כותרות אחרונות
Search

אביב הגיע פסח בא! חוגגים ונהנים בחוה"מ פסח באתרי תיירות ובתי מלון 28.3-3.4.2021

תמונה מתוך מיצב הוידיאו של קרן גלר בתערוכה מציאות אולי מדומה צילום: מתוך המיצב קרן גלר

 

אביב הגיע פסח בא!

חוגגים ונהנים בחוה"מ פסח – 28.3-3.4.2021

אירוע ייחודי לפסח במוזיאון המדע בירושלים- אוצרות האדמה  * פסטיבל פנטזיה של אביב בגן הבוטני * סיורים מוזיקליים אינטראקטיביים לילדים במוזיאון המוזיקה העברי * תערוכת ואן גוך הבינלאומית בחולון * ממלכת הדינוזאורים באילת * תערוכת 'מציאות, אולי מדומה' במרכז לאמנות עכשווית ברמלה * קונצרט חזנות חגיגי ומיוחד לפסח עם הסימפונית ירושלים וגם אפשרויות לינה בירושלים ונתניה…

 

פסח כמעט כבר כאן ואם אתם מתלבטים מה לעשות עם הילדים במהלך ימי חוה"מ ריכזנו עבורכם כמה המלצות לפעילות ובילוי משפחתי באטרקציות השונות ברחבי הארץ.

 

אוצרות האדמה

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים

אוצרות האדמה מוזיאון המדע ירושלים – צילום: יונתן בן חיים

 

אנו דורכים עליה יום יום, תוקעים בה יסודות ומעבירים בה צינורות. אנחנו קודחים, חוצבים, ממצים ושואבים. קשורים אליה, נלחמים עליה ונשבעים בה – אבל מה אנחנו באמת יודעים על האדמה השוכנת לרגלינו?

מוזיאון המדע מזמין את הקהל הרחב, קטנים כגדולים, ללכלך קצת את הידיים במגוון הדגמות, סדנאות ומיצבי אמנות, שיחשפו את נפלאות הטבע החבויים באדמה: מטוטלת חול, מבוך אדמה ענקי (כ-80 מ"ר), גבישים מחשמלים, מתחם מנדלה, יצירה בחימר, מעבדה לחקר גבישים, סדנת בנייה – קסם החול והאבנים, מיצג אמנות אדמה ועוד. בנוסף מוצגות במוזיאון 10 תערוכות אינטראקטיביות ייחודיות לטווח גילים רחב. המוזיאון נערך והותאם לדרישות והנחיות התו הסגול בצורה מוקפדת. בכניסה למוזיאון תתבצע בדיקת חום, על המבקרים לעטות מסיכות בכל זמן שהותם במוזיאון, לשמור על מרחק 2 מטר ולהישמע להוראות המדריכים.

איפה? מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד קרית המוזיאונים 3 ירושלים

שעות פתיחה: א'-ה': 11:00-17:00   שישי: 10:00-14:00  שבת: 10:00-16:00 שבת 26.4, ערב ליל הסדר, המוזיאון סגור.

גילאים: 2-11

עלות: ילדים עד גיל 5 – חינם, מעל גיל 5 / מבוגר –  45 ₪  כרטיס משפחתי (הורים וכל ילדיהם או סבים וכל נכדיהם) – 160 ₪ הנחות: למחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים ומועדוני לקוחות

לפרטים נוספים 02-6544888 רכישת כרטיסים ותיאום ביקור מראש בלבד דרך האתר      

 

פסטיבל פנטזיה של אביב

הגן הבוטני גבעת רם ירושלים

פסטיבל פנטזית אביב בגן הבוטני פסח 2021 – צילום: ניר ווילד

 

