כותרות אחרונות
Search

WARMER- טכנולוגיה חכמה לחימום מים חסכוני

 

WARMER– הטכנולוגיה החכמה לחימום מים חסכוני

אריאל כהן אחיו אלעד כהן מייסדי חברת  Warmer שפתחו פתרון חדשני לשליטה בחימום המים, שנרשם כפטנט ב-192 מדינות ויוצא לשוק הישראלי

כמה כסף מבזבזת משפחה ישראלית ממוצעת על חימום מים מיותר? תופתעו. בין 400 ל-600 ₪ בשנה, שהם בין 30-40 אחוז מסך ההוצאה על צריכת חשמל בדוד חימום מים סטנדרטי. נדמה לכם שאין מה לעשות ומי שרוצה להתקלח במים חמים צריך לקבל את העובדה שאין לו שליטה בהוצאה הזאת? לא נכון. האם התייאשתם משום שהמתג להדלקת הדוד יודע להתחיל את החימום אבל לא יעצור אחרי שיש מספיק מים חמים? גם זו אגדה אורבנית – או יותר נכון מין גיבנת טכנולוגית שאנו מושכים מהימים שכל הרעיון החשמלי נחשב לנס מעורר התפעלות.

העולם הטכנולוגי עבר אינספור מהפכות, כמעט ולא נשאר תחום בו טכנולוגיה דיגיטלית לא החליפה את המתגים הטיפשיים של העבר האנלוגי – אבל לא בצורך הבסיסי הזה: עדיין רוב האנשים מסתפקים במתג הדוד החשמלי במקום לדרוש את מה שכל כך קל לקבל וכל כך קל לשלם, בדירה חדשה כמו גם בשדרוג פשוט של דירה קיימת: בקר דיגיטלי פשוט וחכם, שחוסך יותר משליש צריכת החשמל המבוזבזת לחימום מיותר. הפרדוקס הזה הוביל את חברת Warmer לפתח פתרון חדשני לשליטה בחימום המים, שנרשם כפטנט ב-192 מדינות ויוצא לשוק הישראלי בימים אלה במחיר 599 ₪ לצרכן.

אריאל כהן: “כולם מכירים את המצוקה הזאת, זה הוויכוח הרגיל בכל בית כמעט, מתי להדליק את הדוד, לכמה זמן והאם נשארו מים חמים גם למי שנכנס להתקלח אחרי”, שביחד עם אחיו אלעד כהן ייסדו את Warmer

“כשחקרנו למה בעיה כל כך גלויה לא קיבלה מענה טכנולוגי הולם, התברר שדווקא יש ניסיונות – אבל הם נכשלו בשל עודף יומרה. מעצבי הפתרון לא הכניסו את המוצרים שלהם למסגרת ההכרחית של פשטות בהתקנה, בשימוש ובשדרוג התקני חימום קיימים. לנו היה ברור שכאן המקום לייחד את המוצר שלנו, ושלשם כך עלינו להטמיע בו אינטליגנציה ייחודית. עשינו מחקר מעמיק להבנת השאלה, איך לדעת מה רוצה המשתמש בלי להכביד עליו באינטראקציה מתחכמת מדי? איך לפשט את ההתקנה לרמה של “שלוף את המתג הישן וחבר את הבקר במקומו – וזה עובד”.

