כותרות אחרונות
Search

"אומנות הטלאים" – תערוכה חדשה של האומנית ורי כוגן

צילום: שי אפגן

"אומנות הטלאים"

ממשכית ל 'עד 120': תערוכה חדשה של האומנית ורי כוגן תציג את "אומנות הטלאים"

התערוכה תוצג בבית 'עד 120', ראול וולנברג 32, תל אביב, בין התאריכים 28/10-28/11 בימים א'-ה', בין השעות 09:00-19:00

  • התערוכה החדשה "בד בבד" מציגה את מסע חייה של אוצרת התערוכה, ורי כוגן, המתרגמת את זיכרונותיה מטיוליה בעולם, עלייתה ארצה מבוקרשט ואת הדמויות ממשפחה, ליצירות מופשטות הנוצרות בתפירת הקווילט
  • האוצרת מציגה יצירות תוך שילוב של חדש וישן, בעיצוב מודרני של צירוף פיסות בד קטנות זו לזו בטכניקה הנקראת תפירת "קווילט"

 

ורי כוגן – צילום: שי אפגן

 

לאחר שנים בהן הייתה יוצרת עבודות רקמה עבור בית האופנה המיתולוגי "משכית", האומנית ורי כוגן התוודעה לאומנות הקווילט, ועכשיו אוצרת תערוכת אומנות יחיד בבית הדיור המוגן של רשת 'עד 120' בתל אביב שבו היא מתגוררת מזה כשנתיים. התערוכה החדשה "בד בבד" מציגה את מסע חייה של אוצרת התערוכה, ורי כוגן, המתרגמת את זיכרונותיה מטיוליה בעולם, עלייתה ארצה מבוקרשט ואת הדמויות ממשפחה, ליצירות מופשטות הנוצרות בתפירת הקווילט. התפירה גובשה לאומנות תוך שילוב של ישן וחדש, בעיצוב מודרני באמצעות "מעשה הטלאים" – צירופי בדים המתבססים על הרמוניה של צבעים ומכלול של מרקמים שונים בהתאם לעיצוב שתוכנן מראש. השימוש במגוון הבדים בעלי צבעים ודוגמאות שונות מאפשר משחק רחב ביצירת העבודות, אשר כל אחת שונה וייחודית עם ביטויי אומנותי אחר. הטכניקה אשר הגיעה אלינו מארצות הברית, זכתה לתחייה מחודשת לפני יותר מ-200 שנה, שם החלה אומנות "מעשה הטלאים",  כמסורת שהתפתחה על מנת לתת מענה לצורך שנוצר בקרב המתיישבים החדשים בעלי האמצעים הדלים, ליצירת שמיכות, וילונות, כריות וכדומה.

 

צילום: שי אפגן

 

ורי כוגן היא אומנית ישראלית ילידת רומניה, אשר סיימה את לימודיה בבית הספר לטקסטיל בבוקרשט, עבדה בתחום האופנה ועלתה ארצה בשנת 1960. את תחילת דרכה בארץ החלה כוגן בשיתוף פעולה עם ג'ון בייל, כאשר יחד עיצבו את הבובות לסרט האנימציה הראשון באורך מלא שנעשה במזרח התיכון – "בעל החלומות", בהפקתו של יורם גרוס. כוגן המשיכה את עיסוקה האומנותי בכך שעיצבה עבודות רקמה עבור בית האופנה המיתולוגי "משכית". כישוריה והתמדתה הפכו את עבודותיה ליצירות אומנות, אשר תפסו חלק בתערוכות רבות בארץ ובחו"ל, ובשנת 2008 בתחרות מעשה הטלאים הפתוחה בהולנד, יצירות אלה אף זכו במקומות הראשונים. למרות הנטייה לקשר את מעשה הטלאים ליצירת שמיכות וכיסויי מיטה, עבודותיה של ורי כוגן הן עדות לכך שבשיטה זו נוצרות יצירות אומנות מרהיבות.

 

צילום: שי אפגן

 

בחודש הקרוב, בין התאריכים 28/10 ועד ה-28/11, תוצג תערוכת עבודות מעשה הטלאים "בד בבד" של ורי כוגן, בבית 'עד 120' תל אביב, ראול וולנברג 32, בימים א' עד ה' בין השעות 09:00-19:00.