כותרות אחרונות
Search

ביום חמישי האחרון נפתחה אליפות ישראל במרוץ אופנועים "סופרבייק" 2022.

צילום: ניר עמוס

 

03/11/22 יום חמישי / מסלול מרוצים פצאל / RC CUP – RACE 1.

ביום חמישי האחרון נפתחה אליפות ישראל במרוץ אופנועים "סופרבייק" 2022.

השנה הליגה כוללת 3 קטגוריות!

SS300 /

SSP600 /

SBK1000 /

קטגוריה חדשה וייחודית KTM RC CUP 390. 

 

צילום: ניר עמוס

 

ליגת ה-RC CUP עברה מספר עונות מוצלחות באירופה ובארה"ב וכעת עושה עלייה מבורכת גם לישראל. בשנה הראשונה בחר היבואן לקיים את הליגה עם דגמי ה-RC 390 הסדרתי, כאשר השינוי המהותי היחידי שבוצע באופנועים, הינו החלפת הצמיגים לדגם C1 PIRELLI SUPER CORSA המספקים אחיזה טובה יותר במסלול. כאמור כל הרוכבים בקטגוריה מתחרים עם אופנועים זהים לחלוטין, פרמטר שמנטרל יתרונות מכאניים בין דגמים שונים כפי שמקובל בקטגוריות אחרות והתוצאה מרוצים סופר מעניינים וקרבות צמודים בין המתחרים.

 

כבר בבוקר האירוע כשמתקרבים למסלול, לא ניתן להישאר אדישים למתחם KTM שאורגן במסלול.

 

צילום: ניר עמוס

 

הליגה בעונתה הראשונה כוללת 9 רוכבים על קו הזינוק, אשר מתחרים כולם באותו מקצה אך מתחלקים לשתי קטגוריות:

קטגוריית JUNIOR
#83 עידו חן

#10 רן יוחאי
#24 איציק איסוביץ'

 

קטגוריית SENIOR
#13 שי ברנקבליט

#77 אלון כהנא
#46 אילן סופר
#15 עמית בן נתן
#55 חגי פארן
#7 אורי גולדפרב

 

צילום: ניר עמוס

 

יום חמישי התחיל בשני מקצי אימונים ולאחר מכן מקצה דירוג1 אשר קובע את מיקומי הרוכבים בזינוק גם ביום המרוץ ה-1 וגם במרוץ ה-2 יום למחרת.  כבר בדירוג ניתן היה לראות שתי דבוקות מאוד מאוד צפופות בהתאם לקטגוריות כאשר מאיות השניה מפרידות בין הרוכבים.

את המקום הראשון (pole position) גורף הרוכב עידו חן #83

 

המרוץ ה-1 היה במתכונת ספרינט – 12 הקפות.

 

צילום: ניר עמוס

 

בקטגוריית ה- JUNIOR עידו חן #83 עם זינוק לא מוצלח מבחינתו, איציק איסוביץ #24 משתלט על ההובלה ואחריו הרוכבת רן יוחאי #10. במשך מספר הקפות שלושת הרוכבים המהירים הללו, מאוד צמודים. עידו ואיציק מתחלפים בניהם מספר פעמים על הובלה ומצליחים להגיע לסמן האחורי ולעקוף חלק ניכר מהרוכבים בהקפה שלמה. הרמת רכיבה של השלושה ויכולת השליטה שלהם ב- RC מעוררת הערצה. 2 הקפות לסיום עידו חן מצליח לעקוף את איציק ומסיים את המרוץ במקום ה-1.

 

צילום: ניר עמוס

 

בקטגוריית ה- SENIOR חגי פארן #55 עם הזמן הטוב ביותר בדירוג אל מול חבריו לקטגוריה ומזנק מהתא הרביעי כאשר לידו אילן סופר #46 ואורי גולדפרב #7. מרגע הזינוק כל 6 הרוכבים רוכבים בקצב מהיר וכמעט אחיד, כאשר מאיות שניה מפרידות ביניהם. במספר אימונים בודדים לפני יום המרוץ, חברי הקטגוריה התחברו לאופנועים היטב וסגנון הרכיבה שלהם משדר הרבה ביטחון. אילן סופר #46 מצליח לשמור על ההובלה ומסיים במקום ה-1, אחריו שני חגי פארן  #55 ושלישי מסיים אורי גולדפרב #7 אחרי טעות טקטית של שי ברנקבליט #13 שהחזיק במקום השלישי רוב המקצה.

 

04/11/22 יום שישי / מסלול מרוצים פצאל / RC CUP – RACE 2

 

יום המרוץ השני היה מורכב ממקצה של 18 הקפות. מסלול פצאל משך אליו מספר רב של צופים והמרוץ גם משודר חי ב- YOUTUBE.

 

צילום: פוטו פיניש צילום: ניר עמוס

 

 

רוכבי ה- "RC CUP" עולים לזנק על פי אותו מקצה הדירוג מיום ה'. בקטגוריית ה- JUNIOR גם הפעם איציק איסוביץ #24 מזנק טוב יותר מעידו חן #83 ונכנס ראשון לפניה השמאלית, אבל הפעם עידו ננעל על איציק ולא משחרר במשך 18 הקפות שלמות. ההתרגשות בשיאה כשהשניים נכנסים לפניה האחרונה לפני הישורת אל קו הסיום. עידו מתיישר והשניים דוהרים קדימה וחוצים ב- PHOTO   FINISH  מטורף.

גם צופים שהיו קרובים מאוד לקו הסיום לא הצליחו להבין מי חצה ראשון. כעבור מספר רגעים מערכת הזמנים מאשרת כי איציק איסוביץ' הוא המנצח הגדול בפער של 0.010 שניות, לא יאמן כמה צמוד. התמונות שמחזקות זאת לא איחרו להגיע.

 

 

בקטגוריית ה-SENIOR , אילן סופר #46 מזנק ראשון ולא מבין את גודל הסערה שמתרחשת מאחורי זנב האופנוע שלו, כאשר 4 רוכבים נוספים צמודים אליו במשך 21 דקות של מרוץ. בהקפה האחרונה אורי גולדפרב #7 מדביק את אילן אך לא מצליח לעקוף ומסיים במקום השני בפער של 0.427 שניות ושלישי חגי פארן #55 עם 0.477 שניות פער מהמקום הראשון. צמוד כבר אמרנו?

 

 

לא יכולנו לבקש התחלה מוצלחת יותר לאליפות RC CUP 2022 בישראל.
המרוץ הבא יתקיים במסלול פצאל בתאריך 25/11/22.

 

נותני החסות בליגה: דלב מוטוספורט, KTM ישראל, קרוס קאונטרי, מסלול PAZAEL CIRCUIT, תמיג יבואנית צמיגי PIRELLI , המועצה האזורית בקעת הירדן, בולמים מקצועיים WP.