כותרות אחרונות
Search

ברנרד רסקין מייסד ענקית התיווך רי/מקס ישראל, הודיע על הקמת "Munhi" רשת זכיינים ראשונה בישראל לייעוץ משכנתאות.

צילום: מתוך מצגת שהוצגה באירוע

 

ברנרד רסקין מייסד ענקית התיווך רי/מקס ישראל, הודיע על הקמת "מאני" רשת זכיינים ראשונה בישראל לייעוץ משכנתאות.

25 שנים לאחר שהקים את "רי/מקס ישראל" רשת התיווך הגדולה בישראל ולאחר שהצטרך כבעלים ושותף פעיל של "רי/מקס גרמניה",  הכריז ברנרד רסקין על הקמתה של "מאני – Munhi" הרשת הראשונה בישראל לייעוץ משכנתאות שתהיה המותג המקצועני הארצי הראשון בישראל בתחום ייעוץ משכנתאות. 

 כשברקע נרשם שיא של כל הזמנים בהיקף המשכנתאות- 11.6 מיליארד ש"ח בחודש אחד

 

ע"פ פרסומים, שוק המשכנתאות צפוי בשנת 2021 להגיע לשיא חדש של היקף המשכנתאות ולחצות לראשונה את רף ה- 100 מיליארד ₪ לשנה. במידה והערכות אלו אכן יתממשו, זאת תהיה השנה שלישית ברציפות שבה ישבר שיא בהיקף המשכנתאות בישראל. מגמה זו חייבה הסתכלות אחרת על תחום ייעוץ משכנתאות  וחיפוש אחרי פתרונות יצירתיים וחדשניים.

 

צילום: אבי בר

 

רסקין ברנרד: "לחלל הזה נכנסת "Munhi" רשת הזכיינות ליועצי משכנתאות שאותה אני מקים."

 

לאור הגידול והפריחה בשוק המשכנתאות בשנים האחרונות, גם ענף יועצי המשכנתאות זוכה לתנופה גדולה. ולכן ברור שהתחום הזה זקוק ליועצים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר, יועצים שיעברו הכשרות מתאימות, ישתמשו בכלים טכנולוגיים מתאימים ויפעלו בהתאם לקוד אתי ברור. 

 

ברנרד רסקין: "בתחום ייעוץ המשכנתאות אין מקום לחובבנים, בשנה האחרונה עמלנו בסיוע כלכלנים ויוצאי מחלקת משכנתאות בבנקים  על הקמת בית ספר לייעוץ משכנתאות עם קורסים מקצועיים ותוכנית לימוד מסודרת ברמה מקצועית הגבוהה ביותר. יועצי המשכנתאות ברשת יהיו מחויבים לעבור בהצלחה את המבחנים, לפעול בהתאם לקוד האתי ולהשתתף בהכשרות שוטפות נוספות בהמשך הדרך. יועץ משכנתאות שקיבל את ההכשרה של בית הספר למשכנתאות של מאני, יהיה מקצוען אמיתי" .

 

צילום: מתוך מצגת שהוצגה באירוע

עוד מוסיף רסקין: " עשינו זאת ב- רי/מקס  ישראל מול כל הפסימיסטים שטענו שרשת תיווך בינלאומית בישראל תתקשה לפרוץ לשוק והצלחנו להפוך לרשת תיווך מקצועית הגדולה בישראל הפועלת בסטנדרטיים מקצועיים  שלא מביישים אף מדינה אחרת ברחבי העולם, כולל באירופה.  את המתרחש שם אני מכיר מצוין. הקורסים,  בית הספר שלנו לנדל"ן וההשגחה על רמה מקצועית גבוהה ברשת, עיניכם הרואות – הצליחו בגדול. את המהפכה שעשינו בענף התיווך שהפך למקצועני הרבה יותר לאחר כניסתנו, נעשה כעת גם בשוק ייעוץ המשכנתאות תוך הקפדה על מקצוענות ושירות שלא היו קיימים עד כה בענף זה. השירות הזה למעשה הוא נדרש והכרחי היום יותר מתמיד".

