כותרות אחרונות
Search

בעוד כשבוע ייפתח בעמק יזרעאל פסטיבל "טעמים בעמקים" בדקנו חלק מהאטרקציות והמקומות שאמורים לארח את אלפי המבקרים….

חג "טעמים בעמקים" בעמק יזרעאל חוזר ובגדול! אתם מוזמנים לחוויה של פעם בשנה, חוויה של תוצרת חקלאית טרייה המוגשת במסעדות המובחרות באזור עמק יזרעאל, לצד חוויית טעימת יינות מיקבים מקומיים בנוף השדות הירוקים. היכונו לעשרה ימים של חגיגות קולינריות שעוברות ממסעדה למסעדה, בין היקבים, כמו גם בסיורים מודרכים וסדנאות בקניונים. 

קצת לפני פתיחת הפסטיבל, יצאנו לעמק יזרעאל כדי לערוך חזרה גנרלית לאירוע השנה…על מנת לבחון חלק מהאטרקציות והמקומות בהם אמורים להתארח  אלפי מבקרים.

צילומים: אבי בר

קימל בגלבוע – פתוחה בשבת

amakim 1

חזית מסעדת קימל בגלבוע

 

היעד הראשון – מסעדת "קימל בגלבוע" של השף שאול בן אדרת ושותפו בן. מעולם לא ביקרתי במסעדה, חברים המליצו לי עליה וציפיתי בקוצר רוח להגיע למקום.
נסיעה של שעה לערך מאזור המרכז ואנחנו שם…איזה מיקום מושלם צופה לנוף ציורי מדהים. התקבלנו בחמימות רבה על ידי איילת מנהלת המסעדה ואלמוג מנהלת המשמרת שהושיבו אותנו בשולחן מול נוף מרהיב ועוצר נשימה של עמק יזרעאל.

amakim 3

אלמוג, מנהלת משמרת במסעדת קימל בגלבוע

  הצצנו בתפריט העשיר במנות גורמה וביקשנו לטעום ממנות הדגל של המסעדה הנפלאה הזו והנה מה שקיבלנו.

amakim 4

שקשוקה תרד על בסיס שמנת וגבינת קשקבל

amakim 6

ארוחת הבוקר כללה שקשוקה תרד על בסיס שמנת וגבינת קשקבל  (יש היצע של מגוון חביתות ושקשוקות בנוסחים שונים). כיכר לחם טרי וחם, לחם מחמצת מלא בהפתעות, סלט ירקות ומטבלים, קפה ומיץ.

amakim 5

* סלט כפרי וינגריט על בסיס מיונז עם קרוטונים וגבינת פטה – עובדה! סלט ירקות יכול להפוך למנת גורמה.

* ריזוטו, אחת ממנות הדגל של המסעדה, אורז איטלקי מתובל בשמנת ופטריות פרוסות, שבבי פרמזן ותרד. מוווושלם!!!!

* סלט סלק אדום, מנת דגל נוספת ומיוחדת, העשויה מסלק טרי, צנוברים, וינגריט רימונים ונענע. מנה מרשימה ביופייה וטעימה להפליא.

amakim 8  amakim 7

ואיך אפשר בלי הקינוחים המדהימים של שאול בן אדרת? לשלוחן הוגשו שתי מנות קינוחים מדהימות, סמיפרדו וניל טעים להפליא ומלבי על בסיס שמנת עם פיסטוקים טריים וקרם פיסטוקים…מממממ….חובה להזמין!!

לאתר המסעדה לחץ כאן

******************************************

יקב הגבעה

amakim 9

מבלי לאבד זמן עלינו לרכב ונסענו לקיבוץ גבע שם חיכו לנו איתן לוין וגיל גוריון הבעלים של יקב בוטיק "הגבעה". שני קיבוצניקים איך אומרים? "מלח הארץ"… המנהלים את היקב בתחום הקיבוץ כתחביב, אך מקצוענים ומומחים בנושא. מלבד תחביבם זה, איתן לוין עובד באופן קבוע במסגריה של הקיבוץ בעוד גיל בן גוריון מנהל את המפעל לקילוף שקדים.  היקב מייצר כעשרת אלפים בקבוקים בשנה, רובם יינות אדומים שיראז, פטיט ורדו ומרלו. כל היינות האדומים (כ 80% ) והלבנים  (כ – 20%) מיוצרים מענבים שגדלים בכרם בן 8 דונם שבבעלות הקיבוץ.בכל שנה מייצרים יין חדש. השתתפו בתחרויות וזכו במספר פרסים.

