כותרות אחרונות
Search

חברת קלימטק "אנריקס" שפיתחה טכנולוגיה מוגנת פטנט המייעלת את תפקוד מערכת מיזוג אוויר בבניינים מסחריים ותעשייתיים מרחיבה את פעילותה.

מערכת "אנריקס" – צילום: יח"צ 

 

חברת קלימטק "אנריקס" שפיתחה טכנולוגיה מוגנת פטנט המייעלת את תפקוד מערכת מיזוג אוויר בבניינים מסחריים ותעשייתיים מרחיבה את פעילותה.

חברת קלימטק "אנריקס" שפיתחה טכנולוגיה מוגנת פטנט המייעלת את תפקוד מערכת מיזוג אוויר בבניינים מסחריים ותעשייתיים מרחיבה את פעילותה ברשתות בתי המלון היוקרתיים בארץ: דן פנורמה, גראנד שרתון, 3 מלונות ברשת VERT (וורט ירושלים, נתניה ואילת).

 המשקיעה המרכזית בחברת " אנריקס" הינה קרן הון הסיכון SIBF

 

חברת " אנריקס" החלה בימים אלו גם בפעילות עסקית באיטליה ובסרי לנקה. כאשר באיטליה חתמה החברה על הסכם הפצה עם חברת החשמל השנייה הגדולה באיטליה חב' A2A Energia.

 

חברת הסטארט אפ "אנריקס" בעלת פטנט ייחודי המאפשר יעול מערכות מיזוג האוויר מבוססות צילרים בבניינים מסחריים ותעשייתיים, חוסכת בין 20% – לבין 35% מאנרגיה לקירור ע"י ניהול אוטומטי וחכם של תפקוד הצילרים, מרחיבה את שיתוף הפעולה עם רשת מלונות VERT מקבוצת "אפריקה ישראל" ומתקינה מערכת ©ChillerAI ב-3 מלונות הרשת בירושלים , נתניה ואילת. החברה גם במבצעת התקנות במלונות נוספים כגון מלונות של רשת דן ומלון שרתון תל-אביב.

 

ניב חרב און – מנכ"ל חברת "אנריקס" – צילום יח"צ

 

חברת "אנריקס" החלה בימים אלו גם בפעילות עסקית באיטליה ובסרי לנקה. כאשר באיטליה חתמה החברה הסכם הפצה עם חברת החשמל השנייה הגדולה באיטליה חב'A2A .Energia. 

 

A2A בחרה במיוחד באנריקס מבין סטארטאפים רבים. בעקבות תוצאות מדהימות במהלך POC בשנת 2022 , A2A בחרה לקדם ולהפיץ את  אנריקס באיטליה ללקוחות מאמצים את  ChillerAIכדי לחסוך כסף ולעמוד ביעדי הורדת הפחמן, הלקוח הראשון היה רשת מלונות , UNA Grou רשת המלונות הגדולה באיטליה עם למעלה מ-30 נכסים.

 

מערכת ©ChillerAI של אנריקס מייעלת את תפקודם של צ'ילרים (מערכות קירור של בניינים מסחריים ותעשייתיים) על ידי ניהול אוטומטי וחכם של מערכת המיזוג וניבוי הדרישות האנרגטיות של הבניין. מדובר במערכת ייחודית שפועלת בצורה פרואקטיבית וחוזה אירועים מראש במקום רק להגיב אליהם, וכך מבטיחה נוחות אוויר מקסימלית – שמירה על רמות לחות וטמפרטורה אופטימליים באוויר – תוך פעילות מינימלית של הצ'ילר וחיסכון משמעותי בצריכת החשמל של המבנה. באמצעות חיישנים ייעודיים ולמידה תמידית של השפעת טמפרטורה ולחות חיצוניים על הטמפרטורה והלחות בתוך הבניין, האלגוריתם בונה תוכנית עבודה עתידית אופטימלית ומבצע עדכון אוטומטי בהתאם לתחזית מזג אוויר.

 

מערכת "אנריקס" – צילום: יח"צ 

 

בשנה שעברה השלימה החברה את הפיתוח של ChillerAI מערכת  MACHINE LEARNING מתקדמת הלומדת את ההתנהגות התרמית של מבנים ובהתאם, מתכננת את פעולת מערכות הקירור. הודות לפתרון זה, אנריקס משתלבת במהירות בכל בניין מסחרי עם מערכת  HVACמבוססת צ'ילרים, וחוסכת %35%-20 מהאנרגיה המנוצלת לקירור.

 

המשקיעה המרכזית בחברת "אנריקס" הינה קרן הון הסיכון הישראלית SIBF.