כותרות אחרונות
Search

השקעות בחוות סולאריות – אפיק השקעה שהוא נכס סביבתי…

צילום: freepik

השקעות בחוות סולאריות – אפיק השקעה שהוא נכס סביבתי…

Heal the world; make it a better place… (And some money)

המודעות לצורך ההולך וגדל להציל את כדור הארץ מהנזק העצום שאנחנו גורמים לו ומהתחממות הגלובאלית, לצד ההבנה כי מקורות אנרגיה כמו נפט ודלק הם מקורות מוגבלים במלאי, תופסת תאוצה ומובילה מדינות רבות לעבור לייצור אנרגיה ירוקהצ- אנרגיה מתחדשת, כלומר ייצור אנרגיה שהיא ממקורות טבעיים תוך הפחתה משמעותית בייצור המסורתי והמזהם. ייצור אנרגיה ירוקה אינו כולל תוצרי לוואי מזהמים. 

 

נושא איכות הסביבה בשנים האחרונות הפך להיות נושא מדובר גם בישיבות פרלמנטריות ואף חלק מחקיקת חוקים, בוודאי שלא מדובר בטרנד חולף. חוץ מללמד אותנו למחזר בבקבוקים ואריזות, תקציבי ממשלה רבים מושקעים בפיתוח ומחקר של טכנולוגיות לייצור חליפי של אנרגיה ויצירתה תוך שימוש במשאבי הטבע הבלתי מוגבלים שיש בעולמנו.

 

משקיעים מוצאים עניין בחברות כאלו ומבינים שמדובר באפיק בעל פוטנציאל תשואות גבוה בעתיד, ולכן תיק השקעות מניב ויציב צריך לכלול השקעות באנרגיה ירוקה.

 

תנו לשמש לעלות (ולייצר לנו חשמל).

 

השקעות אלטרנטיביות מתחום האנרגיה הירוקה כוללות מספר תחומים ובין המובילים שבהם ניתן למצוא השקעות בחוות סולאריות.

 

חוות סולאריות הן למעשה תחנות כוח הניזונות מאור השמש ומשתרעות על פני אלפי דונמים. מדינות רבות בארצות הברית מנצלות את שטחן העצום ומקימות חוות סולאריות של שטחי ענק, ואף על פי שלמדינת ישראל אין שטחים כאלה להקצות לטובת חוות סולאריות, היא עדיין מתמודדת עם אתגר זה ומשקיעה לא מעט בפיתוח חוות סולאריות (למשל לוחות סולאריים על גגות בניינים).

 

לייצור אנרגיה סולארית נדרש אור השמש ולכן הוא נחשב לדבר פשוט יחסית, בעל עלויות ייצור ותחזוקה נמוכות יחסית ונדמה כי העתיד של ייצור חשמל הולך לכיוון של חוות סולאריות.

 

צילום: freepik

 

השקעות בחוות סולאריות הן אפיק השקעה שהיא נכס סביבתי עם ביקוש עולה.

 

כל אלה הופכים את ההשקעות בחוות סולאריות לאטרקטיביות במיוחד. השקעות בחוות סולאריות הן למעשה השקעה באנרגיה ירוקה ממקור טבעי שהוא אור השמש.

 

השקעות בחוות סולאריות נחשבות ליציבות כמו תחום האנרגיה הירוקה כולו. התחזיות צופות יציבות גם בהמשך ואף עלייה באטרקטיביות של השקעות בחוות סולאריות.