כותרות אחרונות
Search

בית כנסת חדש נחנך במנהרות הכותל המערבי

בית כנסת חדש נחנך במנהרות הכותל המערבי

אתמול (שני) התקיימה הדלקת נר שביעי של חנוכה בכותל המערבי על ידי הרב הראשי של ירושלים הרה"ג אריה שטרן שליט"א, מר אלי גרונר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מיד לאחר הדלקת הנרות נחנך בית הכנסת החדש במנהרות הכותל שנתרם ע"י קרן דלק ומר יצחק תשובה ומשפחתו.   במעמד חנוכת בית הכנסת נמסר כי בית הכנסת יהיה פתוח לכל אשר יחפוץ ללמוד, להעמיק ולהתחבר בבית הכנסת.

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

בית הכנסת המפואר הוא פרי עבודת תמיכה, בינוי וארכיאולוגיה של 12 שנים בהן נעשו פעולות כדי לתחזק ולשמר את המבנה המרשים בו הוא ממוקם במנהרות הכותל. בית הכנסת נמצא אל מול 'האבן הגדולה' במנהרות הכותל המערבי, בסמוך למקום קודש הקודשים.

 

העיצוב הייחודי של היכל התפילה משלב אמנות נדירה שבראשה ארון הקודש העגול העשוי מפיסול מתכתי המרכיב את אותיות הפסוקים 'שמע ישראל', 'אנא בכח' ומגילת 'שיר השירים', כאשר בקצהו העליון מיתמר פיסול של הסנה הבוער. בית הכנסת מכיל עשרות ספסלי ישיבה מהודרים בעזרת הגברים והנשים, בימת עץ עגולה ורחבת ידיים, מושבים משובחים, עיטורים, רצפת דמוית – שיש ותאורה ייחודית הנותנת פן עתיק ומסורתי לבית הכנסת המיוחד המשלב חדש וישן.

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

בימים הקרובים תדון ותפרסם הנהלת הקרן למורשת הכותל את נהלי התפילה בבית הכנסת החדש המצטרף לרצף בתי הכנסת בכותל, אשר יפורסמו כמו יתר הנהלים באתר האינטרנט של הכותל www.thekotel.org .