מרבדים של צבעונים, כלניות, נרקיסים, אירוסים, תורמוסים, נוריות, שקדיות, אגסים ועוד תוכלו למצוא בגן הבוטני בירושלים המצוי בימים אלו בשיא פריחתו. בפסח הקרוב מוזמן הקהל הרחב, קטנים וגדולים, ליהנות מפסטיבל פנטזיה של אביב בתקופה היפה ביותר בשנה. במסגרת הפסטיבל דמויות מעולם הפנטזיה יקבלו את פני הבאים  ויבלו עימם במרחבי הגן ובחלקות השונות: בדשא המפל תקבל את פני הבאים חוקרת צמחי הקסם ותעניק לכל ילד חוט בסיס לתליון קמע אותו ייצרו יחד מחומרים טבעיים כגון בלוטים, אצטרובלים ועלים אשר לוקטו בגן ויקשטו בעזרת חרוזי עץ ועלי כותרת צבעוניים. חוקרת יצורי הקסם תוביל את המשתתפים למפגש עם שדון שובב בשביל התגליות ,שם בעזרת ארגז חול מיוחד ואמצעי המחשה ילמד השדון את המבקרים כיצד מבדילים בין עקבות ציפורים, דורבנים ושועלים ובין עקבות שדונים וטרולים למשל. במרפסת תצפית במעלה הגבעה יפגשו המבקרים בגמד סיפורים אשר יספר לכולם כמה סיפורים מהמיתולוגיות והאגדות הקשורות בצמחים, פרחים ועצים; בין צמרות העצים יפגשו המשתתפים בפיה הקסומה אשר תחוד חידות ותשחק במשחק זיכרון פרחוני לאורך גשר הצמרות. בנוסף, במהלך ימי הפסטיבל ייערכו סיורים בחממה הטרופית המכילה כ-300 מיני שצמחים שונים ומיוחדים, הדרכות וסיורים בוטניים מרתקים, סיורי פריחות ברחבי הגן ועוד.

כמו כן, במהלך חול המועד תתקיים תחרות צילום פרחי הבר של הגן הבוטני, במסגרת המיזם להצלת פרחי הבר ע"ש נחמה ריבלין מוזמן הקהל לשלוח צילומים של פרחי הבר שבגן הבוטני או פרחי בר שצמחו מהזרעים שהפיץ הגן הבוטני במסגרת המיזם. הצילומים הזוכים יזכו בפרסים ובנוסף יוצגו בתערוכה בגן הבוטני.

איפה?: הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם ירושלים

 

שעות פעילות במהלך חול המועד פסח (פעילות השחקנים תחל בשעה 10:00)

שישי 26.3 9:00-16:00 כניסה אחרונה ב 15:00 שבת 27.3 – ערב פסח- 09:00-17:00 – כניסה אחרונה 16:00  ראשון 28.3 – 09:00-17:00 – כניסה אחרונה 16:00

חוה"מ פסח: שני עד חמישי – 29.3-1.4 09:00-17:00 – כניסה אחרונה 16:00   שישי 2.4 09:00-16:00 – כניסה אחרונה 15:00

גילאים:3-10

עלות: 35 ₪ ילד/מבוגר ילד ירושלמי חינם עם הצגת ת.ז. מנויים חינם

לפרטים נוספים: 02-6794012  ובאתר

 

צלילי החירות

מוזיאון המוזיקה העברי ירושלים

במהלך חג הפסח מזמין אתכם מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים לסיורים ייחודיים ב-7 חללי המוזיאון, הממחישים את היציאה מעבדות לחרות דרך מוזיקה. בסיורים הקצביים מלאי הגרוב בעקבות כלי הנגינה של כל תפוצה ועדה יוכלו המבקרים להתנסות בתיפוף, להכיר סוגי מקצבים שונים ולהתחבר לייחודיות המוזיקלית של כל תפוצה.

בנוסף יהנו המבקרים מתצוגה של כ-260 כלי נגינה נדירים וייחודיים שהגיעו מהתפוצות ומהקרנות ראשונות בחללי המוזיאון של סרטוני מוזיקה חדשים שצולמו לאחרונה, בהם יצפו המבקרים בנגינה חיה על כלים נדירים וייחודיים שהגיעו מהתפוצות, ילמדו שירים, ניגונים, סיפורים מרתקים וסגנונות מוזיקליים שונים אשר השפיעו על המוזיקה והשירה העכשווית שלנו בארץ ישראל, על כל גווניה.