amakim 11

איתן לוין וגיל גוריון הבעלים של יקב בוטיק "הגבעה"

היקב עצמו משמש גם כאולם למפגשים חברתיים הנערכים עד פעמיים בחודש בעיקר ערבי שירה על גבינות ויין. לאירועים הללו יש ביקוש רב ומגיעים אליהם חובבי שירה ויין  מכל רחבי הארץ.

amakim 12

טועמים יין עם איתן לוין וגיל גוריון הבעלים של יקב בוטיק "הגבעה"

אחרי סיור קצר ביקב, התיישבנו סביב שולחן עץ וטעמנו את יין לבן אותו מכינים איתן וגיל ביקב שלהם. טעמו של היין היה עדין ונעים לחך.

לאתר יקב הגבעה

********************************

יקב סריג

 amakim10

 "יקב סריג" – יקב בוטיק פרטי משפחתי במושב מרחביה.  את פנינו קיבל אמיר סריג דור שישי במושב בוגר תואר שני בייננות באוסטרליה, אשר מנהל את היקב יחד עם אביו. מדובר במשפחה ותיקה, ממייסדי המושב שמתפרנסים בעיקר מגידול ויבוא של זנים שונים של ענבים על פי דרישה.

amakim 14

אמיר סריג בחממה לגידול זני ענבים

בתוך חממה מרושתת, בחלקת ריבוי הזנים, שתולים מספר רב של זני ענבים, 3 שתילים מכל זן הנמצאים בהסגר כשנתיים ואז עוברים לשתילה.

amakim 13

אמיר סריג בחזית היקב המשפחתי

ביקב סריג מייצרים יינות אדומים, ערק וגראפה. היקב מייצר כ-5000 בקבוקים בשנה. כל התהליך נעשה באותו מתחם, מבציר הענבים, דרך העברתו ליקב ועד בקבוק הבקבוקים. רוב יבול הכרמים  של משק סריג (150 דונם) נמכר ליצרני יין אחרים. את הערק המיוחד מייצר אמיר מרכיבים טבעיים, ענבים מזוקקים עם תאנים. בכל שנה מייצר אמיר כ- 200 בקבוקי ערק. חלק מהיינות , נמכרים לתושבי המושב, אורחים ומשפחה. פיני שריג, אביו של אמיר, הוא ד"ר לכרמים ויועץ כרמים מומחה בתחום.

amakim 15

טועמים יין, גראפה וערק עם אמיר

אחרי שסיירנו עם אמיר סריג ביקב הגדול והמרווח, המשקיף אל נוף מרהיב, טעמנו מהיין האדום, הגראפה והערק וההנאה הייתה מושלמת!

לאתר יקב סריג

*****************************

חווה אורגנית במרחביה

amakim 17

הביקור הבא שלנו היה במקום מיוחד עם נשים מיוחדות. איילת ונטע בנות מושב מרחביה, שהחליטו בגיל 40 לעשות הסבה מאמנות והנהלת חשבונות… למשהו בשביל עצמן, לנשמה,  אך גם למען אחרים.. בתמיכת המשפחה, הן פתחו חווה חקלאית אורגנית וחנות תומכת למוצרים אורגניים. כצרכנים אורגניים זה שנים רבות, הרגשנו בבית והתרגשנו מהריחות, האוויר, המרחבים והטעמים.

amakim 18

פנים החנות בחווה האורגנית במרחביה

בחווה מועסקים גם עובדים בעלי מוגבלויות  וכאלה שנשרו ממעגל העבודה, ואף הקצו שטח המאפשר לילדים לטפח חלקת אדמה כמקום לריפוי בעיסוק. כיום הן מנהלות את החווה בעצמן, עושות משלוחים של תוצרת חקלאית אורגנית למאות בתי אב בסביבה במרחב שבין  טבעון  לזיכרון יעקב. כל הגידולים  גדלים בשטחים הסובבים את המתחם. העבודה בחווה האורגנית היא ידנית, החל משלב הכנת הקרקע לשתילה וזריעה, ועד קטיף התוצרת ושליחתה ללקוחות . בחנות הן מוכרות מוצרים משלימים שרובם ככולם אורגנים. קנינו סלסלת ירקות  לארוחת סוף שבוע, תוך הבטחה לבקר במקום שנית, ושמנו פעמינו ליעד הבא.

