כותרות אחרונות
Search

במהלך השנים האחרונות, הפכו אימון אישי או קואוצ'ינג לתופעה נרחבת ופופולרית במיוחד.

תמונה חינמית של גרד אלטמן מ- Pixabay 

 

במהלך השנים האחרונות, הפכו אימון אישי או קואוצ'ינג לתופעה נרחבת ופופולרית במיוחד.

אימון אישי או קואוצ'ינג הפך, במהלך השנים האחרונות, לתופעה נרחבת ופופולרית במיוחד. המטרה של האימון האישי הינה לסייע לאנשים לעבור שלבים ומצבים שונים בחייהם ולהתמודד בצורה מיטבית עם משימות שונות. תפקידם של הקואוצ'ר/ית הינו להעניק ליווי ותמיכה אישיים ולספק כלים אפקטיביים שיסייעו למתאמנים להגשים חלומות, להגיע ליעדים רחוקים יותר. האימון האישי מבוסס על העצמה של המתאמן ומתן כלים התורמים לו לצאת ממצבים של תקיעות ולהגיע לבהירות בכל הנוגע לדילמות שונות בחייו.

 

קואוצ'רית:

קואוצ'רית מקצועית ובעלת ניסיון תסייע בידכם למצוא תשובות לשאלות המעסיקות אתכם וזאת באמצעות הקשבה לקול הפנימי, תרגול וכלים טכניים יעילים. תהליך האימון האישי הינו לרוב תחום בזמן מוגדר מראש של שלושה חודשים. במהלך תקופה זו, המתאמן והמאמן עוברים יחדיו תהליך משותף בסיומו המתאמן יגיע ליעדים אליהם הוא שואף של העצמה והגשמה אישית ומקצועית.

 

המטרות והיתרונות של קואוצ'ינג:

הניסיון והיכולת המקצועיים של קואוצ'רית הינם להניע את המתאמן לפעולה ובכך לעורר שינוי. התרגול מצייד את המתאמן בכלים וטכניקות להפוך תשוקות וחלומות לעשייה ולמימוש. רובם של המאמנים האישיים בוחרים תחום התמחות אחד בו הם יתמקדו לדוגמא: אימון אישי לזוגיות, אימון אישי להזנקת הקריירה, אימון אישי לאורח חיים בריא וכו'. הסוד של תחום הקואוצ'ינג הינו הקשר האישי והזיקה בין המאמן למתאמן שיוצרים אמון. ברגע שנוצר ונבנה אמון, הרי שהמתאמן מאמין בעצמו יותר ויכול לממש את החלומות שנותרו במגירה. תחום הקואוצ'ינג בעולם ובארץ מעוגן ומפוקח על ידי איגודים מקצועיים שהוקמו על ידי מאמנים מנוסים וזאת במטרה ליצור סטנדרט גבוה בבתי ספר לאימון. על מנת להיות קואוצ'רית טובה יש לרכוש השכלה והכשרה מתאימות במוסד מוכר.

 

תמונה של גרד אלטמן מ- Pixabay

 

אימון אישי במגוון תחומים – הכוונה ומתן כלים על בסיס זיקה ואמון:

התפקיד והמטרה של קואוצ'רית הינם לאמן אנשים בריאים בנפשם שחשים כי יש להם צורך בקבלת סיוע חיצוני על מנת שיוכלו להשתחרר מתקיעות מסוימת, להעצים את עצמם בתחומים בהם הם אינם חשים בטוחים, לפתור דילמות ולהגיע להחלטות משנות חיים. המאמנת האישית אינה אמורה לספק עצות ומענה לכל בעיה, אלא לתת כלים וכיוונים כיצד להתמודד עם מצבים מסוימים. מאמנת טובה היא כזו שיודעת להקשיב בסובלנות, מעוררת אמון וכך יוצרת זיקה וחיבור עם המתאמן. קואוצ'רית מומחית יכולה לסייע לכם במגוון תחומים: התחום העסקי – קריירה, מוטיבציה אישית, שינויים בחיים האישיים, אימונים רוחניים ועוד. האימון יכול להיות אישי, זוגי, משפחתי או קבוצתי וזאת בהתאמה לנסיבות ולרצון של המתאמן.

 

פריצת מחסומים בדרך להעצמה והגשמה:

עולם הקואוצ'ינג שונה מעולם הפסיכולוגיה וזאת משום שהרעיון העומד בבסיסו הינו להקנות למתאמן כלים אפקטיביים במטרה לחולל שינוי בזמן קצר באופן יחסי ותוך התמקדות בתחום ספציפי. האימון מתמקד בהווה וכיצד ניתן לקדם את המתאמן באמצעות יצירת הלימה בין תחושה פנימית לפעולה ועשייה. ללא ספק, אימון אישי המועבר על ידי קואוצ'רית מנוסה מהווה דרך מצוינת ואפקטיבית לצאת ממשברים, לפתור דילמות, לפרוץ מחסומים ולפתוח דלתות בתחום האישי, הזוגי והמקצועי בדרך להעצמה וצמיחה.