WARMER 1

אלעד כהן ואחיו אריאל כהן מייסדי חברת Warmer – צילום: מורג ביטן

הבקר של Warmer, שנראה כמו סמארטפון עדכני ומחליף את המתג הישן ללא צורך בחיווט מחדש, מתחבר לאותם חוטי חשמל כמו המתג וניתן להתקינו על אותה נקודת חשמל בקיר. הוא הרבה יותר חכם מטיימר פשוט או תרמוסטט מסורתי. “הרעיון המהפכני הוא בכך שה-Warmer כולל מעבד דיגיטלי, אלגוריתם חכם ומסד נתונים שנלמד ממעקב אחרי ההתנהגות הטבעית של הצרכנים”, אומר אריאל כהן. “לפני שנכנסנו לפרויקט הפיתוח, ערכה חברת Warmer מחקר מתמשך בקרב 11,000 בתי אב בישראל. מניתוח הנתונים ,שתיארו במדויק את פרופיל צריכת המים החמים במשפחות בגדלים שונים, עם רקע סוציו-אקונומי שונה, יכולות כספיות שונות ומתקני חימום שונים – דודי חשמל עם ובלי קולטי שמש, נפחים בין 60 ל-150 ליטר, גיל הדוד וכדומה – הצלחנו איך להבין את אורח חייו של המשתמש ולכוון את מחזורי החימום בתשובות ל-7 שאלות פשוטות.

Warmer פותרת את הדילמה הקלאסית, איך ליהנות ממים חמים בכל פעם שהם נדרשים, בלי לבזבז חשמל ללא הכרה על ידי אחזקת הדוד במצב חימום 7×24. ושימו לב להבדל הגדול: אתם לא צריכים להתאים את אורחות חייכם לאיזשהו תכתיב קשוח שצרוב במכשיר ואולי לא מתאים לכם! מערכת Warmer היא אינטליגנטית מספיק וגמישה מספיק כדי ללמוד ולהסתגל לדרישות שלכם. וכאשר תרצו לשנות את פרופיל ההתנהגות ,כל מה שצריך לעשות זה להזין נתונים שונים למסך ההפעלה .לא יכול להיות פשוט יותר.”

 “עיצוב ה-Warmer האלגנטי, שזמין במספר צבעים ,מאפשר למקם אותו בכל מקום רצוי ללא התנגשות בעיצוב הפנים של הדירה”. מסך גרפי גדול מאפשר שליטה קלה בקצה האצבע גם למבוגרים ולכבדי ראייה. ממשק ההפעלה הוא בעברית ואינו דורש ידע טכני או טרמינולוגיה אקזוטית .

אומר אריאל כהן: "זה מוצר הי-טק מובהק שנבנה לשוק הצרכני. אנחנו רואים בישראל לבדה פוטנציאל ל-2 מיליון מכשירים – וכמובן הרבה יותר בשווקים האמריקאי והאירופי. בשלב הראשון נשיק אותו ב-50 נקודות מכירה ,ברשת “הום סנטר” ובחנויות חשמל נבחרות, במחיר 599 ₪ ובהמשך הוא יגיע לכל חנות צורכי חשמל בישראל.

WARMER 2

צילום: מורג ביטן

יש התעניינות עצומה ב-Warmer בשווקים בחו"ל לאור הנתונים הכספיים המרשימים: החזר השקעה תוך פחות משנה! יתר על כן, החיסכון לא נגמר בצריכת החשמל. התקנת Warmer מאריכה את חיי הדוד וחיי גוף החימום בעשרות אחוזים .בהתחשב בעלויות של החלפת דוד או תיקון גוף החימום ,הגורם הזה לבדו מצדיק את התקנת הבקר. ולא פחות חשוב ,ההתקנה אינה דורשת חציבה בקירות או נגיעה בארון החשמל .כל חשמלאי מוסמך יכול לעשות אותה בדקות ספורות. יותר פשוט מהחלפת מתג רגיל.

המוצר יצא לשוק הישראלי לפני פחות משנה, כאשר קהל היעד הראשוני הם קבלנים של בתי יוקרה עתירי טכנולוגיה. “מכרנו מעל 7000 יחידות בשוק הזה”, אומר אלעד כהן. “הלקוחות האלה רוצים לבדל את הבית שהם מציעים מעשרות האלפים הדירות האחרות שיוצאות לשוק כל שנה. בעלות ממש אפסית, יחסית, כל ההצעה האדריכלית משתדרגת ללא הכר. הבקר האלגנטי על הקיר הפך לפריט שגאים להראות לאורחים. אפשר אפילו להתאים את הצבע לגוון הקיר. אבל מעבר לערך התדמיתי, מדובר בחיסכון משמעותי, שגם דיירים אמידים יודעים להעריך.