איפה? מוזיאון המוזיקה העברי – יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה

שעות פתיחה: בין 10:00 ל19:00 הסיורים יתקיימו לאורך היום בתאום מראש

גילאים: 4 ומעלה

עלות: רגיל – 60 ₪ | ילד מגיל 5 ומעלה – 45 ₪ | אזרחים ותיקים- 45 ₪ | סטודנט 40 ₪ | חייל 30 ₪.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אין צורך בתעודת תו ירוק. כולם (כולל ילדים) מוזמנים בשמחה

יש לעטות מסיכה על האף והפה בכל זמן השהות במוזיאון. לשמור מרחק ולחטא ידיים.

לפרטים נוספים הרשמה מראש בלבד בטלפון 02-5406505 ובאתר  http://hebrewmusicmuseum.com

 

תערוכת  Van Gogh הבינלאומית

פארק פרס חולון

חדר שינה. תערוכת ואן גוך. צילום :Ivanov Christine

     

התערוכה הבינלאומית של ואן גוך, 'טיילה' בלמעלה מחמישים ערים בעולם, וזכתה למיליוני מבקרים כמו גם לביקורות מפרגנות בעיתונות העולמית, שהכתירו אותה כאחת התערוכות החשובות, האיכותיות והמרגשות ביותר שהוצגו עבור אמן בסדר גודל כזה.  התקופות השונות בחייו של ואך גוך והסיפורים שמאחורי הציורים מקבלים בתערוכה מימד חדש ופורץ גבולות- ציורים היוצאים מהמסגרת ומוצגים ב- 360° בין פינות וקירות, באמצעות הקרנה עוצרת נשימה המעניקה פרספקטיבה חדשה.  הציורים של Van Gogh מצטרפים לסימפוניה של צלילים, אורות וצבעים המשולבים בתערוכה ומאפשרים חוויה רב-חושית ובלתי נשכחת של פעם בחיים. יצירותיו ממשיכות להדהד ברחבי העולם כבר למעלה מ 150 שנה ולספר את סיפורו הבלתי יאמן של אדם מוכשר ודל אמצעים שגילה את יכולתו רק בגיל 30.

איפה? מתחם לה פארק, שד' ירושלים 216-218 פארק פרס חולון (חניה חינם)

שעות הפעילות: ימי א' – ה' – 10:00 עד 19:00 (כניסה אחרונה בשעה 18:00)

ימי ו' וערבי חג  – 09:00 עד 15:00 (כניסה אחרונה בשעה 14:00)

יום שבת וחג –  09:00 עד 19:00 (כניסה אחרונה בשעה 18:00)

גילאים: 3 ומעלה לכל המשפחה

עלות: 144 ₪ תושבי חולון עם הצגת ת.ז. 49 ₪ בסבסוד העירייה. לקוחות ישראכרט  59 ₪.

מחירים מיוחדים בוועדי עובדים, חברות האשראי ובמועדוני ההטבות המובילים

ילד מגיל 3 חייב כרטיס.   

לפרטים נוספים ותיאום הגעה מראש בלבד:  9066* ובאתר התערוכה   

 

 

ממלכת הדינוזאורים – מוזיאון הלגו באילת

תערוכת הדינוזאורים באילת – צילום: לירון מילוא

לרגל פסח שחקנים בתחפושות יקבלו את פני המבקרים בתערוכת הדינוזאורים הפופולארית בעולם. התערוכה המורכבת מלמעלה מעשרה מיליון קוביות לגו המקימות את הדינוזאורים לתחייה בגודל מלא. בתערוכה למעלה מחמישים מיצגי דינוזאורים שונים בחלל המעוצב כיער טרופי כשברקע פס קול מקורי המדמה חווית ג'ונגל חלומית.