amakim 20

בנות מושב מרחביה איילת משמאל ונטע במרכז

לאתר החווה האורגנית

*******************************

יקב שדות

amakim 23

יקב שדות במלוא הדרו

בתום הביקור בחווה המיוחדת לגידולים אורגניים, המשכנו לכיוון מושב שדה יעקב לביקור ביקב שדות. היקב החדש יחסית,  הוקם בשנת  2012 בלב הכרמים מול נופי העמק והרי הכרמל.  שם פגשנו את רועי שלקח אותנו לסיבוב היכרות  עם היקב המיוחד שלו.

amakim 24

רועי על רקע אחד הכרמים של המשפחה

מדובר בעסק משפחתי לכל דבר המנוהל על ידי אסף ואביו, המייצרים יין מחמישה זני ענבים, רובם אדומים והשאר לבנים. עד כה יוצרו ביקב כ – 8000 בקבוקים בשנה, אך המגמה היא להגיע ל – 20.000 בקבוקים בשנה. תוך הגדלת חלקו של היין הלבן עקב ביקוש. היין מיוצר אך ורק מהענבים שהם מגדלים בעצמם.

amakim 21

רועי ליד המכונה למילוי ובקבוק בקבוקי היין

בשנה הקרובה יעבור היקב מתיחת פנים רצינית, מתחם היקב ייסגר על ידי קירות מכל עבריו ובמקום ייפתח מרכז מבקרים. התוצרת של בוטיק "שדות" נמכרת לשתי מסעדות בתל אביב והיתר נמכר לחו"ל: דרום אפריקה וארה"ב. היין כשר, דבר המקנה לו ביקוש גדול יותר בארץ ובחו"ל.

*************************************

מסעדת בשרים "טנדוקה" – כשר

amakim 25

חזית מסעדת טנדוקה הכשרה ביוקנעם

הביקור שלנו הסתיים במסעדת "טנדוקה" הכשרה ביוקנעם שם ציפו לנו אסף, הבעלים של המסעדה ותמרה מנהלת ההדרכה של יקבי בנימינה שנותנים חסות לפסטיבל "טעמים בעמקים". לכאורה נדמה היה שהגענו למקום נידח שאיש אינו מכיר… אבל מהר מאד התחלפה התחושה בתדהמה… המקום שקק חיים, רוב השולחנות היו תפוסים על ידי עשרות סועדים וכבר בכניסה למסעדה אתה מבין שהגעת למקום מיוחד ומרשים, המושך אליו בליינים ואוהבי בשר רבים המגיעים למקום מכל קצוות הארץ, גם בשל איכות הבשר אך גם בשל היות המקום כשר.

amakim 31

amakim 26

תמרה מנהלת ההדרכה ביקב בנימינה ומלווה את הפסטיבל

לאחר שהתיישבו סמוך לאחד השולחנות, וכדי להעצים את החוויה, הוציאה תמרה ארבעה בקבוקי יין בחלוקה שווה, שניים אדומים ושניים לבנים ובעודנו ממתינים למנות הראשונות, קיבלנו הרצאה על יקבי בנימינה הנותנים חסות לפסטיבל העמקים והוצגו בפניניו היינות: יוגב סובניון בלאן שרדונה, בנימינה רזרב סמיון, יוגב קברנה סובניון שירז ובנימינה רזרב מרסלן. במהלך כל הארוחה דאגה תמרה להתאים את היינות שהביאה עמה למנות האוכל שהוגשו לשולחן בהן, מנות ראשונות של קבב טלה מצופה, פלטת בשרים נהדרת שכללה סטייק פרגית, סטייק אנטריקוט, נקניקיית מרגז ועוד מיני בשרים נפלאים ונימוחים בפה…סלט ירקות עשיר בטעמים וירקות אפויים.

amakim 33 amakim 34 amakim 35 amakim 36

amakim 28

צוות עובדי המטבח של מסעדת "טנדוקה"

למעלה: צוות עובדי המטבח של מסעדת "טנדוקה"
למטה: צמד הברמנים החביב  של מסעדת "טנדוקה"

amakim 29

צמד הברמנים החביב של מסעדת "טנדוקה"

amakim 32

amakim 30

חתמנו את ביקורנו בטעימה מהקינוחים המדהימים שיש למקום להציע…טראפלס, מוס שוקולד ועוד…

מסעדת "טנדוקה " משמשת גם כאולם אירועים עד 140 חוגגים

לאתר המסעדה לחץ כאן

הכינו את הכתבה: אבי בר ורותי דותן חדשות ישראל בעסקים