש מרשימה ובמחיר אטרקטיבי במיוחד. גרסת ה-X-POWER מצויד בצמד מנועים חשמליים אשר מעניקים הנעה לכל הגלגלים והספק משולב של 435 כ"ס ו-61.1 קג"מ. יחד עם משקל קל יחסית, מאפשרים האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות בלבד. תכונות אלה התאימו מאוד למירוץ טיפוס הגבעה, אשר מורכב משלל פניות ברדיוסים משתנים, שינויי גובה, בלימות והאצות חזקות. הכביש, שנסגר לתנועה לטובת המרוץ הייחודי, הוא קטע מכביש מספר 3199 באורך של כ-3 ק"מ העולה מכיוון ערד למצדה. במירוץ מסוג זה, המתחרים מוזנקים זה אחר זה מנקודה נמוכה, נוהגים במעלה קטע הכביש, ומסיימים את המסלול בנקודה גבוהה יותר, כאשר הנהג שסיים את המסלול בזמן המהיר ביותר הוא המנצח.
כאמור, ירין שטרן וה-X-POWER הצליחו להשלים את המסלול בזמן של 1:26.29 דקות, מרחק 2 עשיריות השניה בלבד מהמקום הראשון. חשוב להדגיש, כי ה-X-POWER אשר הוקצתה לשם השתתפות במירוץ זה, הנה מקורית וסטנדרטית לחלוטין ומלבד החלפת הצמיגים לחדשים, לא נעשה ברכב כל שינוי או שדרוג! הישג זה ממחיש את היכולות הגבוהות של גרסה זו ויכולתה, בידיים הנכונות להעמיד תחרות נחושה ולא מתפשרת כלפי כלי רכב ספורטיביים משודרגים.
ירין שטרן, נהג המירוצים: "זה יום שעדיין לא נתפס – השתתפות במרוץ טיפוס גבעה הראשון בישראל למכוניות חוקיות לכביש ובשיתוף פעולה עם יבואן רכב, זה פשוט חוויה מטורפת שלא תיארתי לעצמי שאי פעם תקרה. אחרי קריירה מקצועית של יותר מ-18 שנים בעולם המרוצים, שבה נהגתי על מגוון מכוניות ומסלולי מרוצים ברחבי העולם – כולל מכוניות פורמולה ו-GT – מעולם לא דמיינתי שאשתתף במרוץ כזה כאן בארץ. באופן מפתיע, למרות כל הניסיון שלי, זו הפעם הראשונה שאי פעם הגעתי למרוץ עם תחושת פחד. לנהוג במרוץ טיפוס גבעה בכביש כל כך מאתגר, לא סלחני ומסוכן, לא משאיר לך שום מקום לטעויות, ולעשות את זה עם רכב רישוי צהוב (חוקי לכביש) שלא נבנה למרוצים – רק מעצים את התחושות אפילו יותר!"
ירין שטרן, נהג המירוצים מוסיף: "למרות הכל, ה-MG4 X-POWER, רכב מקורי לחלוטין, הפתיע בגדול. להתחרות עם רכב סטנדרטי מול שורה של מפלצות משודרגות ובנויות למסלול כמו שברולט קורבט ואחרות הרגיש כמו להביא רוגטקה לקרב אקדחים. אבל האמת שגיליתי, שהרוגטקה הזאת יורה ופוגעת. התאוצה המיידית הייתה מטורפת ועזרה לחפות על המשקל של הרכב החשמלי, במיוחד כשהבלמים התחילו להתחמם. למרות כל האתגרים, הצלחתי לסיים שני בקטגוריית Open, רק 0.2 שניות אחרי הקורבט ובמקום השישי הכללי מתוך 30 מתחרים. זו הייתה חוויה אדירה ומרגשת בטירוף ושמח מאוד לקחת בה חלק עם אחד היבואן המובילים בארץ ולקדם כאן את הספורט. תודה גדולה לMG ולקבוצת לובינסקי, למארגני המרוץ, הרשות לנהיגה ספורטיבית, וההתאחדות – היה אירוע מדהים".
מיכאל חן, מפיק המירוץ: "ליגת טיפוס הגבעה (Hill Climb) נערכת בהפקה משותפת של ההתאחדות ספארקו ישראל ומיכאל חן מרוצים – זהו המירוץ השלישי בסדרה ושמו – "היל קליימב ערד". מירוץ זה התקיים ב-14 וב-15 נובמבר, כאשר ביומו הראשון הוא מיודע לכלי רכב ברישוי צהוב וביומו השני לכלי רכב ברישוי אפור. קיומו של מירוץ זה בתקופה מאתגרת זו התאפשר הודות לדחיפה ענקית של ראש עיריית ערד ומנכ"ל העיריה. מרוץ בו השתתפו 31 כלי רכב, ולראשונה בישראל לקחו בו חלק גם כלי רכב עם רישוי כביש. התוואי הנבחר כלל קטע כביש טכני מאוד עם עיקולים חדים והרבה שמיים בשמשה הקדמית. אני רוצה להודות להתאחדות למכוניות וקארטינג על היוזמה ולחברת לובינסקי ששלחה את הרכב מהמותג המוביל MG נהוגה על ידי נהג המרוצים המעוטר ירין שטרן, שכבש את המקום השני במרוץ הראשון שלו בליגה".
שני המירוצים הקודמים בליגת טיפוס הגבעה (Hill Climb) הייחודיים נערכו בשנת 2022 בכביש מבוא חמה (דרום רמת הגולן) ובשנת 2023 בכביש פוריה-כנרת, וזכו להצלחה רבה.