בנוסף הוקמו בחלל הטרמינל עשרה מתחמים שונים המשלבים את כל מותגי לגו המוכרים והאהובים: לגו נינג'אגו, לגו חברות, לגו מלחמת הכוכבים, לגו סיטי, לגו ארכיטקטורה, לגו מיינקראפט, לגו דופלו, קולנוע בלעדי עם סדרות לגו האהובות, מתחם משחקי אקס-בוקס, סימולטורים לילדים סביב עולם הלגו והמון מתחמים מושקעים לכל המשפחה!  בנוסף,  לצד התערוכה הוקם אזור לגו לקטנטנים, מתחם הקרנת סדרות לגו וקיר גרפיטי לגו הגדול בישראל.

איפה? מתחם שדה התעופה הישן אילת  חובה להזמין מקומות מראש.

שעות פעילות: א'-ה': 11:00-19:00 (כניסה אחרונה ב 18:00)

ו' וערבי חג: 10:00-17:00 (כניסה אחרונה ב 16:00)

ש': 10:00-19:00 (כניסה אחרונה ב 18:00)

גילאים: 2-12

עלות: 139 ₪ מכירה מוקדמת: 109 ₪  לתושבי אילת- 55 ₪ לאורחי רשת מלונות ישרוטל – זוג ב118 ₪

אורחי מלונות פתאל – 59 ₪ לכרטיס יחיד. אורחי מלונות דן- ילדים חינם.  מנויי ידיעות אחרונות 59 ₪

הטבה נוספות בכל וועדי העובדים, חברות אשראי ומועדוני הלקוחות

כרטיסים בהזמנה מראש בלבד באיוונטים – 9066*    או באתר התערוכה  

    

תערוכה חדשה 'מציאות, אולי מדומה'

המרכז לאמנות עכשווית רמלה CACR

מתוך מיצב הוידיאו של קרן גלר בתערוכה מציאות אולי מדומה צילום: מתוך המיצב קרן גלר

 

קרן גלר | יובל שאול | טל שוחט   אוצרת סמדר שפי

המרכז לאמנות עכשווית ברמלה מזמין את הקהל הרחב לבקר בתערוכה החדשה 'מציאות, אולי מדומה',    בהשתתפות 3 אמנים בולטים. אמנית הוידיאו קרן גלר, הצייר והפסל יובל שאול והצלמת טל שוחט.

התרבות הפופולרית נוגעת לא מעט בשאלות תוקף המציאות: לתוכניות מתוכננות לפרטי פרטים קוראים "ריאליטי" ותחומי ההדמיה השונים של מציאות מדומה  או רבודה (שילוב של מציאות "אמיתית" ומדומה) הפכו לשכיחות בבידור לא פחות מאשר במדע.. 

בתערוכה הייחודית שאצרה ד"ר סמדר שפי, מיצב וידיאו חדש שיצרה קרן גלר במיוחד למרכז ברמלה וכולל 5 מסכים ושתי הקרנות על נייר,  ציורים אבסטרקטים מבריקים של יובל שאול וצילומים מבויימים של  עצי פרי בהפקה כמעט קולנועית.  המפגש עם העבודות מעלה תהיות ושאלות אודות ייצוג והכרת המציאות, שאלות שהשלכותיהן נוגעות לכל תחום בחיינו .

איפה? המרכז לאמנות עכשווית  CACR הרצל 112רמלה

שעות פעילות: א-ה 11:00-15:30 שישי ושבת סגור.