 

אבירם בלזר, בעלים של משרד יחסי הציבור "בלזר" המלווה את "מאני" יחד עם ברנרד רסקין – צילום: אבי בר

 

במסיבת עיתונאים שנערכה במלון דן תל אביב, הציג ברנרד רסקין את הרשת החדשה שלו ובמהלך הסקירה  ציין כי מלבד הגידול במספר  המשכנתאות וחזרתם של המשקיעים לשוק, ניתן לראות כי בשנים האחרונות נרשמה עלייה חדה בגובה המשכנתא הממוצעת מ- 677,000 ₪ בשנת 2016 ל-895,000 ₪ בשנת 2021, עליה הנובעת בין השאר,  מהעלייה במחירי הדיור ומהנטייה של הציבור לקחת משכנתאות גדולות יותר ביחס לשווי הנכס שאותו הם רוכשים.

 

צילום: מתוך מצגת שהוצגה באירוע

 

מדד ה- LTV שבודק את שיעור המשכנתא ממחיר הנכס שנרכש מורה כי באפריל 2021  44% מהמשכנתאות שנלקחו היו בגובה של למעלה מ- 60% מערך הנכס. זאת לעומת כ- 40% בחודשים הקודמים ובהמשך לעליה במדד זה בשנים האחרונות. הדבר מוכיח כי היום יותר מתמיד שנוטלי המשכנתאות צריכים וחייבים ייעוץ משכנתאות מקצועי יותר מבעבר, כי לצד הגידול בגובה המשכנתא שניתן לקחת, גם רמת הסיכון שבלקיחת משכנתאות נמצאת במגמת עלייה.  

 

בשוק המשכנתאות הגדל במהירות ובסביבה שבה יש גידול מהיר מקביל ביועצי משכנתאות זמינים, היינו מצפים אולי לכך ששיעור גבוה של הציבור יערוך השוואות בין הבנקים כשהוא נוטל משכנתא, אך כאן מזכיר לנו רסקין כי בדו"ח שפרסמה לאחרונה רשות התחרות עולה כי 56% מהציבור הישראלי לא עורך כלל השוואה בתנאי המשכנתא בין הבנקים ומסתפק בהצעה מבנק אחד בלבד. 

 

ברנרד רסקין – צילום: אבי בר

 

ברנרד רסקין:  "לצערי, הנתונים מעידים כי רוב הציבור הישראלי עדיין לא עורך סקר שוק והשוואת תנאים ומחירים כשהוא נוטל את ההלוואה שברוב המקרים היא הגדולה בחייו ובכך מפסיד לעתים מאות אלפי שקלים במשכנתא או לחילופין לוקח משכנתא שגבוהה מדי ליכולת ההחזר שלו. ממחקר שערכנו עולה כי בהרבה מקרים הציבור לא יודע כיצד לבצע את ההשוואות הנדרשות  וזו אחת הסיבות המרכזיות שמביאות אותו להחלטה לפנות ליועץ משכנתאות ולא רק הרצון לחסוך כסף. בדומה לשוק הביטוח הפנסיוני, רבים בציבור זקוקים לאותו גורם מקצועי ואמין שמייצג רק את הצד שלהם, כדי שיסביר להם את ההבדלים בין ההצעות השונות, יתרגם להם את המונחים המקצועיים באופן ברור ויעזור להם לבחור במסלול המתאים ביותר עבורם ". 

 

צילום: מתוך מצגת שהוצגה באירוע

 

מסקר של מכון המחקר  "שילוב" שבוצע בהזמנת   "Munhi"  עולה כי 26% מהציבור הישראלי נעזרים בשירות של יועץ משכנתאות כאשר 62% מהם בוחרים את יועץ המשכנתאות ע"פ המלצה של חברים ובני משפחה, 22% בעקבות הפניה של גורם מקצועי מקושר והשאר בעקבות הפניה ממתווך, פרסום באינטרנט וסיבות אחרות.  עוד עולה מהסקר כי 58% מהציבור הישראלי שנעזר בשירות של יועצי משכנתאות מאוד מרוצה מהשירות, 29% די מרוצים  ו-13% לא מרוצים.

 

ברנרד רסקין – צילום: אבי בר

 

מסכם ברנרד רסקין: "בשוק משכנתאות שצומח במהירות יש חשיבות רבה שיכנסו לשוק גורמים מקצועיים העומדים בסטנדרטיים מקצועיים גבוהים שעשויים להקל על הציבור בתהליך נטילת המשכנתא, לסייע לו לבחור את המסלול המתאים ולחסוך לו כסף. אין לי ספק, מניסיוני בשוק הישראלי כי עם כניסתנו לשוק הרמה של יועצי המשכנתאות תעלה, חלק גדול יותר מהציבור יפנה לקבל שירות כשהיעד שלנו הוא להגיע תוך 5 שנים לנתח של כ- 30% מהשוק של יועצי המשכנתאות בישראל".