כותרות אחרונות
Search

אמא, לבשי סוודר ותרגעי! – דיאלוגים במוזיקה עם סמואל.

סופי – צילום: יח"צ

 

אמא, לבשי סוודר ותרגעי! – דיאלוגים במוזיקה עם סמואל.

השחקנית סופי רחל אטל, שעלתה לישראל מצרפת בשנת 2004 ולפני 8 שנים איבדה את בנה הבכור בתאונת דרכים קטלנית, כתבה מחזה עוצמתי בצרפתית העוסק באובדן.

את המחזה היא העלתה לפני 4 שנים מול הקהילה הצרפתית בישראל ועתה לאחר שהמופע תורגם וילווה בכתוביות  בעברית, היא יוצאת לראשונה עם המופע לקהל הרחב.

 

חודש לאחר שהשחקנית סופי רחל אטל איבדה את בנה בן ה-28 סמואל ריי אטל, הוא החל לבקר אותה במחשבות ולנהל איתה שיחות ארוכות וכואבות סביב שאלות על האובדן הבלתי נתפס שלו. לדברי סופי, השיחות התנהלו לעיתים תכופות במהלך שעות היום וגם בלילות בהם סופי מצאה את עצמה מתעוררת לפתע לקריאת בנה ומשוחחת איתו. במהלך שנה שלמה רקמה סופי מחדש את הקשר עם בנה באמצעות אותן שיחות וכשהפסיקה לשמוע את בנה, המשיכה לנהל את השיחות הללו, אולם הפעם עם עצמה.

 

סופי – צילום: יח"צ

 

את השיחות עם בנה עיבדה סופי למחזה "אמא לבשי סוודר ותרגעי" . הטקסטים המרגשים התגבשו לכדי מחזה עוצמתי ונוגע, בבימויו של השחקן והבמאי ברנרד ביטן. המאסטרו המוכשר גיורא ליננברג הפליא לכתוב מוסיקה למחזה והוא מלווה אותו לכל אורכו בנגינה בפסנתר על הבמה.

 

"אמא לבשי סוודר ותרגעי" הוא זעקה של אם לבנה המנוח ולריבונו של עולם. הדיאלוג הווירטואלי והכל כך אמיתי מעל הבמה, מצליח לצד הכאב להעביר מסר של תקווה עבור אלה שאיבדו מישהו יקר.

 

תרגום מצרפתית: אברהם עוז ודוד שושנה

במאי: ברנרד ביתן

מנהל מוזיקלי ופסנתר: מאסטרו גיורא ליננברג

 

המחזה יעלה בתאריכים:

28.5 בתיאטרון סוזן דלל בנווה צדק,

ב-30.5 בתיאטרון נאוה ביבי בכיכר המוזיקה בירושלים,

וב-18.6 בתיאטרון סוזן דלל.

 

לינק לרכישת כרטיסים: www.eventbuzz.co.il/producer/v2/elieattal

טלפון להזמנת כרטיסים: 052-3060863