גילאים: 10 ומעלה

עלות: ללא תשלום בתיאום מראש בלבד 08-9216873

לפרטים נוספים: https://www.facebook.com/ramlaCACR/

                         https://www.instagram.com/cacr_ramla/

 

 

"והיא שעמדה"

קונצרט חגיגי לרגל חג הפסח עם התזמורת הסימפונית ירושלים

24.3.21 יום רביעי – 20:00  – אולם הנרי קראון תיאטרון ירושלים

תכנית מיוחדת לחג בניצוחו של אלי יפה ובהשתתפות החזנים צבי וייס, אברימי קירשנבוים, סיימון כהן, יקי לוייר והפייטן שמעון אילוז. בין יצירות הקונצרט: פתיח חגיגית לתזמורת , מחרוזות לכבוד חג הפסח , אדיר הוא , תפילת טל (רוזנבלט) , לפיכך אנחנו חייבים (ישראל שור)

לפרטים נוספים אתר הבית של התזמורת: https://www.jso.co.il/   ובדף הפייסבוק

כשעה.

 

 

מלון ibis ירושלים מרכז העיר מציע חבילת פסח של 2 לילות על בסיס חצי פנסיון כולל ארוחת ליל הסדר במחיר של 3465 ₪ לזוג

  חדר ibis Jerusalem City Center צילום יעל הרמן

 

מלון ibis ירושלים מרכז העיר, המותג הפופולארי ביותר של רשת ACCOR הבינלאומית, אחת הרשתות הגדולות בעולם, המונה מעל 5000 בתי מלון ברחבי העולם תחת 36 מותגים שונים, פתוח לקהל על פי התו הירוק, למחוסנים בעלי דרכון ירוק, ולמחלימים, כאשר ילדים מתחת לגיל 16 חייבים על פי ההנחיות,  להציג בדיקת קורונה שלילית 48 שעות לפני ההגעה למלון, ומציע חבילה מיוחדת לרגל פסח – חבילה של 2 לילות על בסיס חצי פנסיון  שישי – ראשון בצאת החג כולל ארוחת ליל הסדר – 3465 ₪ לזוג. נציין כי במלון בית כנסת וכמובן כל הארוחות בחול המועד כשרות לפסח.

מלון ibis ירושלים מרכז העיר הוא מהמותג המוביל ברשת מלונות ACCOR הבינלאומית, וככזה הוא מקפיד על חיטוי והיגיינה בצורה יוצאת דופן. ניקיון החדרים מתבצע ברמה הגבוהה ביותר. החדרים עוברים חיטוי נוסף שצריך כדי לעמוד בתקנים של רשת ACCOR הבינלאומית . המנקים מקפידים על חיטוי כל המוצרים והחפצים שהאורח מרבה לגעת בהם כגון ידיות, ברזים בכיורים ובאמבטיה, שלטים, מתגים של תאורה, של מזגן ועוד…

במרחבים הציבוריים האורחים נדרשים לעטות מסכות פנים. ברחבי המלון פוזרו עמדות חיטוי בכל פינה. המלון הגדיל את תדירות הנקיון בשטחים הציבוריים לרבות לובי, מעלית, ידיות דלתות, שירותים ציבוריים וכו’.  העובדים כולם עוטים מסיכות, מחויבים בשטיפת ידיים, החלפת כפפות בנקיון כל חדר וחדר, המגבות המלוכלכות עוברות ישר לשקית סגורה, והכל בהתייעצויות עם רשויות גלובליות ומקומיות, זאת על מנת להבטיח לעמוד בנהלי הניקיון וההיגיינה המחמירים.

מלון ibis ירושלים מרכז העיר מרשת ACCOR העולמית נפתח לפני כשלוש וחצי שנים, נמצא במיקום הטוב ביותר שקיים, היכן ש'כל האקשן קורה' ומהווה בסיס אידיאלי לסיורים וביקורים בכל האטרקציות וכל מה שיש לירושלים להציע.

ibis ירושלים מרכז העיר ממוקם מעברו של מדרחוב בן יהודה, סמוך לכיכר ציון ורחוב יפו, מרחק של דקות הליכה בודדות מהעיר העתיקה ושער יפו, שוק מחנה יהודה, נחלת שבעה, גלריות, קולינריה, מרכזי קניות, פאבים וחיי לילה, מוזיאונים ועוד שלל אטרקציות!

