כותרות אחרונות
Search

בגדי הקיץ הנקיים.! – המדריך לכביסה של בגדים בעונה החמה.

כביסה של בגדי הקיץ – צילום באדיבות: "קונסטרוקטה" 

 

בגדי הקיץ הנקיים.!

המדריך לכביסה של בגדים בעונה החמה.

הקיץ כבר בשיאו, השמש קופחת, הטמפרטורות עולות, הזיעה נדבקת לבגדים וערמת הכביסה הולכת וגדלה. ביקשנו מאסף מוטלו, מנהל מוצר ב "BSH", היבואנית הרשמית של "קונסטרוקטה" להסביר לנו איך לכבס ולייבש נכון את אביזרי הקיץ השונים, כיצד לטפל בכתמים של גלידה שנזלה ומה הדרך היעילה להיפטר מכתמי הזיעה?

 

החופש הגדול החל, הילדים כבר יצאו לקייטנות וצפויים לבלות זמן רב בבריכה, בים ובבית…  עם הכיף – מגיעה גם הכביסה. כמויות הבגדים הולכות ומצטברות, החל מחולצות שהוכתמו מהזיעה של השמש הקופחת ועד לבגדים שהוכתמו מגלידה שנזלה. אז איך מתמודדים עם הכביסה בקיץ הקרוב? קבלו את המדריך של אסף מוטלו, מנהל מוצר ב-"BSH", היבואנית הרשמית של "קונסטרוקטה" בישראל.

 

אסף מוטלו, מנהל מוצר ב-"BSH": "לפניי שבכלל מתחילים לכבס את בגדי הקיץ, ובכלל- כל כביסה שהיא, חשוב לבדוק את המלצות יצרן הבגד המופיעות על גביי התווית, בה יצוין מה הטמפרטורה המתאימה לכיבוס, המלצות לייבוש והאם בכלל הבגד מתאים לכיבוס במכונת כביסה" 

 

כביסה של בגדי הקיץ – צילום באדיבות: "קונסטרוקטה" 

 

שימו לב לסוג הבד:

"בגדי הקיץ מתאפיינים בבדים קלילים ודקים – חשוב לשים לב האם מדובר מבדים סינטטים כמו פוליאטסטר המצריך טיפול קל בלבד, או בדים עדינים כמו משי וסאטן. כך למשל, את בגדים מפוליאסטר מומלץ להפוך לפניי שמכניסים למכונת הכביסה ולהפעיל את תוכנית Easy-Care בכדי לשמור על סיבי הבגד, כמו כן מומלץ לכבס עם אבקה בלבד וללא מרכך כביסה" מסביר. "בדים כמו משי וסאטן חשוב לכבס בכיסה עדינה ולשטוף במים קרים, ניתן להפעיל את מכונת הכביסה על תוכנית Delicates/Silk המתאימה לבדים מסוג זה וכן להשתמש בחומרי ניקוי עדינים על מנת לשמור על הברק והרוך של הבדים. במקרה שלא בטוחים מה סוג הבד ניתן להשתמש כברירת מחדל בתוכניות המובנות ברוב מכונות הכביסה כמוHand wash  ו- Easy care המותאמות למגוון של רחב של בדים".

 

הפריטים הבולטים של הקיץ:

"מגבות נמנות בין הפריטים השימושיים בקיץ, בין הבריכה לים ולמקלחות. המגבת מרובת סיבים, רחבת שטח עם בד עבה במיוחד ולכן חשוב לכבסה בכביסה ראשונית בטמפרטורה של עד 60 מעלות, ולהוסיף מרכך כביסה על מנת לשמור על רכותה לאורך זמן.
מומלץ  לעקוב אחר ההנחיות שעל גבי התווית ולהימנע מהעמסת המכונה במספר רב של פריטים. "בנוגע לבגדי הים, שגם הם שימושיים מאוד בעונה החמה, מומלץ להשתמש בתכנית כביסה ידנית (Hand Wash\Wool)  ולאחר מכן לייבש אותם.  בנוסף,  את המגבות  תוכלו לייבש  במייבש כביסה עם  תכנית המגבות על בורר התכניות"

 

כביסה של בגדי הקיץ – צילום באדיבות: "קונסטרוקטה" 

 

ומה בנוגע לכתמים?

"אחת הדרכים היעילות להסיר את כתמי הזיעה שנוצרו מהחום והלחות היא באמצעות שמפו לשיער. יש למהול את השמפו עם מעט מים עד שיהפוך למעין משחה לבנה. לאחר מכן מרחו את השמפו על כתמי הזיעה, ייבשו היטב את הבגד ולאחר ייבוש מלא כבסו כרגיל במכונת הכביסה" עוד מוסיף ומתאר בנוגע לסוגיית הכתמים כי כדאי לטפל בכל כתם שהוא מיד עם הכתמת הבגד – "במקרים בהם אתם או הילדים הוכתמתם מגלידה, מומלץ לשפשף בעדינות בעזרת מטלית נקייה טבולה במים קרים ולאחר מכן לרסס מסיר כתמים, להשרות כחצי שעה  ולהכניס למכונת הכביסה".

 

בימים אלה מותג הכביסה קונסטרוקטה משיק מכונת כביסה בקיבולת של 9 ו-10 ק"ג עם תכנית חדשנית בשם , AntiStainלטיפול אוטומטי בהסרת 4 סוגי כתמים קשים. בנוסף, חלק מהמכונות מגיעות עם תכנית אדים המפחיתה קמטים ב-23 דקות בלבד, תכנית אקספרס ב- 15 או 30 דקות לבחירתכם, המיועדת לכביסה עדינה ולחצן Reload להשהיה של המכונה כדי להוסיף או להוציא פריטים גם לאחר תחילת התכנית.