כותרות אחרונות
Search

חברת "כתר"יוצאת בקמפיין AI ליום האישה 2025 – "שוויון הוא לא דמיוני".

קמפיין כתר "שוויון הוא לא דמיוני" – צילום: יאיר צימרמן

 

חברת "כתר"יוצאת בקמפיין AI ליום האישה 2025 – "שוויון הוא לא דמיוני".

65% מהנהלת מטה החברה הן נשים, 60% ממהנדסי היצור הן מהנדסות, 30% משתתפות בתוכניות פיתוח והכשרות.

 

בימים בהם ההבדלים בין AI למציאות מיטשטשים, כתר יוצאת בקמפיין ליום האישה 2025, בו נעשה שימוש בבינה מלאכותית כדי להמחיש עד כמה הפערים בתעשייה ובחברה הישראלית יכולים להפוך 'מדמיון למציאות'.

 

הדר פישר מהנדסת תהליכים – קמפיין כתר "שוויון הוא לא דמיוני" – צילום: יאיר צימרמן

 

לציון יום האישה הבינלאומי, כתר מובילה קמפיין המשלב עריכת AI של דנה ישראלי מומחית תוכן ויוצרת ,AI שצולם במפעלי כתר בכרמיאל ובאלון תבור ומשתתפות בו נשים שמייצגות את הסקטורים בהם כתר משנה את פני התעשייה הישראלית: מור פירטל, לנה בירגר, ניסאן חאיק, הדר פישר, אולגה שפירא, רנא דלאשה, קיאן כריים ונור זועבי – 8 נשים המייצגות ביחד שנים רבות של וותק וניסיון לצד הדור הבא של התעשייה הישראלית.

 

ניסאן חאיק מנהלת מוצר – קמפיין כתר "שוויון הוא לא דמיוני" – צילום: יאיר צימרמן

 

בתחילת הסרטון מופיעות שתי דמויות AI נשיות, המציגות נתון מרשים: 65% מהנהלת מטה כתר מורכב מנשים – נתון יוצא דופן בנוף העסקי של היום, ומשקף מציאות שהמשק רק שואף להגיע אליה. ברגע דרמטי, דמויות ה- AI מתחלפות בנשים אמיתיות מקבוצת כתר, וחושפות כי הנתון אינו חזון עתידני, אלא המציאות הקיימת כבר היום בכתר. לאורך הסרטון מוצגים נתונים נוספים שנדמים בתחילה כדמיוניים, אך ככל שהנשים האמיתיות ממשיכות להופיע, מתבהר כי זהו ההווה של כתר – 60% ממהנדסי היצור הן מהנדסות, 30% משתתפות בתוכניות פיתוח והכשרות. בנוסף, באזור הייצור מועסקות 31% נשים לעומת 13% ב-2020, שכן מדובר בעלייה עקבית ויציבה משנה לשנה הנובעת מתוך יוזמה ויישום של תוכניות עבודה ייעודיות להעלאת מספר הנשים בתפקידי מובילים בקבוצת כתר. הסרטון מדגיש את הפער בין השאיפה לקידום נשים במשק, לבין המציאות המתקדמת שכבר קיימת בכתר- מציאות שבה ייצוג נשי משמעותי כבר הושג.

 

אולגה שפירא – קמפיין כתר "שוויון הוא לא דמיוני" – צילום: יאיר צימרמן

 

זו השנה החמישית שכתר יוצאת במהלך תקשורתי שמטרתו לשים זרקור על מיקומן של נשים בתעשייה הישראלית, על פערי השכר וההזדמנויות במשק. בישראל של שנת 2025 הפערים המגדריים בשוק העבודה עודם נפוצים ואף התעצמו בעקבות המלחמה והצורך של נשים לשמש כ"עורף" לתא המשפחתי. הדבר בא לידי ביטוי בפערי שכר משמעותיים בין גברים לנשים, בשיעור הנשים הנמוך במשרות בכירות במוקדי קבלת החלטות ובתפקידים שנשמרים לגברים בלבד. בכתר שואפים להגיע לאיזון, עד שוויון מלא, ומשכך החברה פועלת להובלת שינוי, לא רק במילים וקמפיינים אלא במעשים:

 

* באמצעות העדפה מתקנת לגיוס נשים – בכל משרה פתוחה, מתפקידי שטח ועד תפקידי ניהול בכירים.

* על ידי השוואת שכר באופן יזום לשכר הממוצע אותו מרוויחים גברים בתפקיד מקביל, לצד תיקוני שכר רטרואקטיביים.

* דרך תוכניות פיתוח והכשרות משמעותיות בהן לוקחות חלק כבר קרוב ל-30% מעובדות החברה.

 

אודיה כץ, מנהלת מפעל כתר יקנעם: "כמנהלת שהגיעה מרקע דתי, לא היו לי יותר מדי מודלים להשראה כדי להיכנס לעולם התפעול. היום, כמנהלת מפעל מנוסה אני יודעת שהכוח האמיתי טמון ביכולת להקשיב ולשאול שאלות ללא אגו. אני מאמינה שהחיבור והתמיכה ההדדית בין נשים בתעשייה הם המפתח ליצירת שינוי אמיתי ולכן בכתר אני חלק מצוות שמובילות תוכניות מנטורינג שמאפשרות לנשים לפרוץ דרך ולהגיע לתפקידי מפתח בתעשייה."

 

לנה בירגר מנהלת פיתוח –  קמפיין כתר "שוויון הוא לא דמיוני" – צילום: יאיר צימרמן

 

לנה בירגר, יזמית ומנהלת פיתוח במרכז החדשנות של כתר: "החדשנות עבורי היא לא רק דרך חשיבה, אלא דרך חיים שספגתי עוד מילדות. כשאבי יצר כלי נגינה מחפצים שמצא, הוא לימד אותי שיצירתיות יכולה לצמוח גם מהמקומות בלתי צפויים. היום, כמובילת חדשנות, אני מאמינה שהיכולת לראות הזדמנויות במקום מגבלות, היא המפתח להצלחה. כל אתגר הוא הזדמנות ליצור משהו חדש, וכל כישלון הוא צעד בדרך להצלחה הבאה."

 

לצפייה בסרטון קמפיין: https://youtu.be/G0xk_Ye6pEI?si=YpRrjDQIYb6Bssd9