במלון 124 חדרי אירוח מאובזרים. המלון מעוצב ברמה בינלאומית ובסטנדרטים גבוהים, וזהה ליתר מלונות  ibis בעולם. העיצוב הינו צעיר, קליל ואורבני, ריהוט מחומרים טבעיים ובצבעים חמים ( עץ ואדום), חדרי המלון אטומים לרעש ובנויים על פי האיכויות והסטנדרטים של רשת ACCOR ומותגי ibis העולמיים. בכל חדר מיטה עם המזרן הייחודי Sweet BedTM by ibis מבית היוצר של מותג  ibis העולמי, אותו ניתן לרכוש באופן פרטי.

לפרטים והזמנות   *9709  או  www.ibis.co.il

 

 

מלון הספא העירוני  David Tower פתוח בפסח על פי הנחיות התו הירוק ומזמין אתכם ליהנות מחבילה מיוחדת לחול המועד החל מ2500 ₪ לזוג ל2 לילות כולל ארוחת בוקר מלאה.

פינת המתנה בספא מלון DAVID TOWER צילום אסף פינצ'וק

 

מלון הספא העירוני DAVID TOWER בנתניה שהינו אחד ממותגי היוקרה של רשת מלונות ACCOR הבינלאומית, ידוע כמלון ברמה הגבוהה ביותר בישראל מכל הבחינות. המלון מקפיד על חיטוי והגיינה בצורה יוצאת דופן. נקיון החדרים והספא מתבצע ברמה הגבוהה ביותר, בעיקר בימי קורונה. בנוסף לניקיון והצחצוח שהיה עד כה בימים רגילים, עוברים החדרים, כמו גם הספא, חיטוי נוסף שצריך כדי לעמוד בתקנים של רשת ACCOR הבינלאומית .

המלון, השיק רק ביולי האחרון, לאחר הסגר השני, חדרי אקזקיוטיב ספא עם מרפסת ונוף לים. בחדרים אוירה רגועה וייחודית, אמבט מיוחד ומערכת עם מוצרי שמני אמבט ייחודיים, מגוון משקאות בריאות בחדר ועוד הפתעות. בנוסף השיק  המלון סדרת חבילות וטיפולים של הספא VIA MARIS בהשראת מסעות הסולטאן ברחבי תבל שביצע כדי ללמוד את תענוגי העולם ולהעניק לאהובתו.

בחול המועד פסח מאפשר המלון חבילה מיוחדת של 2 לילות לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר החל מ2500 ₪. כשר לאוכלי קטניות. בערב תהיה במלון מסעדת דגים כשרה לפסח.

המלון מאפשר גם ליהנות מארוחת בוקר מלאה שלא לאורחי המלון, במזנון מלא ב- 120 ₪  לאדם.

סיפור אהבתם של הסולטאן דָאוּד פָאשָה ובחירת לבו מהווים את מקור ההשראה למלון DAVID TOWER המשלב בין קסם תרבויות שונות לבין עולם הפנטזיה והמציאות ומהווה מקום מפלט ורוגע מחיי היומיום. הסולטאן החליט לבנות מגדל מפואר כולו זהב כדי להתייחד עם אהובתו על אחד הצוקים הנושקים לים התיכון. צבע הזהב הצובע את החופשה בגווני מלכות, מלווה את האורחים מרגע כניסתם למלון ועובר כחוט השני בין המסדרונות ועד הגעתם של האורחים לחדרם. מלון הספא העירוני David Tower מציב סטנדרטים חדשים של זהב, יופי, פאר ושפע המשרה אווירה רגועה, רומנטית, מפנקת ומלכותית במיוחד לאורך כל ימי החופשה והשהות

מלון DAVID TOWER  רח' דוד המלך 8 נתניה   https://www.accorhotels.com/gb/hotel-9675-david-tower-hotel-netanya-mgallery-by-sofitel/index.shtml